Po 5 latach nadszedł czas rozstania się z moim oczkiem w głowie. MINI nigdy nie zawiodło. Wzrok przechodniów – gwarantowany.
Auto zostało wyprodukowane 22.06.2005 roku, z fabryki wyjechało jako MINI One z silnikiem W10B16A – Tritec – 16 zaworowa jednostka utworzona w kooperacji Chryslera z BMW (Nie mylić z silnikami PSA montowanymi od 2007 r). Silnik jest niezawodny – jak kowadło, nie pobiera oleju! Jeździ na 5W40. Skrzynia Getrag – 5cio biegowa – o wiele bardziej wytrzymała od Midland’ów montowanych do 2004 r włącznie – olej w skrzyni zmieniany w ubiegłym roku.
Wszystkie naprawy wykonywane na bieżąco, przez osobę, która jest fanem i znawcą marki. Na MINI nie oszczędzałam nigdy. Hamulce wymieniane w ubiegłym roku (koniec sierpnia). Interwały olejowe 8-10 tys – ostatnia wymiana okolice lutego 2025r. 3 lata temu wymieniona maglownica, pompa wspomagania działa, wymieniony rezystor wentylatora 1-ego biegu.
W tym roku auto przeszło spory lifting – wymienione oryginale lampy na xenon, założone dodatkowe halogeny, zmieniona koła z 16” na 17” nowe opony wielosezonowe – założone na początku roku, obniżony o -30mm na Eibach ProKit. Ma fenomenalne właściwości jezdne, trzyma się drogi jak przyklejony – jeden z ostatnich gokartów dających taką frajdę z jazdy.
Wydech końcowy zrobiony ze stali kwasowej – nie zardzewieje nigdy, końcówka założona od nowego BMW – wydech robiony w PrzemoCar w Boryszewie 3 lata temu.
Komputer – jednostka wymieniona z 90KM moc podniesiona na ok 120 KM – czuć różnicę, nie byłam na hamowni.
Środek – wysoka wersja wyposażenia jak na One! M.in. znajdziemy w nim:
Kolor Astro Black Metalic – A25 (niby granat niby czarny) podgrzewane fotele, regulowana wysokość i lędźwie, fotochromatyczne lusterko wsteczne, komputer pokładowy sterowany manetką (info o temperaturze, zasięgu, sredniej prędkości, spalaniu), panorama – sprawna, multifunkcyjna, skórzana kierownica z Cooper S, antracytowy środek, czarna podsufitka, dodatkowa popielniczka, climatronic – sprawny, dołączam liste rozkodowaną po VIN.
3 lata temu usunięta korozja pod lampą z tyłu – typowe miejsce dla tego modelu – miejsce zostało zacynowane, więc tam już ruda nigdy nie wróci.
MINI jest autem, które bierze udział w zlotach – we wrześniu 2024 r było gościem na Błoniach PGE Narodowego – Future Youngtimer, w czerwcu 2025 brało udział w Rajdzie MINI w Gdańsku organizowanym przez MINI Zdunek i wielu innych event’ach.
Spalanie – ile wlejesz tyle wypije :) Średnie spalanie z komputera w cyklu mieszanym 8,3 L/100 km (prędkości autostradowe/miasto).
Jak na 20 letnie auto prezentuje się bardzo dobrze, z jedynych mankamentów: poprzedni właściciel wymieniał szybę czołową – był odprysk, wklejono stary sensor deszczu i zmierzchu – być może z racji stażu czujnik nie działa – żel który jest w środku nie przylega idealnie do szyby. Drugi minus korozja pod tylna blendą rejestracyjna – również typowe miejsce dla tego modelu, wielkości paznokcia. Auto ma ryski.
Do obejrzenia w Otwocku k. Warszawy po wcześniejszym kontakcie telefonicznym, aktualnie jest garażowane i czeka na nowego właściciela z prawie pełnym bakiem paliwa.
Przyjedź, zobacz, wsiądź, przejedź się i gwarantuje miłość od pierwszego wejrzenia!
Cena 16 tys polskich złotych do rozsądnej negocjacji, nie interesuje mnie zamiana.