Peugeot Rifter z silnikiem 1.5 BlueHDI o mocy 102KM
- silnik: DV5RD 75KW Euro 6.2
- skrzynia biegów: manualna 5-cio biegowa
- produkcja: 21.10.2019
- przebieg: 174 330 km
- kolor nadwozia: BIAŁY BANQUISE
- spalanie średnie - cykl mieszany: ok 4,5-5 L/100km (można zejść nawet do 4,0L)
- spalanie średnie - autostrada: ok 6,3 L/100km (przeważająco 130km/h)
- przegląd techniczny: do 03.02.2026
- polisa oc i ac: do 30.06.2025
- kpl opon letnich: Michelin PRIMACY 3 215/65 R16 102 H XL - DOT [3919] + czujniki
- kpl opon zimowych: Bridgestone Blizzak LM005 215/65 R16 98 H - DOT [2422]
- stan opon bardzo dobry, kołpaki mają kilka rysek/otarć
Auto sprowadzone z Niemiec (jeden właściciel), zarejestrowane w Polsce przez komis, gdzie zakupiłem stąd w historii pojazdu jako drugi właściciel w kraju. Obecnie użytkowane w ramach JDG i wystawiam fakturę sprzedaży (zw.VAT). Jest użytkowane jako drugie auto więc do tej pory niewiele km od zakupu.
Samochód serwisowany w Niemczech w okresie gwarancji (raport na przedostatnim zdjęciu), obecnie po serwisie olejowym we własnym zakresie oraz serwisie klimatyzacji przy okazji likwidacji szkody.
Niestety pojazd posiada już historię szkodową - przyczyna przedstawiona na ostatnim zdjęciu - rozpylona farba w spray`u na powłoce lakierniczej oraz tylnej szybie stałej, bez uszkodzenia blacharki. Szkoda likwidowana z AC - ponowne lakierowanie prawego boku pojazdu.
Auto używane to też posiada drobne ślady jak:
- odpryski/zaprawki niewielkie na przednim zderzaku, masce oraz szybie czołowej,
- dwie delikatne nierzucające się w oczy wgniotki na drzwiach kierowcy (prawdopodobnie uderzenia typowo parkingowe),
- na oparciu tylnego siedzenia są niewielkie uszkodzenia tapicerki - dziurka, przetarcie od strony bagażnika,
- tylna klapa posiada dwa pkt zaprawki blisko rejestracji pod blendą z oświetleniem i klamką,
- w bagażniku ślady użytkowania widoczne rysy na plastikowych boczkach oraz plecach tylnych siedzeń,
- można się doczepić do niewielkiego szumu w prawych drzwiach przesuwnych - wynika z częstotliwości użytkowania tej strony i można wymienić rolki,
Doposażenie:
- nowa półka bagażnika (brakowało przy zakupie),
- gumowa wykładzina bagażnika,
- komplet dywaników gumowych oraz nowy zestaw dywaników welurowych,
- wideorejestrator 70MAI A510-1,
- półki i schowki wyklejone welurem aby przedmioty nie rysowały się i nie szeleściły,
- gadżetowe śmietniczki w drzwiach przednich oraz zestaw jaśków na tył i zagłówki przód - to tak dla wygody,
- aktualizacja mapy Europy do nawigacji - możliwość korzystania również z google maps przez np android auto,
Bardzo dobre wyposażenie, wiele "wspomagaczy" jak chociażby wszelakie czujniki sprawiają, że jazda tym autem jest dziecinna i w ogóle nie odczuwa się nieco większego gabarytu jak typowy miejskie autko. Łatwo wpasować się w ciasne parkingi i drogi, a na dłuższe trasy równie dobrze radzi sobie chociażby przypominając się z propozycją przerwy ze wskazaniem miejsca odpoczynku, restauracji, stacji paliwowej itd.
Asystent pasa ruchu pilnuje aby mieścić się między liniami i czuwa nad ewentualną dekoncentracją kierowcy, a czujniki martwego pola informują o zbliżających się pojazdach. Tempomat oraz wykrywanie znaków ograniczeń prędkości pozwalają na płynną jazdę zgodnie z obowiązującymi przepisami co również oszczędzi na mandatach.
Auto naszpikowane różnymi bajerami i z pewnością wszystkich nie odkryłem i nie wymieniłem. Bardzo wygodne jest sparowanie swojego smartfonu przez bluetooth co umożliwi korzystanie nie tyle z samego zestawu głośnomówiącego co aktualizuje dane pojazdu w aplikacji i można w dowolnej chwili sprawdzić sobie historię tras, koszty, stan ilości paliwa oraz różne statystyki, zapisywana jest również lokalizacja zaparkowanego pojazdu co ułatwia odnalezienie w mieście itp.
Jeśli chodzi o wady to poza śladami użytkowania wskazane jest wymienić rozrząd - na zdjęciach widoczny jest zestaw, który otrzyma kupujący. Nie wymieniłem jeszcze bo niemiałbym na to dokumentu/faktury za usługę, a wątpliwe aby ktoś uwierzył na słowo, że wymieniony - najzwyczajniej po zakupie używanego pojazdu z reguły i tak się wymienia takie rzeczy, aby mieć pewność. W okolicach pokrywy zaworów widać niewielkie zapocenia olejem i większość wygląda zwyczajnie na niezdarne rozlanie oleju przy wymianie - do ogarnięcia przy zdjęciu pokrywy i wymianie rozrządu - silnik nie myty więc łatwo to dostrzec.
Przy serwisie olejowym uwidoczniły się również ślady oblepionej olejem z brudem osłony spodniej silnika oraz okolic lewego przegubu wewnętrznego, po oczyszczeniu widać niewielkie nieszczelności prawdopodobnie oring, ale zalecana wymiana tego przegubu (zdjęcia od spodu silnika oraz zbliżenie na "mokry" przegub) - z historii serwisowej oraz porównania do drugiej strony to widać, że była już wymieniania cała półoś i niewykluczone, że coś poszło nie tak w serwisie. Użytkując obecnie pojazd można usłyszeć delikatne odgłosy przy ruszaniu ze skręconymi kołami i delikatne drgania zatem jest to już sygnał, aby jednak przy okazji rozrządu wymienić również i ten przegub by móc cieszyć się w pełni z jazdy.
Auto sprzedaję wyłącznie ze względów finansowych, w innych okolicznościach nie zdecydowałbym się na taki ruch tym bardziej, że spełnia wszelkie moje oczekiwania.
Cena oczywiście do negocjacji, zachęcam do zapoznania się z tym egzemplarzem. Nie ma problemu na przejechanie się na stację kontroli pojazdów - nawet wskazane aby samemu zerknąć od spodu - zgadzam się na zdjęcie osłony silnika od spodu, nie ma problemu.
Jestem otwarty również na oględziny np MotoControler lub innego rzeczoznawcy, nie ma nic do ukrycia.
Osoby zainteresowane proszę o wcześniejszy kontakt oraz oględziny w godzinach i po uprzednim umówieniu się w danej stacji kontroli pojazdów - u siebie mogę niestety zapewnić jedynie zerknięcie pod spód "z kolanka".