Dzień dobry
Na sprzedaż Peugeot Partner II generacji z 2009 r. w topowej wersji Tepee oraz kolorystyce - błękitny lakier ze zderzakami w kolorze nadwozia.
Silnik to 1.6 HDi (110 KM fabrycznie) - współpracujący z 5 stopniowym manualem. W 2022 roku moc i moment została podniesiona w Fabryce Mocy w Lublinie. Strojenie lekkie na 130 KM i 290 Nm, na co posiadam wykresy z hamowni.
Partner w moich rękach jest od 2019 roku, obecnie użytkowany jako drugie w rodzinie - około 150 km miesięcznie.
Ma przesuwne drzwi - idealne dla rodzin z dziećmi.
Zaskakuje wyposażeniem i funkcjonalnością - panoramiczny dach, masa schowków, pakowny bagażnik.
Przyznam, że kiedy go pierwszy raz oglądałem to zaskoczył mnie wyposażeniem.
Nie sądziłem, że kombivan, który wywodzi się z typowo budowlanych vanów może mieć dwustrefową klimatyzację, tempomat, roletki w tylnych szybach. Pozostałością po rodowodzie będą liczne schowki, których jest ogrom oraz wybitna funkcjonalność i pakowność.
Ze względu na wysokość wsiądą do niego bez obaw osoby powyżej 210 cm i nie będą dotykały głową sufitu (miałem takiego pasażera).
Peugeot jest dużo cichszy w środku od innych porównywalnych aut ze względu na konkretne wygłuszenie matami, co dodatkowo podnosi sprawność systemu audio.
Niskie tony uzupełnia skrojony pod zestaw subwoofer.
Myślę, że z czystym sumieniem mogę napisać, że wersja wyposażenia jest topowa jak na 2009 rok. Zawiera m.in.:
- panoramiczny dach z podświetlaną, wyposażoną w nawiewy i dystrybutor zapachów przestrzenią kabinową,
- tempomat sterowany z manetki przy kierownicy,
- podgrzewane siedzenia przednie,
- czujniki parkowania z wyświetlaczem informującym o odległości od przeszkody,
- schowek kapitański pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera,
- rolety przeciwsłoneczne dla pasażerów z tyłu (fabryczne),
- ogromna ilość schowków,
- przednie i tylne światła przeciwmgielne,
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne (składane automatycznie),
- chromowane listwy ozdobne z napisem "Peugeot" (pakiet dodatkowy z salonu),
- bardzo porządne gumowe dywany PROLINE oraz wykładzina bagażnika PROLINE,
- fabrycznie przyciemnione tylne szyby oraz szyby bagażnika,
- 6 głośnikowe radio z AUX,
- czujnik deszczu (automatyczna wycieraczka),
- automatyczne światła,
- pod kierownicą wielofunkcyjne manetki do obsługi radia,
- dwustrefowa automatyczna klimatyzacja (nabita, sprawna i bardzo wydajna),
- 3x ISOFIX (nawet w przednim siedzeniu),
- szyba przednia typu SOLAR,
- poduszki powietrzne,
- centralny zamek,
- elektryczne szyby przód,
- uchylane szyby tylne,
- rozkładane stoliki z tyłu (na jedzenie lub laptopa),
- podłokietnik z uchwytami na napoje dla pasażerów tylnych siedzeń,
- regulowanie pochylenie oparcia tylnych foteli (sam byłem zaskoczony),
- otwierana osobno tylna szyba (bardzo praktyczny gadżet na zatłoczonych parkingach),
- pawlacz pasażerski nad przestrzenią bagażnika (dostęp od kabiny jak i bagażnika),
- oryginalny hak holowniczy,
- lusterka w osłonach przeciwsłonecznych,
- oryginalna "sprawna" latarka w bagażniku,
- 4x kluczyk w tym dwa w nowszym stylu,
- mam swój ozonator więc wnętrze przed sezonem i po sezonie zawsze ozonuję,
- kontrola trakcji,
- mgłowy fabryczny spryskiwacza przedniej szyby,
- i wiele wiele innych...
Z rzeczy dodatkowych, które zrobiłem w Partnerze:
- podniesienie mocy ze 110 KM na 130 KM w Fabryce Mocy w Lublinie (2022 rok),
- lusterko wsteczne fotochromatyczne,
- wygłuszony schowek nad kierownicą (pianka 2 i 6 mm),
- wygłuszony schowek kapitański pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera,
- subwoofer Blaupunkt w bagażniku (gra jako uzupełnienie systemu, a nie jako dudniąca tuba),
- drzwi przednie wygłuszone matami STP Silver oraz 6 mm pianką,
- drzwi tylne oraz boczki bagażnika wygłuszone matami Bitmat oraz 6 mm pianką,
- klapa bagażnika wygłuszona matami STP Silver oraz pianką 6 mm,
- klapa maski silnika wygłuszona matami Bitmat,
- dwa komplety opon (letnie Voyager Summer 215/55/R16 oraz zimowe VinTech Viking 205/60R16)
Z ostatnich napraw:
- w marcu 2025 r. wymieniłem przekaźnik składanych lusterek bo zaczęły odmawiać posłuszeństwa,
- filtry wymieniane w marcu 2025 r. poza filtrem paliwa, który wymieniałem w kwietniu 2024 r.. Wtedy też serwisowałem klimatyzację,
- hamulce w 2023 r.
- serwis olejowy robiony co 10 000 km (nie wymaga dolewek).
Z minusów:
- drobne przetarcie samochodu po prawej stronie,
- z dachu panoramicznego lekko schodzi farba (auto jest wysokie więc rzadko to widać),
- turbo potrafi się oszronić olejem (pomimo tego nie wymaga dolania oleju),
- jeden z kołpaków widział już lepsze czasy,
- pierwsze oznaki korozji (punktowo na tylnej klapie, łączeniu śrub z osłoną nadkola, paseczek na masce silnika).
Do auta posiadam oryginalną dokumentację, zestaw papierów z dnia zakupu, kartę pojazdu, masę faktur, masę zdjęć również spodu auta. 4 kluczyki (dwa dorabiałem żeby mieć kluczyki jak z nowszego modelu).
Zapraszam do oględzin w Warszawie, a po więcej zdjęć i informacji proszę o kontakt.