Lotus Europa S – Lekki. Szybki. Prawdziwy.
1 z 456 wyprodukowanych egzemplarzy. Prawdopodobnie jedyny w Polsce.
Auto stworzone dla kierowcy, nie dla pozorów.
Lotus Europa S to rzadko spotykany model, który dostarcza czystej przyjemności z jazdy – nie chodzi tu o wygląd, ale o doznania zza kierownicy.
Napędzany turbo doładowanym silnikiem Z20LER zbudowanym na Stage 3+, generuje 311 KM przy masie zaledwie 998 kg – co daje osiągi na poziomie 3,7 sekundy do 100 km/h.
Dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi, napędowi na tył i analogowej charakterystyce, prowadzenie tego auta to czysta adrenalina.
Jest to auto, które czujesz całym ciałem.
Stan techniczny
Auto kupione w 2021 roku z uszkodzonym silnikiem – co pozwoliło na kompleksową przebudowę i tuning z użyciem najlepszych komponentów i specjalistów w Polsce.
Silnik i strojenie:
* Złożony przez Ryba Garage (Białystok) – ekspert Z20LER/LET/LEH
* Strojony przez ECU Majster (Radziejowice)
* Hybrydowa turbina K06 PERUN Turbo
* Wtryski i przepływomierz z LEH
* IC wodny, sportowy wydech, świece irydowe
Napęd i zawieszenie:
* Nowa skrzynia biegów M32 z przełożeniami Lotusa – regeneracja na gwarancji (Quest Serwis – Warszawa)
* Nowe sprzęgło i wysprzęglik
* Zawieszenie Gaz Shock Gold – gwintowane
* Nowe opony Michelin Pilot Sport
Dodatki i udogodnienia:
* Race TCS – kontrola trakcji pod tor
* Klimatyzacja – po pełnym serwisie
* Wymieniona dmuchawa nawiewu, chłodnica klimatyzacji, osuszacz
* Nowe przeguby, piasty, poduszki silnika – wszystko, co potrzebne – zrobione
Całkowity koszt modernizacji przekroczył 70 000 zł – większość prac udokumentowana fakturami i rachunkami.
Dane techniczne:
* Rok produkcji: 2006
* Przebieg: 90 000 km
* Silnik: 2.0 Turbo Z20LER – 311 KM
* Napęd: RWD
* Skrzynia: manualna
* Przyspieszenie 0–100 km/h: ~3,7 s
* Waga: 998 kg
* Wyposażenie: Klimatyzacja, Race TCS
Zamiana możliwa na:
* Mercedes S-Klasa W222
* Porsche 996 / 997
Kontakt i więcej informacji:
To mój drugi Lotus – chętnie podzielę się wiedzą o serwisie i eksploatacji.
Zadzwoń – opowiem więcej.