Ford Mustang GT, 5.0, 2015, wersja EU, GT Premium, 1. właściciel, salon PL, kompresor Roush, manual Tremec Magnum XL, strojenie Lund Racing USA 700+ KM, faktura VAT 23%.
Samochód został przeze mnie całkowicie przebudowany, tak aby pod klasyczną karoserią muscle cara ukryć jednocześnie wytrzymałą wyścigówkę i rasowe gran turismo. Projekt ten łączy wszystko to co najlepsze w motoryzacji: moc 700 KM, manualną skrzynię biegów i idealnie zbalansowane zawieszenie. Tuning wizualny jest dyskretny i nie zdradza osiągów ani możliwości auta. Wóz jest efektem 5-letniego bardzo żmudnego procesu rozwojowego.
Silnik został zmodyfikowany zgodnie ze specyfikacją Lund Racing z USA i korzysta z ich strojenia (ok. 680 KM przy 98 RON, ok. 700 KM przy 100 RON). Uzyskanie jeszcze większej mocy jest możliwe i łatwo osiągalne, ponieważ układ chłodzenia, układ napędowy oraz zawieszenie zmodernizowałem indywidualnie w taki sposób, że zapewniają one znaczny zapas bezpieczeństwa (do 900 KM mocy i do 950 Nm momentu obr.). Dodatkowe czujniki i wskaźniki temperatury dają pełną kontrolę nad warunkami pracy auta. Wszystkie płyny oraz materiały eksploatacyjne są regularnie wymieniane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem serwisowym.
Zawieszenie zostało obniżone za pomocą sprężyn liniowych i jednocześnie podniesione za pomocą dystansów. Pozwoliło to na obniżenie środka ciężkości i zwiększenie sztywności osi przedniej o 21%, ale bez istotnej zmiany na osi tylnej (zaledwie 3%). Kompensuje to dodatkową masę kompresora i chłodnic z przodu (ok. 80 kg), nie pogarszając przyczepności tylnych kół napędowych. Jest to rozwiązanie na miarę, którego nie da się uzyskać za pomocą jakichkolwiek zestawów gotowych w tym także gwintowanych.
Stabilizatory, kąty pochylenia kół i amortyzatory są regulowane w szerokim zakresie. Komponenty zawieszenia zostały przerobione na metryczne i dodatkowo wzmocnione tulejami P/U i uniball dla większej trwałości oraz łatwej serwisowalności. Aktualne tuleje zawieszenia mają przebieg poniżej 5000 km.
Pancerna skrzynia biegów Tremec Magnum XL w połączeniu z profesjonalnym 1.5-drożnym dyferencjałem płytkowym KAAZ dają niesamowite wrażenia zarówno na torze wyścigowym jak i na ulicy, a dodatkowy przełącznik wyprowadzony do kabiny całkowicie wyłączy zbędne systemy bezpieczeństwa. Jednocześnie podczas spokojnej jazdy organiczne sprzęgło dwutarczowe Tilton pozwoli ci zmieniać biegi miękko jak w seryjnym aucie, a wyciszone i dopieszczone wnętrze da poczucie komfortu na szosie.