Mercedes-Benz S 300 TD W140 (OM606) – ostatni prawdziwy Mercedes z pancernym sercem.
Legenda inżynierii: żeliwny, mechaniczny R6 OM606.961 — uważany za najbardziej trwały silnik w historii marki, zdolny do przebiegów rzędu miliona kilometrów.
Dlaczego ten egzemplarz?
Pancerny W140 – masywna stalowa karoseria, podwójne szyby – jeszcze z epoki „over-engineering”.
OM606 – prostota konstrukcji (mechaniczna pompa, łańcuch rozrządu) = niskie koszty serwisu i legendarna niezawodność.
Zalety tuningowe silnika OM 606 (3.0 R6 turbodiesel)
Żeliwny blok, 7-łożyskowy wał i seryjnie mocna korba pozwalają bez otwierania silnika utrzymać ~350–400 KM i 700 Nm, a ekstremalne projekty dochodzą do 600–700 KM (rekordowe ~680 KM).
Youngtimer z potencjałem – zadbany W140 turbodiesel szybko zyskuje na wartości.
Bogate wyposażenie fabryczne (wybrane kody)
Parktronic PTS (220) – pewne manewry nawet w mieście;
Elektryczne fotele z pamięcią + pneumatyczny multi-contour (241, 242, 404);
Podgrzewane przednie siedzenia (873);
Elektryczna kolumna kierownicy (441) i samościemniające się lusterko (249);
Samopoziomujące zawieszenie SLS (480) – komfort niezależnie od obciążenia;
Szklany szyberdach (414)
Skórzana tapicerka szara (268A) + korzeń orzecha (731);
Lakier: Azurite Blue Metallic (366U).
Stan techniczny
Silnik: suchy, odpala „na dotyk”.
Skrzynia 722.608: płynne, nie-szarpane zmiany biegów;