Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 1
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 2
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 3
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 4
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 5
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 6
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 7
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 8
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 9
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 10
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 11
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 12
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 13
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 14
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 15
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 16
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 17
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 18
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 19
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 20
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 21
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 22
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 23
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 24
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 25
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 26
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 27
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 28
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 29
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 30
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 31
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 32
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 33
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 34
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 35

1 / 36

Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 1
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 2
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 3
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 4
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 5
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 6
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 7
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 8
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 9
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 10
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 11
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 12
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 13
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 14
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 15
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 16
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 17
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 18
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 19
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 20
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 21
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 22
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 23
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 24
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 25
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 26
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 27
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 28
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 29
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 30
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 31
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 32
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 33
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 34
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - 35

Najważniejsze

Przebieg

205 000 km

Rodzaj paliwa

Diesel

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Kombi

Pojemność skokowa

1 997 cm3

Moc

150 KM

Opis

Witam wszystkich serdecznie.

Po 7 latach, stwierdziłem, że przyszedł czas by sprzedać w dobre ręce, mojego Forda Mondeo mk5 kombi.

Jestem pierwszym właścicielem tego auta w Polsce, a drugim w ogóle.

Auto kupiłem pod koniec 2017 roku w Danii, gdzie mieszkałem do 2024 .

Bezpośrednio od firmy, która może kupić auta uszkodzone, od firm ubezpieczeniowych, (mniejsi przedsiębiorcy nie mają szans kupić tak auto) kupując tak auto, uniknąłem wszelkiego maści pośredników i handlarzy, którzy niewiadomo jak by naprawili tego Forda.

Auto kupiłem uszkodzone, był uszkodzony tylny prawy błotnik ( na wysokości lampy) i klapa bagażnika.

Wymieniono samo poszycie błotnika, a klapa została zakupiona w całości od wersji ST, ze spojlerem, gdzie kupienie go osobno graniczy z cudem, a ceny w ASO są porażające.

Auto z założenia było przygotowywane dla mnie, do jazdy na trasie Polska - Dania, gdzie mieszkałem od 2007 roku.

Mam wszystkie zdjęcia auta jeszcze przed naprawą, bezpośrednio po zakupie, jeszcze na placu.

Auto miało 10 miesięcy w chwili zakupu przeze mnie i około 40 tyś. kilometrów ( jakbym był nieuczciwy to mogłem śmiało cofnąć licznik, co najmniej o 20 tyś. km, i tak by to nie podpadło)

Ale wiedziałem, że w Danii wszystko idzie ustalić i prędzej czy później, wyszłoby to na moją niekorzyść.

Kupując tego Forda, ja jako rezydent Duński, wiedziałem, że będę z automatu występował o pozwolenie na jazdę, więc cofanie licznika nie wchodziło w rachubę.

Ford ma udokumentowany przebieg, ponieważ, tak jak wyżej pisałem, musiałem wystąpić o pozwolenie, musiałem pisać coroczne raporty z przebiegiem do duńskiego urzędu skarbowego (Skat), oddziału od pozwoleń na jazdę polskim autem po Danii (Motorstyrelse).

Dostając pozwolenie, z automatu, Ford przy każdej kontroli drogowej, policja i straż graniczna, mieli obowiązek wpisania aktualnego przebiegu w duński rejest, a co za tym idzie cofanie licznika nie było możliwe, bo każdy kontrolujący miał od razu wszystkie dane. Odnośnie przebiegu jak na dłoni i każda nieścisłość skończyłaby się zabraniem pozwolenia, a co za tym idzie, nie mógłbym jeździć do rodziny w kraju, gdzie została żoną z dziećmi.

Oczywiście nie zawsze policja sprawdzała przebieg, ale zdarzało się to jakiś czas i nigdy nie było wiadomo kiedy.

Pozwolenie było wydane tylko na potrzeby dojazdu do domu w Polsce i w Danii do pracy.

Nie mogłem używać go do innych celów, a że do pracy miałem, około 1,5 kilometra, to używałem rower.

95 procent całego mojego przebiegu to trasa po autostradzie Poznań - Aalborg, i tyle.

Ponieważ Ford był dla mnie bardzo ważny, jako środek transportu, od samego początku bardzo dbałem o niego pod względem technicznym, by nic nie spotkało mnie na drodze około 1000 km.

Olej wymieniałem z filtrem średnio co 10 tyś km ( wynikało to z tego, że wymiana robiona była w Polsce i nie zawsze trafiłem równo na przebieg 10 tyś km, średnio + - 500 km, oczywiście tylko i wyłącznie liqui Molly OW30, oprócz tego, co 20 tyś. był wymieniany filtr powietrza, a co 30 tyś. dodatkowo filtr paliwa, najczęściej). Nie jest to tani olej ale wychodziłem z założenia, że kto smaruje - ten jedzie.

Oprócz tego, od samego początku używałem chemii do silnika i paliwa, też firmy liqui Molly, jak co 40 tyś dodatek do oleju Ceratec zmniejszający tarcie ruchomych części silnika, (na Youtubie jest sporo filmów, też z Polski, jak doskonały jest to produkt) nie mylić z jakimiś cudami ceramizerami itp.

Zawsze co drugą wymianę oleju, przed jego wymianą, była robiona płukanka oleju, by pozbyć się starych złogów w silniku.

Oprócz tego, po każdej wymianie oleju, wyjeźdzając w trasę do Danii, do paliwa wlewałem preparat do czyszczenia układu wtryskowego, by był w jak najlepszej kondycji.

W aucie wiele rzeczy zmieniłem na lepsze, np. zostały założone hamulce od Galaxy (najmocniejszej wersji) podobna wielkość jak w najmocniejszej wersji ST 210KM, a dużo tańsze.

Zakładając tak duże hamulce, musiałem zrezygnować z zapasu ( dojazdówki ) na rzecz pełnowymiarowe koło 17" bo inne by się nie zmieściło na przednią oś.

Co za tym idzie, musiałem zmienić klapę podłogi, by weszło pełnowymiarowe koło.

Zrobiłem to na maszynie CNC, ja jako stolarz nie miałem z tym problemu.

Po drugie potrzeba ta wynikła trochę z konieczności, ponieważ zmieniając " zapas" na dojazdówkę, krew mnie zalała, gdy miałem jeszcze do Aalborg 500 km, a nie mogłem jechać więcej jak 80 km/h.

Bagażnik stracił na tej przeróbce około 15 milimetrów, ale komfort użytkowania potem bezcenny.

Zostały zmienione sprężyny tylne od S-Maxa, słabe oryginalne sprężyny w kombi, to stary problem na forach ( oczywiście mam stare oryginalne jakby co)

Został założony interculer od wersji ST 210 KM, biały kruk, praktycznie też nie do dostania, chyba że serwis.

Auto w Danii przeszło konserwację profili zamkniętych,nadkoli co widać na zdjęciach,po zamontowanych gumowych zaślepkach .

Auto na bieżąco serwisowane, niedawno zostały wymienione tylne hamulce, a także wzmocnione tuleje wahacza przedniego.

Auto prowadzi się jak nowe, silnik pracuje równo, bardzo miękko, technicznie nic mu nie dolega. Po zmianie hamulcy, hamuję rewelacyjnie.

Wisienką na torcie jest oryginalne Webasto, sterowane z pilota lub można z pozycji Conversa, z licznika i wg kalendarza zaprogramować, że w taki i taki dzień i godzinę ma się samo załączyć.

Jest fajnie wyposażony, sam parkuje itp.

Wiele by tu pisać.

Auto ma ponad 7 lat i ma ślady użytkowania, ale technicznie igła!

Silnik, jak i skrzynia biegów, sucha, bez wycieków.

Olej w skrzyni też był wymieniany, oraz rozrząd chyba przy 150 tyś km. (mam wpisane w książce serwisowej).

Sprzedaję tylko dlatego, że już nie pracuję w Danii,a tu w mieście bardziej by mi się przydało auto z automatyczną skrzynią biegów, gdzie na trasie manual , mnie nie irytował, jak teraz, jak muszę jechać do miasta.

Dla zdecydowanego kupującego - komplet alufelg na zimowych oponach gratis.

Pozdro

Tomek

 

20 maja 2025 0:03

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Ford

Model pojazdu

Mondeo

Wersja

2.0 TDCi Titanium

Kolor

Szary

Liczba drzwi

5

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2016

Generacja

Mk5 (2014-)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

45000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Android Auto

Interfejs Bluetooth

Radio

Zestaw głośnomówiący

Gniazdo USB

System nawigacji satelitarnej

System nagłośnienia

Ekran dotykowy

Sterowanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu

Car Inspection logo

Sprawdź samochód przed zakupem

Możesz kupić raport z inspekcji Otomoto, aby sprawdzić stan samochodu i otrzymać go na swój e-mail

Samochód sprawdzony przez specjalistę Otomoto

200-350 sprawdzanych elementów, m.in. pod kątem wyglądu zewnętrznego i stanu technicznego

Szacunkowe koszty naprawy

Przejazd kontrolny i inspekcja w warsztacie (nowe pakiety)

Nowość

Informacje o sprzedającym

Tomasz

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2017

Kontakt bezpośredni

Znajdź nas

Usługi i narzędzia

  • Umowa kupna sprzedaży

  • Ile jest wart Twój samochód?

Partnerzy

Powered by OTOMOTO

  • Otomoto Lease logo
  • Motopedia.otomoto.pl

Nasze aplikacje w twoim telefonie

    Google Play StoreApp Store