JAGUAR XJR6 4.0 Supercharged X306 SALON PL, MANUAL !!!
ROK PRODUCJI 1995
PRZEBIEG 89 000km
Garażowany, pełen komplet dokumentów instrukcji
W 2004 odkupiony przez dwóch miłośników motoryzacji od pierwszego właściciela z Singapuru , który kupił ten wyjątkowy pojazd z Polskim salonie Jaguara ( mamy wszystkie oryginalne dokumenty, instrukcje obsługi itp w tym zamówienie oraz umowę z Jaguara)
Stan techniczny bardzo dobry- z technicznych rzeczy do zrobienia linki zmiany biegów (zastane w koszulkach, auto ostatnio więcej stoi)
Stan wizualny również bardzo dobry, piękny lakier typu kameleon - pełen lakier w roku 2004, brak rdzy
Ogłoszenie grzecznościowe
Jednorożec wśród Jaguarów Wyprodukowano 6547 egzemplarzy XJR6, ale tylko 268 z manualną skrzynią biegów ? i tylko 160 z nich miało kierownicę po lewej stronie.
W Niemczech wyprodukowano 22 egzemplarze, a w Austrii 7, co oznacza, że ten samochód widuje się rzadziej niż słońce w Anglii. Jeśli jesteś prawdziwym entuzjastą Jaguara, to jest to samochód Twoich marzeń - idealne połączenie elegancji, wydajności i ekskluzywności.
Do znanych już wcześniej modeli dołączyła także bardziej sportowa wersja XJR z pierwszym doładowanym silnikiem sprężarką mechaniczną firmy Eaton model M90 o doładowaniu 0,7 bara. Ten model Jaguara wyposażony był w 3-drożny katalizator i sondę Lambda. Był to pierwszy model z doładowaniem sprężarką mechaniczną w historii marki Jaguar i drugi w ogóle doładowany po ultra super samochodzie o nazwie XJ 220. Kod silnika zyskał literę "S" od słowa sport i nosił obecnie pełną nazwę (AJ16S). Silnik bazował na zwykłej wersji 4,0l, ale dzięki sprężarce i chłodnicy ładowanego powietrza chłodzonej wodą, moc wzrosła o blisko 33% z 241 od 320 KM do 326 KM, a moment obrotowy o prawie 37% z 375 do 512 Nm. Przy czym już od 2000 do 4000 obrotów na minutę było dostępne nie mniej niż 400 Nm. Niższe, sportowe zawieszenie o prześwicie 10 mm mniejszym od zwykłych modeli serii XJ i oponom o niższym profilu (255/45 ZR17) zmniejszyło komfort jazdy, lecz poprawiło prowadzenie i stabilność. Wersja XJR z pięciobiegową manualną skrzynią biegów Getrag 290 była proponowana jako standardowa z uwagi na sportowe aspiracje modelu, lecz klienci w 95% wybierali alternatywę w postaci 4-biegowej skrzyni automatycznej 4L80E produkcji GM, stosowanej również w wersjach XJ12 oraz Daimler Double Six.
Jaguar XJR6 z manualną skrzynią biegów - brytyjski samochód sypialny z wyścigowym DNA Kiedy Jeremy Clarkson testował Jaguara XJR dla Top Gear w 1994 roku, nie był po prostu zachwycony - był zelektryzowany. W lutym 1995 roku umieścił go nawet na swojej liście pięciu ?największych faworytów wszech czasów?, obok takich ikon jak Dodge Viper, Aston Martin Vantage, Ford Escort Cosworth i Ferrari 355. I dlaczego? Ponieważ ten Jaguar był wilkiem w eleganckim brytyjskim garniturze. Manualna skrzynia biegów dla prawdziwych kierowców - nie sztuczka, ale objawienie XJR6 był już świetnym samochodem fabrycznie, ale z rzadką manualną skrzynią biegów Getrag 290 stał się luksusowym samochodem sypialnym z wyścigowym DNA. Rezultat? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż sześć sekund i prędkość maksymalna ponad 265 km/h. W połowie lat 90. oznaczało to, że XJR6 był w tej samej lidze co Porsche, Ferrari i Lamborghini. Ale w przeciwieństwie do nich wyglądał jak normalny brytyjski sedan ? idealny dla miłośników motoryzacji, którzy lubią trzymać swoje atuty w rękawie