1 / 30
Najważniejsze
Przebieg
255 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
SUV
Pojemność skokowa
5 000 cm3
Moc
310 KM
Opis
Na sprzedaż Nissan Patrol Y60 po swapie na silnik z mercedesa G klasy 5.0V8 o oznaczeniu M113. Silnik połączony za pomocą dwutarczowego sprzęgła PMC ze skrzynią manualną 6cio biegową z BMW. Reduktor i mosty seryjne z patrola Y60. Silnik włożony z przebiegiem 70 tys km, przed włożeniem przeszedł kompleksową inspekcję oraz uszczelnienie. Typowe bolączki tego silnika jak cewki, zostały wyeliminowane poprzez zastosowanie alternatywnych sprawdzonych rozwiązań. Dla przykładu cewki są z VAGa, tani, łatwo dostępne i bezawaryjne.
Cały swap wykonywany przez Race X Works, wszystko na nowych wydajnych komponentach. Duża aluminiowa chłodnica z dwoma wentylatorami spal, kolektory wydechowe longtube, cały wydech z kwasówki na czterech tłumikach. Patrol posiada fabryczną klimatyzację, została ona połączona z kompresorem z mercedesa. Dołożony duży wydajny alternator wodny, zamontowany nad silnikiem. Zamontowany customowy Airbox, połączony jest ze snorklem ze stali nierdzewnej. Akumulator AGM. Po swapie silnik został wystrojony na hamowni, legitymuje się osiągami 310 KM oraz
W samochodzie zostałą wykonana w całości nowa wiązka elektryczna. Całość została zbudowana o komponenty Ecu Master (sterownik silnika emu pro 16, zabezpieczenia prądowe 2x PMU, wyświetlacz ADU), wiązka wykonana w taki sposób jak w samochodach do motosportu. Mamy pełną diagnostykę, podgląd na prądy z ekranu centralnego itp. Wiązka zostałą połączona z seryjnymi komponentami z Patrola dzięki czemu na przykład regulacja szyb czy lusterek odbywa się z seryjnych przycisków lecz wszystko działa jak w nowym samochodzie.
Patrol ma założony 4 calowy, kompletny lift zawieszenia oraz 2 calowy lift karoserii. Założony komplet wahaczy i panhardów regulowanych od IOD, przednie wahacze proflexa. Sprężyny OME, amortyzatory Outback.
Dołożone zostały 2 blokady mostów. Tylna od ARB oraz przednia od HF. Przy okazji montażu blokad, mosty zostały poddane kompleksowej regeneracji. Wszystkie łożyska i uszczelniacze są nowe, kule wypolerowane i zabezpieczone, na przód założone zostały sprzęgiełkami manualne AVM 745
Przedni i tylny zderzak oraz progi zamontowane z firmy Fabryka 4x4. W patrolu zainstalowane są 2 wyciągarki, przednia i tylna. Dodatkowo zamontowana jest też osłona silnika oraz osłona zbiornika paliwa.
Zbiornik paliwa wymieniony na ten od IOD ze stali nierdzewnej. W środku zrobiony swirlpot by nawet na trawersach nigdy nie zabrakło paliwa. Podczas swap zadbałem również o hamulce, zostały zamontowane 4 nowe zaciski hamulcowe, komplet tarcz i klocków od EBC oraz przewody w stalowym oplocie.
Patrol jest z polskiego salonu, w okolicach 2021 roku, u poprzedniego właściciela przeszedł generalną odbudowę ramy i karoserii. Wszystko zostało rozebrane do ostatniej śrubki i złożone, mam zdjęcia z całego procesu odbudowy. Po odbudowie wnętrza patrola zostało wyłożone matami wygłuszającymi, zamontowane zostały też nowe głośniki. Karoseria od spodu jak i rama wewnątrz zostały zabezpieczone woskami.
Patrol stoi aktualnie na 37 calowych kołach MT Nexen Roadian MTX, posiadam również drugi komplet (5 kół), również w rozmiarze 37 cali, Journer WN02.
Patrol brał udział w filmie na YouTube na kanale Na Szlaku 4x4, tam można posłuchać trochę więcej o budowie oraz sprawdzić jak sobie radzi w terenie: https://youtu.be/JiTjVxLSPuI?si=0uSeKz0qwpE2RzWh
10 września 2025 12:21
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Nissan
Model pojazdu
Patrol
Kolor
Szary
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
1997
Generacja
GR I Y60 (1987-1997)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
Informacje o sprzedającym
Piotr
Osoba prywatna
Bardzo sprawnie odpowiada
Sprzedający na OTOMOTO od 2015
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie