Na sprzedaż wlatuje mój prywatny Hyundai Coupe, z którym z bólem przychodzi mi się rozstać. Tak na prawdę jedyna słuszna opcja namiastki samochodu sportowego w tym budżecie cenowym od skośnookich. Tym, którzy interesują się tym samochodem, przedstawiać go nie trzeba i mogą pooglądać aktualny stan na fotkach, natomiast dla tych nowych... zapraszam do lektury :)
Jestem pierwszym właścicielem w kraju, a drugim ogólnie. Samochód został sprowadzony ze słonecznej Hiszpanii w roku 2021 przez Kondiego, który wykonał w nim serwis bazowy i od tamtego czasu auto w zasadzie nie widziało mechanika. Wymiany oleju robiłem sam, lałem zawsze ten sam olej 5w40, a filtry kupowałem oryginalne w ASO. Zmieniałem co rok, bo robiłem nim nieduży przebieg... około dyszki rocznie. W aucie oczywiście nic nie piszczy, nic nie stuka (oprócz natrętnego paska, który na zimnym się odzywa przez pierwsze 5-10 sekund, choć nie zawsze). Prowadzi się świetnie i do dziś powoduje u mnie uśmiech na twarzy przy ostrzejszym atakowaniu serpentyn. Niedługo po zakupie wymieniłem w nim felgi wraz z oponami. Felgi Japan Racing JR32, a opony Imperial wielosezonowe. W najbliższym czasie wypadało by wymienić oponki na nowe, choć jeszcze dają spokojnie radę. Zrobiłem na nich około 30 tysięcy. Z racji niskiego profilu, zalecam ostrożną jazdę, ponieważ każda większa dziura może skutkować przedziurawieniem opony. Prawa przednia w ubiegłym roku zaliczyła mikrodziurkę i była klejona. Co 2 tygodnie dobrze ją podpompować, bo ucieka około 0.5 bara. W marcu przed przeglądem wymienione zostały końcówki drążka i zrobiona została geometria. Z rzeczy do poprawy/o których warto wiedzieć, to przede wszystkim parę miejsc na karoserii do poprawek lakierniczych (głównie fragment na tylnim zderzaku, parę małych na przednim, 3 fragmenty nadkoli i parę miejsc gdzie zaczyna schodzić klar, najbardziej na lusterkach). Powiem szczerze, że mnie to nie przeszkadzało, bo z dalszej odległości ich nie widać i można to olać jak ktoś nie jest perfekcjonistą, ale warto wspomnieć. Nie robiłem tego, bo według mnie to gra niewarta świeczki - auto i tak prezentuje się bardzo ładnie. W ostatnim czasie pojawił się jedyny problem natury mechanicznej. Mianowicie, przy jeździe na niskich obrotach (poniżej 3-4 tysięcy i na biegu 3 i w górę) po depnięciu gazem w podłogę, obroty zaczynają lekko pływać do góry, a auto powolnie przyspiesza. Problem nie występuje na większych obrotach i jeśli jednostajnie wciskamy pedał gazu. Nie wiem, z czym to może być problem i nie wiem na ile to może być poważne, więc wolę wspomnieć. Mnie to nie przeszkadzało, bo wiem na co stać to autko i jak nim przyspieszać bez wciskania gazu w podłogę.
A teraz te przyjemniejsze rzeczy, czyli co w nim w zasadzie jest:
- Tempomat
- Climatronic
- ABS/ESP
- Nowy akumulator (wymieniony w marcu)
- Światła mijania/długie/przeciwmgielne przód, tył (mogę dorzucić ledowe H7 narva jeśli ktoś miałby ochotę jako mijania/długie)
- Oryginalne radio, bardzo rzadko występujące z dodaną możliwości puszczania muzyki przez złącze jack oraz tryb głośnomówiący do rozmów przez telefon
- Zdrowa karoseria bez rudej, pod spodem również względnie zdrowy
- Cała elektryka działa
- Elektryczne lusterka
- Elektryczne szyby
- Koło zapasowe pod bagażnikiem
- Sprężyny sportowe obniżające Eibach, mocno utwardzające zawieszenie
- Przednia dokładka zderzaka wraz z wspornikami
- Języczek do holowania przytwierdzony do ramy (raz dupę uratował :D)
- Felgi JR32 18 cali
- Opony wielosezonowe Imperial
- Czysta benzyna (spalanie w trasie przy 120 tempomat około 7-8l, miasto przy naturalnej lekko sportowej jeździe 11-13l)
- Sportowe nakładki na pedały
- Zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
- Niska lotka
- Fotele a'la kubełkowe (faktycznie trzymają na zakrętach) i kanapa półskóra (świetny stan, niewypierdziane)
- Dywaniki custom czarnoczerwone bez dziur/przetarć
- Zdemontowana tylnia wycieraczka w celach wizualnych (mogę ją oczywiście dorzucić)
- Ledowe oświetlenie rejestracji
- BRAK CHECK ENGINE
- Przegląd do marca
- Dobre OC do maja 2026
- Dwa komplety kluczy
I to chyba tyle z tego co pamiętam, jeśli o czymś zapomniałem to zapewne wspomnę przy zakupie. Prosiłbym o kontakt w tygodniu po godzinie 14, lub w weekendy. Jeśli ktoś by miał dodatkowe pytania to proszę śmiało dzwonić/pisać. Auto w ciągłej eksploatacji na terenach Częstochowy i okolic.
Pozdrawiam