Lancia Delta 1.6 HDI rocznik 2009 , przebieg 211 000 km , manualna 6 biegowa, 120 KM
Samochód którego jesteśmy pierwszymi właścicielami w Polsce. Sprowadzony z Belgii w 2016.
Początkowo był drugim samochodem w rodzinie potem był przez pewien czas nawet głównym.
Samochód zawsze traktowany jako niezbędne narzędzie stąd też wszelkie usterki czy też konieczne wymiany olejów filtrów itp. traktowane były w sposób priorytetowy.
Zimą podczas manewru cofania w ciemnej uliczce, został przetarł delikatnie boku ( widać na zdjęciach).
Ale o samym samochodzie… jak widać podczas pobytu w kraju czyli od początku 2016 do teraz samochód przejechał około 80 tysięcy kilometrów. Od 131 tysięcy do 211 tys obecnie czyli niewiele ponad 9 tys rocznie.
A co było robione w samochodzie : wypunktowane jest poniżej wraz z przybliżoną data wykonania oraz przybliżonym przebiegiem. Nie piszę tu o wymianach olejów czy filtrach bo to oczywista oczywistość i było wykonywane regularnie co około 15 tys.
Wymiana rozrządu – 2016 maj – 134 tys
Wymieniona Pompa wody (nowa) – wrzesień 2018 - przebieg około 153 tys.
Wymieniona turbina (po regeneracji) – lipiec 2021 – przebieg 180 tys.
Akumulator (nowy) – luty 2023
Wymienione sprzęgło oraz koło dwumasowe (nowe) – czerwiec 2023 - 203 tys.
Komplet opon wielosezonowych (nowe) – październik 2023 – 203 tys.
Wymiana rozrządu – wrzesień 2024 – 207 tys
Wymieniony zawór EGR (nowy) – wrzesień 2024- 207 tys
Wymieniony układ wydechowy kompletny (nowy) – wrzesień 2024 – 207 tys
Wymieniony kolektor dolotowy (nowy) – kwiecień 2025 – 210 tys
Jak widać w przeciągu ostatnich dwóch lat koszty wymiany to ponad 8 000 PLN.
Ale dzięki temu samochód jest sprawny technicznie i nie wymaga wkładu finansowego.
Jedynie drobnych poprawek lakierniczych o ile komuś to bardzo przeszkadza.