Mercedes-Benz Klasa C (W206) 300 d. Jestem jego pierwszym właścicielem.
Samochód zamówiłem jako własną konfigurację na przełomie sierpnia i września 2021 r. w salonie MB Grupa Wróbel we Wrocławiu. Z uwagi na limity na wersję silnikową, samochód ostatecznie został wyprodukowany jako nowy rok modelowy w czerwcu 2022 r. a z salonu odebrałem go 04.08.2022 r.
W momencie zamawiania samochodu, wersja 300 d występowała wyłącznie z pakietem AMG, w związku z czym ma on pakiet stylistyczny. Dodatkowo C klasę zamawiałem na bazie konfiguracji pakietu Premium Plus, w skład którego poza wyposażeniem standardowym wchodzą między innymi:
1. Kamery 360 stopni.
2. Digital Light z możliwością uruchomienia funkcji projekcji.
3. Oświetlenie Ambient Plus
4. Fotele kierowcy i pasazera elektrycznie sterowane z pamiecią ustawień.
5. Rozszerzona rzeczywistość do nawigacji.
Konfigurację uzupełniłem o wszystko, czego producent nie wyciął mi z zamowienia. Przez dziwny czas pandemii, wersji konfiguracji było aż 5, każda zubażana pod groźbą anulowania zamówienia. Ostatecznie w samochodzie znalazły się:
1. Felgi 19” z oponami Pirelli 225/40 (przód) i 245/40 (tył).
2. Lakier Niebieski Spectral (metalik).
3. Sportowe, wielokonturowe, fotele z funkcjami masażu, wentylowane i dodatkowo klimatyzowane.
4. Skórzana tapicerka.
5. Spojler tylnej klapy.
6. Elektrycznie otwierana klapa bagażnika.
7. Podgrzewane koło kierownicy.
8. Pakiet night z przyciemnianymi szybami i elementami ozdobnymi w kolorze czarnym.
9. Wykończenie wnętrza czarne drewno z aluminiowymi liniami.
10. Wideorejestrator (zintegrowany z systemem samochodu).
11. Zawieszenie Agility Cotrol.
12. Podwójnie klejone szyby z izolacją akustyczną.
Samochodu używam jako drugi w rodzinie na dalsze wyjazdy-unikam używania go w mieście. Wersja silnikowa 300 d powoduje, że klasa C jest, delikatnie mówiąc, szybka (bardzo szybka). Mimo to, spalanie przy prędkościach autostradowych oscyluje w okolicach 6l/100km, a bak pozwala przejechać 1400km.
Samochód jest w stanie idealnym, lakier nie widział myjni automatycznej ani szczotki, a opony jak i felgi nigdy nie doświadczyly krawężnika. Tapicerka oraz elementy deski rozdzielczej są zabezpieczone odpowiednimi preparatami i czyszczone na bieżąco, a na ekranach, tunelu środkowym oraz progu bagażnika naklejone są folie PTFE.
Pojazd serwisuję w ASO MB Grupa Wróbel przy ul. Granicznej we Wrocławiu. Wymiany oleju przeprowadzane były przy następujących przebiegach:
1. 3617 km (sierpień 2022)
2. 19740 km (sierpien 2023)
3. 33737 km (sierpien 2024)
4. 47071 (maj 2025)
Samochód jest objęty gwarancją ważną do sierpnia 2027 r. Z uchybień stwierdzonych po odbiorze samochodu, w ramach gwarancji serwis wymienił panel nad tunelem środkowym (hałasujący wentylator modułu komunikacyjnego), dmuchawę nawiewu (po 6 miesiącach zaczęły być słyszalne szmery) oraz stelaż fotela pasażera (fotel piszczał przy regulacji).
Od czasu usunięcia ostatniej usterki z samochodem nie ma żadnych problemów. Zużycie klockow jest minimalne a opony mają początkową głebokość bieżnika.
W listopadzie 2024 r. konieczna byla wymiana szyby czolowej po uderzeniu kamienia. Wymiana szyby na oryginalną została wykonana w ASO w ramach ubezpieczenia AC. Poza tym, na samochodzie nie ma i nie było żadnych szkód.
Do klasy C posiadam również zestaw kół zimowych o rozmiarze 18” z oponami Goodyear 225/45 (widoczne na jednym ze zdjęć). Koła zimowe mają oryginalne felgi, kompletne, z deklami i czujnikami ciśnienia. Posiadam rowniez dwa zestawy dywanikow-welurowe AMG oraz gumowe, oryginalne, dedykowane do klasy C.
Klasa C jest moim prywatnym samochodem, zakupionym i używanym wyłącznie prywatnie. Pomysł na sprzedaż wynika z chęci zmiany na model z 6-cylidrowym silnikiem.
Ubezpieczenie oraz przegląd są ważne do 04.08.2025 r.
Samochód można obejrzeć w okolicach Kobierzyc (k. Wrocławia), lub po wcześniejszym ustaleniu w Bielanach Wrocławskich. W przypadku organizacji finansowania jest możliwość udostępnienia pojazdu do oględzin przez rzeczoznawcę.