--- REZERWACJA ---
Do sprzedania posiadam swój prywatny samochód marki Opel Vectra C GTS z 2003 roku, w wersji nadwozia hatchback (liftback). Niezawodna jednostka wolnossąca V6 o pojemności 3175cm³. Właścicielem samochodu jestem od 2016 roku, przez ten okres w samochód przeszedł szereg modyfikacji oraz był serwisowany na bieżąco. Nie było miejsca na to aby jakaś kontrolka na desce rozdzielczej świeciła. Vectra posiada wszystkie 3 fabryczne katalizatory, nic nie było wycinanie i podmienianie.
Od początku 2021 roku służył mi jako zapasowy samochód i rocznie pokonywał około 5 tys. km, natomiast od grudnia 2024 zrobiłem nim z tysiąc kilometrów, stąd decyzja o sprzedaży.
Klimatyzacja sprawna i działająca - nigdy nie była przeze mnie nabijana bo nie było takiej potrzeby.
Olej wymieniany co około 10 tys. km lub raz na roku. Samochód serwisowany na markowych częściach typu Lemforder, SKF, INA.
Lista zmian:
- usunięte i wylogowane światła przeciwmgłowe przednie. Wymiana przełącznika świateł na wersję bez świateł przeciwmgłowych. W to miejsce zostały wstawione dopasowane światła dzienne LED, które zapalają się automatycznie po przekręceniu zapłonu;
- dorzucony odpinany hak na oryginalnej wiązce i fabrycznym module, wszystko działa jak w oryginale. Wtyk 13 pin;
- została dorzucona instalacja LPG na osprzęcie STAG. Przełącznik LPG umieszczony pod ręcznym, korek "wstydu" ulokowany pod wlewem paliwa więc z zewnątrz nic nie widać. Na bieżąco serwisowana, filtry fazy ciekłej i lotnej wymieniane na czas o czym świadczy książka serwisowa;
- przednie lampy przeszły regenerację w profesjonalnej firmie, środek został w całości pomalowany na czarno, żarówki H7 z soczewkami zostały zastąpione markowymi projektorami firmy KOITO. Lampy świecą lepiej niż w niejednym nowym samochodzie, oczywiście nie oślepiając innych uczestników ruchu. Vectry C wychodziły na ksenonach, natomiast lubiły tam padać żarniki, startery jak i same przetwornice. Problem ten rozwiązałem decydując się na sprawdzoną technologię LED od KOITO.
- samochód jest wyposażony w czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu + szerokokątna kamera cofania;
- fabryczne radio zostało zastąpione stacją multimedialną na Androidzie, dziękuj czemu zyskujemy szereg możliwości. Zostało zachowane sterowanie radiem z poziomu kierownicy, z możliwością programowania dowolnej funkcji pod każdym przyciskiem;
- samochód posiada system DVR wyposażony w dwie kamery, które nagrywają to co się dzieje przed jak i za samochodem. Wszystko zostało spięte z radiem, dlatego obsługa i podgląd odbywa się z jego poziomu;
- w podsufitce zostało zmienione oświetlenie + dorzucony schowek pod okulary;
- wygłuszone drzwi przednie i tylne;
- system audio zbudowany z 9 głośników. Przednie drzwi MOREL TEMPO ULTRA 602 napędzane wzmacniaczem, tylne drzwi HERTZ ESK 165 pracujące pod radiem, w bagażniku JL AUDIO 10W0V3-4 w dedykowanej skrzyni zapięty pod wzmacniacz z możliwością szybkiego odpięcia za pomocą bananów. Wzmacniacz Crunch GPX-1200.4. Okablowanie ukryte, puszczone listwami tak jak należy;
- do samochodu został dorobiony i zakodowany kluczyk typu scyzoryk. Dorzucam również dwa działające zwykłe klucze, czyli otrzymujesz łącznie 3 kluczyki;
- dymione kierunkowskazy boczne;
- nowa wykładzina bagażnika dobrana u tapicer;
Mimo tego że przeciągu ostatniego roku samochód więcej stoi niż jeździ, to był serwisowany. W ostatnim roku serwis mechaniczny:
- nowa szyba czołowa która była wymieniona 17-06-2025. Kilka dni wcześniej, w trakcie jazdy złapałem "pajączka" na około 2 cm. Mogę podrzucić zdjęcia jak wyglądała uszkodzona szyba. Uznałem że auta nikt nie kupi z uszkodzoną szybą, stąd decyzja o jej wymianie;
- nowe piasty z łożyskami przód lewa i prawa strona;
- nowe klocki i tarcze tył;
- nowe zaciski hamulcowe tylne;
- nowy akumulator;
- olej MOTUL 8100 X-CLEAN, filtr oleju, filtr powietrza, filtr kabinowy, ozonowanie klimatyzacji;
- ramie wycieraczki i wycieraczka tył;
- zabezpieczenie nadkoli;
Wcześniejszych serwisów nie będę rozpisywał szczegółowo bo było tego bardzo dużo, natomiast to co może się przydać:
- 170 000km - wymienione praktycznie całe zawieszenie, amortyzatory sachs, sprężyny Eibach -30, łączniki stabilizatora Lemforder, poduszki amortyzatora Lemforder, poliuretanowe tuleje wahacza tylnego etc.
- 194 000km - wymiana kompletnego rozrządu z simeringami na wałkach i wale korbowym;
- 203 000km - wymiana sprzęgła z dociskiem i wysprzęglikiem;
Dla tych którzy skrupulatnie weryfikują historie serwisową to w 2017 roku samochód miał robione dwa przeglądy techniczne, pierwszego nie przeszedł ze względu na korozję przewodów hamulcowych. Zostały wymienione na miedziane.
Do samochodu dorzucam gumową wykładzinę bagażnika, gumowe dywaniki i drugi pakiet materiałowych jasnych dywaników.
Samochód na pewno nie jest idealny, natomiast jeśli ktoś włoży w niego trochę serca to z całą pewnością posłuży jeszcze przez długie lata,