Na sprzedaż unikalny Mercedes-Benz SL63 AMG Edition IWC, jeden z 200 egzemplarzy na świecie, powstały we współpracy z legendarnym szwajcarskim producentem zegarków IWC Schaffhausen. To nie tylko samochód – to prawdziwy obiekt kolekcjonerski i solidna inwestycja.
Auto z 2009 roku, sprowadzone z Japonii, pierwszy właściciel w Polsce, bezwypadkowe, po serwisie, z nowymi oponami Michelin. Gotowe do jazdy lub... do przechowywania jako inwestycja.
Ostatni prawdziwy SL – dopracowane R230
To egzemplarz z ostatniego, poliftowego wydania generacji R230, uznawanej przez wielu za najbardziej udaną odsłonę modelu SL. Wersja po liftingu przyniosła zmiany stylistyczne, poprawioną elektronikę, udoskonalone zawieszenie i szereg detali, które uczyniły ten model kompletnym. Dopracowany, mocny i stylowy – zamyka pewną epokę w historii Mercedesa.
Jakość, jakiej już się nie robi
W przeciwieństwie do nowszych generacji, ten SL63 AMG to dzieło prawdziwego rzemiosła inżynierskiego i projektowego. Tu wszystko jest wykonane z materiałów najwyższej klasy – prawdziwa skóra, szczotkowane aluminium, matowy karbon. Każdy detal ma swoją wagę i jakość.
Nowsze modele – choć wizualnie efektowne – często zawodzą przy bliższym poznaniu. Jako posiadacz również młodszej generacji mogę szczerze powiedzieć: to już nie to samo. Tam często pojawiają się skrzypiące plastiki, luźne spasowanie elementów, czy oszczędności materiałowe, które nie przystoją marce z gwiazdą. Ten egzemplarz przypomina o czasach, gdy Mercedes tworzył auta dla pasjonatów, a nie księgowych.
Dlaczego warto?
To ostatni SL z wolnossącym V8 o oznaczeniu 63 AMG – bez downsize’ingu, bez turbo, bez filtrów, które dławią dźwięk.
Wersja Edition IWC to czysta motoryzacyjna biżuteria, limitowana i pożądana. Samochód z duszą i charakterem, który tylko zyskuje na wartości. Do wersji premierowej można było zakupić ekskluzywny zegarek IWC – dostępny tylko dla nabywców tej edycji auta.
Technika i dusza AMG
- Silnik: 6.2L V8 wolnossący (6203ccm) – ostatni „prawdziwy” AMG o oznaczeniu 63
- Moc: 525 KM (z pakietem AMG Performance Package)
- Napęd: tylna oś, mechaniczna blokada dyferencjału
- Skrzynia: automatyczna 7G-Tronic
- Zawieszenie: ABC (Active Body Control) z pakietem sportowym - udoskonalone w porównaniu do przedliftowych egzemplarzy
- Hamulce i układ jezdny przygotowane pod tor, a jednocześnie komfortowe na co dzień
Designo & IWC – klasa sama w sobie
- Limitowana edycja IWC Edition (kod P97) – tylko 200 sztuk na świecie
- Lakier designo magno kashmir white (049U) – matowy, jedyny w swoim rodzaju
- Wykończenie wnętrza w ekskluzywnej brązowej skórze (524A)
- Alcantara na podsufitce (Y83)
- Wstawki z matowego karbonu (H77)
- Pakiet AMG Exterior Carbon (773)
- 19-calowe felgi AMG double-spoke (793)
- Podświetlane listwy progowe AMG (U25)
Pozostałe wyposażenie:
- Pakiet AMG Driver Package (250, 106, P30)
- Fotele z funkcją masażu i regulacją konturów (404, 405)
- Klimatyzowane fotele przednie + system AIRSCARF (401, 403)
- System COMAND APS z nawigacją i TV (527, 865)
- Nagłośnienie klasy premium (810)
- System KEYLESS-GO (889)
- Parktronic – czujniki parkowania (220)
- Szklany dach panoramiczny (415)
- Lusterka fotochromatyczne i składane elektrycznie (249, 500)
- System grzania spryskiwaczy (875)
- Elektryczna klapa bagażnika z pilotem (881, 887)
Nie interesuje mnie zamiana.