GOTOWY NA ZŁOMBOL === WSPOMAGANIE == WYREMONTOWANY UKŁAD HAMULCOWY == UKŁAD PALIWOWY ==
Witam,
Mam na sprzedaż Poloneza, weterana Złombolu z 2023r. Dojechaliśmy nim bez awarii do mety w Portugalii, a że ciągle było nam mało, to zrobiliśmy dodatkową wycieczkę na Gibraltar i skoczyliśmy do Afryki. Ponad 8 tysięcy km w dwa tygodnie, austriackie Alpy, hiszpańskie upały i strome uliczki Monte Carlo nie zrobiły na nim wrażenia.
Auto jest wyposażone w fabryczne wspomaganie, które chodzi bardzo lekko i nawet delikatne damskie rączki bez trudu zaparkują wyładowanego po brzegi poldona w garażu. Silnik to standardowe 1.6 OHV, wersja bez turbo i podtlenku LPG. Auto stoi na gustownych, oryginalnych felgach 13’ z kapselkami FSO. Stylówę dopełniają owiewki HEKO i siatkowy wlot powietrza Orciari. Za multimedia odpowiada zestaw: radyjko CD Sony z wejściem na kabelek AUX spięty z głośnikami Pioneer 16cm (dla fanów stanu fabrycznego dorzucam oryginalne osłonki głośniczków). Auto wyposażone w centralny zamek i szyby na korbkę (tzw. korbotronik). Podłużnice w dobrym stanie.
Przed Złombolem auto zostało gruntownie przygotowane do trasy. Przede wszystkim całkowicie odbudowany został układ hamulcowy- wstawiliśmy nowe: zaciski, przewody hamulcowe, klocki i tarcze brembo.
Remont przeszedł także układ paliwowy- wleciał nowy bak, obejmy i przewody paliwowe (zdjęcia na końcu)
Układ chłodzenia został kilkukrotnie przepłukany, wymieniliśmy termostat, a na wszelki wypadek zamontowaliśmy ręczny włącznik wiatraka chłodnicy
Pozostałe wykonane prace mechaniczne:
- wymiana podpory wału
- wymiana krzyżaka
- wyregulowanie silnika, wymiana uszczelki pod obudową filtra powietrza,
- wymiana końcówek drążka, wykonanie zbieżności
Auto zostało doposażone w potężne, dodatkowe reflektory WESEM, wraz z eleganckimi kratkami ochronnymi (dorzucam także pełne osłony lamp)
W 2024 roku planowaliśmy ponowny wyjazd autem na Złombol, i zaczęliśmy przygotowania auta. Ale że apetyt rośnie w miarę jedzenia i nadarzyła się okazja, to nabyliśmy drugiego poldona, ze słynnym silnikiem rover 1.4 i koniec końców to nim pojechaliśmy do Norwegii. W sezonie 2024 „ohafałka” zaliczyła tylko kilka weekendowych wycieczek i zlotów.
Aktualnie z racji na powiększenie rodziny zmuszeni jesteśmy zmniejszyć flotę polonezów.
Przegląd do 17.04.2026
OC do 09.10.2025
Auto do obejrzenia na Warszawskim Bemowie