Klasyczny Land Rover Defender to niekwestionowany król off-roadu, który – choć jego produkcja już się zakończyła – będzie rządził w terenie jeszcze przez długi czas. Angielska terenówka odcisnęła piętno na historii motoryzacji i ceniona jest przez znawców, których nie trzeba przekonywać o jej doskonałości. Samochód nie tylko o wyjątkowej duszy, ale również zjawiskowej urodzie i ponadprzeciętnych możliwościach, który został przywrócony do stanu fabrycznego, a następnie zmodyfikowany zgodnie z najwyższymi standardami.
Defender przygotowany przez British Garage w rok 2022, wyposażony został między innymi w podniesione o 40 mm zawieszenie Super Gaz firmy Britpart oraz osadzone na 30 mm dystansach koła, na które założono opony BF Goodrich o rozmiarze 255/85R16 MT. Bezpieczeństwo jazdy gwarantują przewody hamulcowe w oplocie, osłony obu mechanizmów różnicowych oraz mocne zderzaki, którym niestraszne jest oparcie się o drzewo czy głaz. Podczas pokonywania rzecznych brodów nieodzowny jest snorkel Safari, a gdyby trasa terenowa okazuje się zbyt trudna, w sukurs przychodzi wyciągarka Warn Zeon 12 Platinum. Bagażnik dachowy ARB i aluminiowa nakładka na maskę pozwala niemal swobodnie spacerować po aucie bez obawy o wgniecenie karoserii.
Zmodernizowany w całośći Defender może pochwalić się licznymi akcesoriami podnoszących jego użytkowość, ale wyróżnia się również wyglądem nawiązującym do modeli realizowanych przez brytyjskiego tunera Kahn Design. Kabina przyciąga uwagę skórzaną, pikowaną tapicerką w kolorze piasku, która idealnie komponuje się z… drewnianą podłogą tylnej części pasażerskiej. Dodatkowe wyposażenie (m.in. podgrzewanie szyby czołowej, klimatyzacja, tempomat, kamera cofania w lusterku wstecznym, radio CB President Bill, przetwornica i liczne gniazdka USB i wiele inny) zamontowane w Defender Factory uczyniły ze spartańskiej terenówki pojazd spełniający oczekiwania współczesnego, wymagającego właściciela.