Hyundai i30 wersja I (2007-2011) Hatchback (5-drzwiowy), 5-osobowy, Diesel
CRDi wersja Classic+
Auto kupione w VII 2014 r. (3-ci właściciel), oryginalne, z Polski (produkcja w czeskiej Ostravie). Między VII 2015 r. a IX 2018 r. auto zarejestrowane we Francji (na mnie), potem zarejestrowane ponownie w Polsce. Historia auta od 2014 r. w pełni udokumentowana, wszystko do wglądu.
Przebieg 218 tys. km. Auto bezwypadkowe. Służyło nam dobrze przez ponad 10 lat bez większych awarii. Z dużych plusów: fajny, dynamiczny silnik (zarejestrowany na 90 KM, dokument od producenta twierdzi jednak, że to 115 KM). Spalanie ok. 6 l/100 km w mieście, ok. 5-5.5 l/100 km w trasie (przy 53 l w zbiorniku można przejechać na trasie prawie 1000 km - sprawdzone). Całkiem przestronne wnętrze i spory bagażnik (340 l).
- auto wyposażone w hak (wpisany do dowodu) – od XII 2014 r.
- 2 kluczyki z pilotem (centralny zamek)
- opony letnie UniRoyal RainExpert3 (DOT 0918)
- opony zimowe Fulda Kristall Montero 3 (DOT 8414)
- relingi dachowe firmy MontBlanc (aluminiowe) z 2020 r.
- wymieniony akumulator 50Ah (zakupiony I 2024 r.)
Standard wyposażenia adekwatny do wieku pojazdu: Szyby przednie elektryczne, tylne otwierane manualnie. Radio + CD. Schowek z klimatyzacją. Klimatyzacja manualna. Zasilanie usb wbudowane i przez gniazdo zapalniczki. Całkiem sensowne głośniki w drzwiach przednich i tylnych. Fotel kierowcy z regulacją wysokości. Lusterka sterowane elektrycznie.
Badanie techniczne ważne do 4.10.2025 r.
Większe naprawy w ostatnich latach:
- 2018 r. kompresor klimatyzacji
- 2019 r. skraplacz klimatyzacji
- 2022 r. alternator
- 2023 r. maglownica
Auto ma już swoje lata, także rzetelnie informuję o stanie technicznym poniżej, aby nie było niepotrzebnych zaskoczeń przy oględzinach:
Potrzebne większe naprawy (raczej pilne):
- wymiana ramy pomocniczej zawieszenia przedniego („sanki”) – korozja
- wymiana lub zabezpieczenie blacharsko-lakiernicze lewego progu - korozja
- zabezpieczenie lakiernicze nadkola prawego tylnego - korozja
- wymiana silnika tylnej wycieraczki
Ponadto:
- w silniku jest gdzieś niewielki wyciek ("pocenie się") oleju (mechanik i diagnosta machnęli ręką, ale jak komuś bardzo przeszkadza, to może dociekać i reperować. W każdym razie oleju nie ubywa na tyle, żeby było trzeba uzupełniać pomiędzy wymianą oleju co 12 m-cy)
- ewentualnie inne poprawki lakiernicze: uszkodzenia widoczne na zdjęciach – efekt otarć o słupki i bramę garażową oraz 2 „prezenty” od parkujących w sąsiedztwie aut: nadkole przednie prawe, drzwi tylne prawe, prawa strona przedniego zderzaka
- niewielkie pęknięcie na prawym reflektorze przednim (było od momentu zakupu w 2014 r.), diagnosta się nigdy nie czepiał
- z pozycji kierowcy (w lewych drzwiach) nie działa otwieranie prawej szyby przedniej (zamykanie działa, również działa zamykanie i otwieranie z drzwi prawych).
- nie działa wejście dźwięku (AUX) przez mini jack.
Cena auta istotnie obniżona względem średniej rynkowej właśnie z uwagi na powyższe mankamenty. U nas mechanicy i blacharze bardzo drodzy, także pewnie podreperujecie auto taniej i będziecie się jeszcze nim długo cieszyć. Zalecamy kontrolę stanu technicznego u diagnosty przed zakupem, gdyż kupując akceptuje się stan techniczny auta. Cena do negocjacji oczywiście w przypadku wykrycia dalszych (wyżej niewymienionych) usterek.
Zainteresowanych na poważnie serdecznie zapraszam do kontaktu, oględzin i na jazdę próbną w okolicach Warszawy.