Posiadam na sprzedaż pięknego Mercedesa SLK 350 (R172) z silnikiem 3.5L V6 o mocy 306 KM.
Nie mylić z wersjami wyposażonymi w śmieszne, rzędowe czterocylindrówki 1.6L, 1.8L czy 2.0L, które nie przekraczają nawet 200 koni.
Jedyne naprawdę niezawodne i pancerne silniki w tej generacji to jednostki w układzie V: 3.5L V6 w SLK 350 oraz 5.5L V8 w SLK 55 AMG.
Mercedes miał jednego właściciela przez 10 lat od nowości, który serwisował go tylko w Mercedes-Benz ASO i średnio robił tylko 3,500 km rocznie - posiada pełną historię serwisową (100% potwierdzony przebieg) oraz w 100% udokumentowany serwis olejowy przy przebiegach:
• 1,518 km
• 2,586 km
• 10,865 km
• 16,471 km
• 24,667 km
• 32,227 km
• 41,025 km
• 58,273 km
• 77,248 km
Silnik (M276) pracuje cicho i równo, jest to bardzo oszczędna jednostka, gdyż średnie spalanie w cyklu mieszanym z ostatnich 4,500 km to tylko 9,7L, a przy spokojnej jeździe na trasie schodziłem poniżej 7L.
Ogólnie koszty serwisowania tego samochodu nie różnią się niczym od przeciętnego samochodu mijanego na ulicy i to jest jego największa zaleta – olej, filtry, klocki, tarcze, płyny, elementy zawieszenia - wszystko można kupić za śmieszne pieniądze.
Auto bardzo dobrze zbiera się na obroty, a stosunek mocy do masy i gabarytów auta robi wrażenie – auto potrafi zgubić trakcje w każdych warunkach przy mocniejszym dodaniu gazu i daje bardzo dużo emocji z jazdy. Polecam każdemu, kto nie szuka nudy.
Samochód nigdy nie był upalany ani katowany - był użytkowany tylko przeze mnie weekendowo jako drugi samochód - zawsze go szanowałem oraz podchodziłem jak do dziecka.
Skrzynia automatyczna 7G-Tronic Plus działa bez zarzutu – zmienia biegi płynnie i bez szarpnięć (świeżo wymieniony olej w skrzyni). To skrzynia adaptacyjna, która uczy się stylu jazdy kierowcy i dostosowuje strategię zmiany biegów do warunków. W trybie manualnym możliwa zmiana biegów łopatkami przy kierownicy.
Auto nigdy nie spędziło nocy pod gołym niebem, cały czas garażowane.
Stan techniczny i wizualny oceniam na bardzo dobry. Brak jakiejkolwiek korozji, podwozie czyste i suche. Lakier w świetnym stanie – auto prezentuje się doskonale i nie wymaga żadnego wkładu finansowego.
Dach otwiera się i zamyka bez najmniejszego problemu.
W bagażniku znajduje się kompletny, oryginalny zestaw fabryczny Mercedesa z 2012 roku: koło zapasowe, kompresor, podnośnik, klin zabezpieczający, klucz do kół, hak holowniczy itd. Zestaw nieużywany, w stanie fabrycznym.
Środek, skóra, boczki, fotele kubełkowe - wszystko w stanie niemalże idealnym, średnio raz na miesiąc były impregnowane i nawilżane specjalnym mleczkiem do skóry, aby trzymały jędrność i nie wysychały.
W ostatnim czasie został wykonany duży serwis:
• wymiana oleju silnikowego wraz ze wszystkimi filtrami
• wymiana oleju w skrzyni biegów
• nowy akumulator
• nowe opony letnie Continental SportContact 7 (przód i tył)
• nowe tarcze i klocki hamulcowe
• przegląd całego zawieszenia i wszystkich podzespołów oraz elektroniki
• diagnostyka komputerowa
Bogata wersja wyposażenia zawiera m.in.:
• podgrzewane fotele elektryczne z pamięcią ustawień
• nagłośnienie Harman Kardon
• adaptacyjne reflektory LED (Intelligent Light System) – dostosowują się do warunków jazdy, doświetlają zakręty
• światła z czujnikiem zmierzchu – automatycznie włączają się po zmroku
• lusterka fotochromatyczne (boczne + wsteczne)
• system Keyless-Go (bezkluczykowe otwieranie auta)
• elektrycznie składane lusterka z pamięcią ustawień
• ogrzewanie karku – Airscarf
• szklany dach
• rzadko spotykany kolor lakieru z palety Individual
Samochód w wersji AMG posiada:
• nowe oryginalne przednie lampy z podwójną przyciemnioną soczewką
• sportowy grill Panamericana
• 100% karbonowy dyfuzor
• końcówki wydechu AMG (podkreślają bardzo ładny i naturalny dźwięk silnika)
• przyciemniony szklany dach
Auto obecnie stoi na oryginalnych 18” kołach letnich (zdjęcia ze ślubu). Dodatkowo w zestawie dorzucam komplet kół zimowych na oryginalnych felgach, które kosztowały ponad 6 tys. zł. (widoczne na większości zdjęć).
Dzięki temu, że jest to cabrio z twardym dachem, jest to samochód całoroczny - bez problemu dawał sobie rade w zimie, kiedy musiałem sporadycznie gdzieś nim podjechać (zresztą patrząc na zimy, jakie teraz mamy, to jest to średnio 1 tydzień mocnego śniegu w roku, więc nie ma żadnego problemu).
Mercedes na żywo prezentuje się jeszcze lepiej i bardzo przykuwa spojrzenia na ulicy, ponieważ jest to rzadki model i ludzie często go mylą z Mercedesem AMG GT.
Samochód świeżo przeszedł badania techniczne (bez najmniejszego problemu) oraz zostało opłacone ubezpieczenie i jest ważne do czerwca 2026.
Nie planowałem go sprzedawać – auto było szykowane dla siebie, dużo zainwestowałem czasu i pieniędzy, ale potrzebuję teraz więcej miejsca, dlatego też jestem w stanie rozważyć zamianę na coś większego lub SUV'a z dopłatą w obie strony.
Cena do negocjacji przy samochodzie!