Opel Astra J (IV) 2.0 CDTI 165 KM 350 NM Sports Tourer 2015, wersja COSMO (bez start-stop)
Przebieg: 186.470 km
Cena: 31.999 PLN
Auto wyprodukowane w 2015 r. w Anglii (fabryka GM w Ellesmere Port) na rynek niemiecki, w 2018 r. sprowadzone z Niemiec (kierownica po lewej stronie) z przebiegiem 78.000 km od pierwszego właściciela. Miejsce produkcji ma w mojej ocenie znaczenie, gdyż mam w rodzinie drugą Astrę J w benzynie, wyprodukowaną w Gliwicach i jest różnica w jakości – naturalnie na korzyść tej z Anglii.
Niezawodna, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów F40 po regularnych wymianach oleju – biegi wchodzą „jednym palcem”.
Fabrycznie nowy akumulator (marzec 2025)
Dwa komplety alufelg z oponami premium i czujnikami ciśnienia (lato: 235/45 R18 – Pirelli PZero, zima: 215/55 R17 – Continental WinterContact TS-870P). Auto stoi na letnich, dodaję na końcu zdjęcia na zimowych.
W 2024 roku został kompleksowo przeserwisowany układ hamulcowy z przodu i z tyłu (nowe tarcze, nowe klocki, wypiaskowane i pomalowane na srebrno jarzma i zaciski, wymieniony płyn hamulcowy, oczyszczone i zabezpieczone tylne pancerze od siłownika elektrycznego hamulca ręcznego – nie sprawia problemów w zimie).
Wszelkie, nawet najdrobniejsze usterki były usuwane na bieżąco (posiadam faktury na części i robociznę za kilkanaście tysięcy złotych). Olej w silniku wymieniany co km, zawsze z najlepszym filtrem oleju Mann, co roku wymieniany filtr paliwa (Mann/Knecht), filtr powietrza (Mahle/Knecht) i węglowy filtr kabiny. Raz w roku po serwisie do pełnego zbiornika paliwa - na dłuższą trasę - zalewano Liqui Moly Diesel Spulung, co sprawia, że układ paliwowy jest jak nowy, a korekty wtryskiwaczy książkowe. Auto jest w IDEALNYM STANIE MECHANICZNYM, 100 % sprawne i gotowe do jazdy.
W kwietniu tego roku został przeprowadzony kompleksowy detailing auta, m.in. zostały wyprane i naprawione fotele (nowe wypełnienie fotela kierowcy – idealne trzymanie boczne), a także została założona dwuletnia powłoka ceramiczna na lakier i impregnat hydrofobowy na wszystkie szyby. W związku z tym auto wymaga mycia (a w zasadzie spłukania) tylko wodą demineralizowaną (opcja „nabłyszczanie” na myjniach ciśnieniowych), a następnie wytarcia do sucha miękkim ręcznikiem.
Silnik to 2.0 CDTI (165 KM po lifcie, ze słynnej z niezawodności i kosmicznych przebiegów rodziny JTDm, według wielu specjalistów o wiele lepszy niż VAG-owski 2.0 TDI z porównywalnych roczników). Motor ze zdecydowanie sportowym zacięciem i potencjałem na programowy chip tuning do 200 KM i 400 NM bez ingerencji mechanicznej (nigdy nic nie było modyfikowane i silnik trzyma fabryczne parametry). Odpala od strzała nawet przy dużych mrozach i pracuje wzorowo, równo i cicho, płynnie rozwija moc, umożliwiając bardzo komfortowe podróżowanie, a przy tym jest bardzo oszczędny: na trasie spalanie 5-6 l / 100 km, w mieście 7-8 l / 100 km. Sprowokowanie samochodu do spalania większego, niż 8-9 l / 100 km wymaga bardzo agresywnej jazdy i jest naprawdę ciężkie do osiągnięcia na polskich drogach.
Wyposażenie jest naprawdę pokaźne: czujniki parkowania przód i tył z wizualizacją zbliżania na wyświetlaczu na zegarach, kolorowa, panoramiczna kamera cofania ze skrętnymi liniami naprowadzającymi i znakami ostrzegawczymi na monitorze nawigacyjnym, czujnik deszczu (automatyczne wycieraczki z trzystopniową, samoczynną regulacją w zależności od intensywności opadów), automatyczna wycieraczka tylnej szyby na biegu wstecznym (przy opadach deszczu), automatyczne światła do jazdy dziennej – zimna biel, reflektory bixenonowe skrętne ze spryskiwaczami, doświetlanie zakrętów, halogeny przeciwmgłowe przednie, czujnik zmroku (automatycznie uaktywniane i dynamicznie przełączane światła dzienne /mijania w zależności od jasności otoczenia), automatyczne światła drogowe (długie) z czujnikiem pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka, podgrzewane fotele przednie z trzystopniową regulacją, regulowane (wysuwane) podudzia foteli przednich, elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego foteli przednich, podgrzewana kierownica, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa z regulacją temperatury, kolorowa nawigacja, czujniki ciśnienia w oponach z wyświetlaniem dokładnego ciśnienia dla każdego koła osobno, system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach, radio z bluetooth i CD oraz wejściem AUX na mini jack 3,5 mm, port USB (np. do ładowania telefonu), system multimedialnego odtwarzania muzyki z pendrive USB lub z telefonu (MP3, WMA i in.), wielofunkcyjna, skórzana kierownica, regulowana wysokość kolumny kierownicy, tempomat z bieżącą regulacją prędkości na kierownicy, limiter prędkości z regulacją na kierownicy, pełna obsługa komputera pokładowego z kierownicy (telefon, radio, nawigacja itd.), wewnętrzne, czerwone podświetlenie ambient klamek wewnątrz i skrzyni biegów, regulacja intensywności podświetlenia zegarów i nawigacji z możliwością całkowitego zaciemnienia wyświetlacza multimedialnego do jazdy nocnej, lusterko wewnętrzne fotochromatyczne (czujnik automatyczny), ABS, ESP, isofix tył, wysuwany podłokietnik dla kierowcy, rozkładany podłokietnik z wbudowanym stolikiem dla pasażerów z tyłu, elektryczny hamulec ręczny, tylna roleta bagażnika zwijana lub uchylana w dwóch pozycjach, siatka mocująca do bagażnika, 8 poduszek powietrznych w tym kurtyny powietrzne w słupkach B i w fotelach przednich, zamek centralny, elektryczne opuszczanie i podnoszenie szyb przód / tył z pilota, elektryczny zamek tylnej klapy bagażnika, dwa oryginalne kluczyki, światła powitalne przy otwarciu pojazdu i inne.
Do auta dołączam wielokrotnie sprawdzony z tym samochodem interfejs diagnostyczny OBD-II V-Gate ICAR via bluetooth, umożliwiający bieżącą obserwację parametrów pracy silnika i wszystkich innych modułów pojazdu za pośrednictwem aplikacji na telefonie, a także samodzielną, szczegółową diagnostykę w przypadku ogólnych komunikatów sygnalizowanych przez samochód. Posiadam cały plik faktur i rachunków za bieżące serwisy w Polsce i w Niemczech.