Peugeot Rifter z silnikiem 1.5 BlueHDI o mocy 102KM
- silnik: DV5RD 75KW Euro 6.2
- skrzynia biegów: manualna 5-cio biegowa
- produkcja: 21.10.2019
- przebieg: 174 330 km
- kolor nadwozia: BIAŁY BANQUISE
- spalanie średnie - cykl mieszany: ok 4,5-5 L/100km (można zejść nawet do 4,0L)
- spalanie średnie - autostrada: ok 6,3 L/100km (przeważająco 130km/h)
- przegląd techniczny: do 03.02.2026
- polisa oc i ac: do 30.06.2025
- kpl opon letnich: Michelin PRIMACY 3 215/65 R16 102 H XL - DOT [3919] + czujniki
- kpl opon zimowych: Bridgestone Blizzak LM005 215/65 R16 98 H - DOT [2422]
- stan opon bardzo dobry, kołpaki mają kilka rysek/otarć
Auto sprowadzone z Niemiec (jeden właściciel), zarejestrowane w Polsce przez komis, gdzie zakupiłem stąd w historii pojazdu jako drugi właściciel w kraju. Obecnie użytkowane w ramach JDG i wystawiam fakturę sprzedaży (zw.VAT). Jest użytkowane jako drugie auto więc do tej pory niewiele km od zakupu.
Samochód serwisowany w Niemczech w okresie gwarancji (raport na przedostatnim zdjęciu), obecnie po serwisie olejowym we własnym zakresie oraz serwisie klimatyzacji przy okazji likwidacji szkody.
Niestety pojazd posiada już historię szkodową - przyczyna przedstawiona na ostatnim zdjęciu - rozpylona farba w spray`u na powłoce lakierniczej oraz tylnej szybie stałej, bez uszkodzenia blacharki. Szkoda likwidowana z AC - ponowne lakierowanie prawego boku pojazdu.
Auto używane to też posiada drobne ślady jak:
- odpryski/zaprawki niewielkie na przednim zderzaku, masce oraz szybie czołowej (ledwo widoczne),
- dwie delikatne nierzucające się w oczy wgniotki na drzwiach kierowcy (prawdopodobnie uderzenia typowo parkingowe),
- na oparciu tylnego siedzenia są niewielkie uszkodzenia tapicerki - dziurka, przetarcie od strony bagażnika,
- tylna klapa posiada dwa pkt zaprawki blisko rejestracji pod blendą z oświetleniem i klamką,
- w bagażniku ślady użytkowania widoczne rysy na plastikowych boczkach,
- można się doczepić do niewielkiego szumu z okolic prawych drzwi przesuwnych - wynika z częstotliwości użytkowania tej strony i można wymienić rolki,
Doposażenie:
- nowa półka bagażnika (brakowało przy zakupie),
- gumowa wykładzina bagażnika,
- komplet dywaników gumowych oraz nowy zestaw dywaników welurowych,
- wideorejestrator 70MAI A510-1,
- półki i schowki wyklejone welurem aby przedmioty nie rysowały się i nie szeleściły, podobnie jak plecki siedzenia pasażera oraz od strony bagażnika (były niewielkie, nieestetyczne ślady użytkowania),
- gadżetowe śmietniczki w drzwiach przednich oraz zestaw jaśków na tył i zagłówki przód - to tak dla wygody,
- aktualizacja mapy Europy do nawigacji - możliwość korzystania również z google maps przez np android auto,
Bardzo dobre wyposażenie, wiele "wspomagaczy" jak chociażby wszelakie czujniki sprawiają, że jazda tym autem jest dziecinna i w ogóle nie odczuwa się nieco większego gabarytu niż typowe miejskie autko. Łatwo wpasować się w ciasne parkingi i drogi, a na dłuższe trasy równie dobrze radzi sobie chociażby przypominając się z propozycją przerwy ze wskazaniem miejsca odpoczynku, restauracji, stacji paliwowej itd.
Asystent pasa ruchu pilnuje aby mieścić się między liniami i czuwa nad ewentualną dekoncentracją kierowcy, a czujniki martwego pola informują o zbliżających się pojazdach. Tempomat oraz wykrywanie znaków ograniczeń prędkości pozwalają na płynną jazdę zgodnie z obowiązującymi przepisami co również oszczędzi na mandatach.
Auto naszpikowane różnymi bajerami i z pewnością wszystkich nie odkryłem i nie wymieniłem. Po sparowaniu ze swoim smartfonem umożliwia korzystanie nie tyle z samego zestawu głośnomówiącego co aktualizują się dane pojazdu w aplikacji i można w dowolnej chwili sprawdzić sobie historię tras, koszty, stan ilości paliwa oraz różne statystyki, zapisywana jest również lokalizacja zaparkowanego pojazdu co ułatwia odnalezienie w mieście itp.
Jeśli chodzi o wady to poza śladami użytkowania wskazane jest wymienić rozrząd - na zdjęciach widoczny jest zestaw, który otrzyma kupujący wraz z dodatkowym kpl filtrów na następne wymiany. Nie wymieniłem jeszcze rozrządu bo niemiałbym na to dokumentu/faktury za usługę, a wątpliwe aby ktoś uwierzył na słowo, że wymieniony - najzwyczajniej po zakupie używanego pojazdu z reguły i tak się wymienia takie rzeczy, aby mieć pewność. W okolicach pokrywy zaworów widać niewielkie zapocenia olejem i większość wygląda zwyczajnie na niezdarne rozlanie oleju przy wymianie - do ogarnięcia przy zdjęciu pokrywy i wymianie rozrządu - silnik nie myty więc łatwo to dostrzec.
Przy serwisie olejowym uwidoczniły się również ślady oblepionej olejem z brudem osłony spodniej silnika oraz okolic lewego przegubu wewnętrznego, po oczyszczeniu szmatką widać niewielkie nieszczelności prawdopodobnie oring, ale zalecana wymiana tego przegubu (zdjęcia od spodu silnika oraz zbliżenie na "mokry" przegub) - z historii serwisowej oraz porównania do drugiej strony to widać, że była już wymieniania cała półoś i niewykluczone, że coś poszło nie tak w serwisie. Użytkując obecnie pojazd można usłyszeć delikatne odgłosy przy ruszaniu ze skręconymi kołami i delikatne drgania zatem jest to już sygnał, aby jednak przy okazji rozrządu wymienić również i ten przegub by móc cieszyć się w pełni z jazdy.
Auto sprzedaję wyłącznie ze względów finansowych, w innych okolicznościach nie zdecydowałbym się na taki ruch tym bardziej, że spełnia wszelkie moje oczekiwania.
Cena oczywiście do negocjacji, zachęcam do zapoznania się z tym egzemplarzem. Nie ma problemu na przejechanie się na stację kontroli pojazdów - nawet wskazane aby samemu zerknąć od spodu - zgadzam się na zdjęcie osłony silnika od spodu, nie ma problemu.
Jestem otwarty również na oględziny np MotoControler lub innego rzeczoznawcy, nie ma nic do ukrycia.
Osoby zainteresowane proszę o wcześniejszy kontakt oraz oględziny w godzinach roboczych i po uprzednim umówieniu się w danej stacji kontroli pojazdów - u siebie mogę niestety zapewnić jedynie zerknięcie pod spód "z kolanka" a z tej perspektywy to jak wiadomo guzik widać.