Na sprzedaż Lexus IS 200 z 2000 roku – w moim posiadaniu od 8 lat. Przejechałem nim ok. 80 tys. km. Auto użytkowane na co dzień, zadbane mechanicznie, nigdy mnie nie zawiodło. Sprzedaję z bólem serca – gdyby nie kwestia blacharki, nie rozważałbym zmiany.
Stan techniczny / mechanika:
- Regularnie serwisowane, bez niespodzianek – przez cały okres użytkowania praktycznie wymiany stricte eksploatacyjne
- Po zakupie: standardowo dla is-a - wymiana cewek, świec, regeneracja hamulców
- Zawieszenie w bardzo dobrej kondycji – nic nie stuka, nie wybite
- Prawie nowe klocki hamulcowe przód, nowa linka i cięgna ręcznego
- Zaciski nie stoją, tłoczki regenerowane
- Klimatyzacja szczelna, w pełni sprawna i nabita!
- Pod spodem częściowo wymienione tuleje na poliuretanowe
Instalacja LPG:
- Instalacja STAG – homologacja do 2027 - regularnie wymieniane filtry
- Auto jeździ normalnie na obu paliwach, ale na LPG czasem pojawia się błąd mieszanki - na benzynie – brak jakichkolwiek błędów. Do wymiany prawdopodobnie komputer sterujący gazem (koszt ok. 400 zł(nowy) + strojenie)
- Butla zamontowana w miejscu koła zapasowego – mieści 44 litry, wlew pod klapką wlewu benzyny
Ostatni serwis (końcówka 2024):
- Wymienione: filtr oleju, kabinowy, powietrza, olej silnikowy, pasek rozrządu, olej w skrzyni biegów, płyn wspomagania, płyn hamulcowy. Regenerowany rozrusznik.
Wnętrze:
- Środek w bardzo dobrym stanie
- Przetarty fotel kierowcy, kilka rys na plastikach – typowe ślady użytkowania, auto ma 25 lat
- Brak trzeszczenia plastików, uszczelki miękkie i szczelne, zero hałasów.
Wyposażenie:
- Elektryczne szyby przód i tył
- Elektrycznie składane lusterka
- Klimatyzacja półautomatyczna (sprawna, szczelna i nabita)
- Wspomaganie kierownicy
- Centralny zamek
- Poduszki powietrzne
- Materiałowe, wygodne fotele
Dodatkowo:
- Kamera cofania (ekran w lusterku wstecznym)
- Rejestrator jazdy Navitel
- Zmieniarka bluetooth WEFA (fabryczna klasyk, nie czyta płyt :) )
- Rozdzielacz USB schowany za radiem, dzięki czemu zapalniczka jest dostępna, a zasilanie do rejestratora i ekranu estetycznie, bez zwisających kabli
Blacharka / lakier:
- Progi i tylne błotniki do roboty, ranty przednich drzwi również – typowe dla tego modelu
- Po oględzinach u blacharza: podłoga i elementy nośne zdrowe, auto jak najbardziej kwalifikuje się do naprawy
- Lakier oryginalny, ale z wgniotkami od "kasztanów" i lekkimi rysami
- Jeśli ktoś ogarnie blachę – ma naprawdę fajne auto
Koła:
- 2 komplety: lato 17”, zima 16” – oba zestawy na felgach
- Oryginalne, pełnowymiarowe, nigdy nieużywane koło zapasowe
Dokumenty:
- OC ważne do końca czerwca 2025
- Przegląd do grudnia 2025
Podsumowanie:
Auto w pełni sprawne, jeżdżące na co dzień. Mechanicznie ogarnięte, wnętrze zadbane, instalacja gazowa działa (z potencjalną drobną inwestycją). Największy minus to blacharka – dlatego rozważam sprzedaż. Samochód bardzo przyjemny w prowadzeniu, prosty w naprawach i naprawdę trwały. Idealny jako baza do odświeżenia lub klasyczny daily z duszą. Cena uczciwie pomniejszona o koszty zrobienia blacharki.
Polecam z całego serca – idealny projekt do ogarnięcia lub codziennego latania, jeśli komuś nie straszne kosmetyczne braki.