Porsche Macan S PDK - 1
Porsche Macan S PDK - 2
Porsche Macan S PDK - 3
Porsche Macan S PDK - 4
Porsche Macan S PDK - 5
Porsche Macan S PDK - 6
Porsche Macan S PDK - 7
Porsche Macan S PDK - 8
Porsche Macan S PDK - 9
Porsche Macan S PDK - 10
Porsche Macan S PDK - 11
Porsche Macan S PDK - 12
Porsche Macan S PDK - 13
Porsche Macan S PDK - 14
Porsche Macan S PDK - 15
Porsche Macan S PDK - 16
Porsche Macan S PDK - 17

1 / 18

Porsche Macan S PDK - 1
Porsche Macan S PDK - 2
Porsche Macan S PDK - 3
Porsche Macan S PDK - 4
Porsche Macan S PDK - 5
Porsche Macan S PDK - 6
Porsche Macan S PDK - 7
Porsche Macan S PDK - 8
Porsche Macan S PDK - 9
Porsche Macan S PDK - 10
Porsche Macan S PDK - 11
Porsche Macan S PDK - 12
Porsche Macan S PDK - 13
Porsche Macan S PDK - 14
Porsche Macan S PDK - 15
Porsche Macan S PDK - 16
Porsche Macan S PDK - 17

Najważniejsze

Przebieg

205 821 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Automatyczna

Typ nadwozia

SUV

Pojemność skokowa

2 997 cm3

Moc

340 KM

Opis

Dzień dobry!

Chciałem zaoferować cesję Porsche Macan S pochodzącego z polskiego salonu.

Poniżej bardzo szczegółowy opis całej mojej historii z tym pojazdem oraz powodu chęci odstąpienia leasingu.

Auto bardzo zadbane, eksploatowane na co dzień, w bogatej konfiguracji z dwoma bardzo istotnymi dla komfortu elementami, a mianowicie pneumatycznym zawieszeniem i wentylowanymi fotelami.


ŚWIEŻO PO BARDZO DUŻYM SERWISIE NA PONAD 50.000 ZŁ!!!

SZCZEGÓŁY W TREŚCI OGŁOSZENIA


Porsche wylicytowane 14.06.2024 z przebiegiem 196713 km

Na ten moment przebieg 205821 km.


Cesja leasingu w Millennium Leasing.

Rata: 1962,58 zł brutto.

Do spłaty pozostało: 35326,44 zł brutto (18 rat)

Wykup: 17281,50 zł brutto

RAZEM 52607,94 zł brutto

Kapitał spłacony przeze mnie do tej pory: 46575,84 zł brutto

Do tego poniesione wydatki (69660 zł)

Odstępne 79399 zł brutto (FV 23%) lub 62919 zł netto


No więc zagłębmy się w historię - Macan podobał mi się od momentu kiedy tylko pojawił się na rynku i chciałem kiedyś go mieć.

W zeszłym roku pojawiła się licytacja Macana S, stwierdziłem - czemu nie, warto spróbować! No i udało się wygrać!
Stan auta z grubsza był mi znany, gdyż na stronie poleasingowe.pl był do wglądu raport rzeczoznawcy wraz z całkiem sporą ilością zdjęć. (Mam te dokumenty i mogę je udostępnić).

Po wylicytowaniu auto przyjechało z Tarczyna do Wrocławia na kołach, co sugeruje, że było w całkiem przyzwoitym stanie.


Na dzień dobry została zrobiona wymiana oleju (Motul 8100 X-CESS 5W40) oraz wszystkich filtrów (oleju, paliwa, powietrza, kabinowe), wymiana żarówek w reflektorach przednich oraz czyszczenie i odgrzybienie klimatyzacji (1400 zł).


W drugiej kolejności udałem się do zaprzyjaźnionego serwisanta z Porsche, aby po godzinach zajął się kwestiami mniej pilnymi, tj. poduszka pod silnikiem, sterowanie położeniem kierownicy, podgrzewanie kierownicy, przycisk podnoszenia klapy tylnej w wycieraczce, termometr (całość 2100 zł).


Następnie zająłem się kwestiami optycznymi - zakupiona została klamka tylna oraz zrobiona blacharka drzwi prawych tylnych i błotnika prawego tylnego, wraz z lakierowaniem. Przy okazji przemalowane zostały też osłony przednia i tylna na kolor czarny (pierwotnie był to jakiś dziwny złoto-nijaki - zdjęcia przed malowaniem do wglądu), zderzak przedni (przetarcia). Całość tej zabawy to koszt 3600 zł.


Kolejny temat to koła - auto trafiło do mnie na bardzo nijakich 5-ramiennych 18" felgach z zimowymi oponami. Zmieniłem je na dużo lepiej pasujące czarne 21" felgi wzorowane na oryginalnych kołach Porsche wraz z nowymi oponami Kumho Ecsta PS71. Felgi 1 do 1 jak oryginał - nie są wymagane pierścienie centrujące, szerokość fabryczna - 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu. Opony również zgodne z zaleceniami producenta, przód 265/40/R21, tył 295/35/R21. Felgi plus opony to kwota 8630 zł.


Pomimo stosunkowo niskiego profilu jeździ się bardzo wygodnie, ze względu na zawieszenie pneumatyczne, które naprawdę robi robotę (mamy też w rodzinie do porównania nowego Mercedesa GLE z pneumatyką i powiem szczerze, że różnica w komforcie na hopkach i nierównościach nie jest zbytnio odczuwalna).


Co do samego zawieszenia - firma Limak wymieniła lewy przedni amortyzator (05.05.2025) i na wymianę jest roczna gwarancja - koszt 1800 zł brutto. Wymiana ze względu na to, że auto opadało i podnosiło się samoczynnie (problem ze szczelnością miecha).


Po wymianie przez chwilę było dobrze, ale samochód dalej "świrował". Winny okazał się czujnik poziomowania zawieszenia, będący jednocześnie czujnikiem reflektora.

Wymiana na nowy została wykonana w połowie czerwca przez RS Serwis. Czujnik + wymiana 630 zł.


Przy okazji tej wizyty poprosiłem o bardzo dokładne zweryfikowanie stanu pojazdu pod kątem dalszej eksploatacji, gdyż zaczęły do mnie dochodzić niepokojące odgłosy zarówno z silnika podczas odpalania na zimno, jak i podczas skręcania kół w pełnym zakresie (1800 zł).


No i tutaj zaczynają się tematy mniej przyjemne...

Auto nie wyświetlało żadnych komunikatów i funkcjonowało w sposób prawidłowy. Po rozgrzaniu się płynów jest była cisza zarówno ze strony silnika, jak i wspomagania, natomiast zalecana była wymiana rozrządu.

Rozrząd w tej wersji silnikowej jest na łańcuchu, dodatkowo jest tak umiejscowiony, że należy wyjąć silnik.

ZOSTAŁO TO ZROBIONE!

Naprawy wykonane przy okazji wymiany rozrządu to (wszystkie części zamawiane z Porsche Wrocław):

- uszczelnienie silnika

- wymiana pompy wody

- wymiana odmy

- wymiana poduszek silnika

- wymiana tulei wahaczy przednich (komplet)

- wymiana tulei przedniej tylnego dyferencjału

- geometria zawieszenia

- regeneracja turbiny


Po włożeniu silnika i odpaleniu auto przejechało 11km i zgasło na wolnych obrotach...


Po wejściu kamerą do komory silnika okazało się, że powłoka smarująca (nikasil) uległa degradacji, w związku z czym nastąpiło zatarcie tłoków w cylindrach.


Kolejne wyjęcie silnika i wysyłka do VIP CARS Rykaszewski Kalisz, gdzie nastąpiło tzw. tulejowanie bloku - przejście na tuleje żeliwne, które są znacznie bardziej wytrzymałe od fabrycznych. Wymieniono również tłoki silnika. Na całość tych napraw jest 12 miesięczna gwarancja.


Silnik wrócił z powrotem do Wrocławia i został zamontowany w aucie. Obecnie wykonywane jest dotarcie - zalecane nawet 3000 km spokojnej jazdy.


Tak więc na ten moment auto ma zrobione ABSOLUTNIE WSZYSTKO, co dało się zrobić, aby jeździć nim komfortowo i bezawaryjnie przez kolejne 100000 km i dodatkowo jest na to 12 miesięcy gwarancji!


Sprzedaż podyktowana jest tak naprawdę tylko dwoma przesłankami:

1. Przez ponad rok przejechałem raptem 9000 kilometrów, gdyż obecnie jeżdżę głównie po mieście i auto jest dla mnie za duże (mamy w domu drugiego SUVa).

2. Kupiłem już mniejsze auto, które dodatkowo będzie używane na torze, do czego Macan absolutnie się nie nadaje, a nawet nie mam gdzie trzymać trzech aut i jest mi on po prostu zbędny.


Nie mam żadnych tajemnic, wypisałem wszystko odnośnie Macana, jeśli masz jakiekolwiek pytania, proszę pisz lub dzwoń śmiało!


Pozdrawiam,

Maciek

 

23 listopada 2025 14:25

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Porsche

Model pojazdu

Macan

Wersja

S PDK

Kolor

Srebrny

Liczba drzwi

5

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

2014

Generacja

I (2014-)

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

13/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

129999

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Interfejs Bluetooth

Radio

Zestaw głośnomówiący

Gniazdo USB

System nawigacji satelitarnej

System nagłośnienia

Ekran dotykowy

Informacje o sprzedającym

Maciek

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2016

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni