Cześć,
z uwagi na zakup nowego, tym razem 7 miejscowego suva, nasz 5 letni przyjaciel rodziny musi iść na sprzedaż. Auto świeżo wykupione z leasingu i sprzedawane na FV (vat zwolniony) zatem kupujący nie musi płacić podatku od wzbogacenia, pojazd od fana motoryzacji, więc przeglądy, wymiany olejów itp. zgodnie z logiką, a nie tylko zalecaniami producenta; auto myte jedynie ręcznie, lakier BIAŁA PERŁA w mojej ocenie w super stanie, wygląda jak nowy i auto robi ogólnie mega pozytywne wrażenie.
Najważniejsze cechy egzemplarza:
- Koleos to bliźniak Nissana X-Trail; produkowany w Korei Południowej (Samsung); napęd 4x4 z opcją stałej blokady do 40km; NAJBOGATSZA WERSJA: m.in. pełne luksusowe skóry nappa, elektryczne siedzenia z grzaniem i WENTYLACJĄ; świetne nagłośnienie BOSE, podgrzewana kierownica i przednia szyba robi robotę w zimie, skrzynia automatyczna i wyjątkowo sprawny napęd 4x4, adaptacyjne reflektory led poprawiają bezpieczeństwo (BAJKA!) i czujnik martwego pola przydatny w mieście
- olej w silniku regularnie wymieniany w serwisie Renault podczas corocznych przeglądów co 15 tys. km, a dodatkowo olej był wymieniony od razu po zakupie w serwisie zaprzyjaźnionym (serwis aut premium) tj. po około 5 tys. km oraz drugi raz po około 10 tys. km
- olej w skrzyni biegów wymieniony był metodą dynamiczną przy przebiegu około 90 tys. km w serwisie skrzyń dla aut premium
- serwis Renault ocenia ten egzemplarz bardzo dobrze, DPF jest czysty a silnik i skrzynia działa idealnie; można powoli pomyśleć o wymianie akumulatora;
- Koleos używany był do jazdy codziennej, głównie autostradą około 40 km w 1 stronę Wrocław (Krzyki) - Oława (miejsce pracy żony); to nasze 3 auto w rodzinie; po mieście jeździmy mniejszymi samochodami; zimą 6-7 razy Włochy i Alpy gdzie na śniegu i lodzie idealnie sprawdził się napęd 4x4; w lecie, zdarzało się, że na niemieckich autostradach, w drodze do Kołobrzegu (3-4 w roku) bardzo dobrze radził sobie przy sporych prędkościach w okolicach 180-190 km/h (2 dorosłych plus 2 dzieci na pokładzie, bagaże, foteliki, w ziemie narty i sprzęt )
Plusy: duży bagażnik (my wyciągamy półkę i nagle robi się ogromna przestrzeń na bagaże); bardzo dobra dynamika w trasie i stosunkowo niskie spalanie; fantastyczne adaptacyjne reflektory LED; auto posiada hak, przewozimy nim rowery nad morze lub jezioro, nigdy przyczepy itp.; grzane i WENTYLOWANE siedzenia dają ogromny komfort w zimie i lecie!!! Kierownica i WYJĄTKOWO przednia szyba też są podgrzewane, więc jak nie przechowujesz auta w garażu to auto dla Ciebie! Podczas deszczu doceniam również napęd 4x4 - nigdy mnie nie zawiódł, nawet przy dużych prędkościach daje ogromne poczucie bezpieczeństwa!
Minusy: auto jest bezwypadkowe, zadbane i dopieszczone, jednak na pustym parkingu, kilka miesięcy temu, w Austrii dotknęliśmy się przy cofaniu z Czechem i niestety musiałem zrobić naprawę z mojego autocasco, gdyż policja Austriacka nie chciała stwierdzić, kto był winny szkody, delikatna obcierka, posiadam zdjęcia sprzed naprawy (lakierowała renomowana wrocławska lakiernia aut premium); skrzynia automatyczna CVT zatem taka jak/podobna do tej w Toyocie RAV 4, ze wszystkimi tego cechami; lusterka czasami nie chcą się złożyć (kilka razu w roku, to w niczym nie przeszkadza, ale taka cecha jest), Renault twierdzi, że ten model tak ma i nawet 2-3 razy próbowali to ogarnąć i temat po kilku miesiącach wraca; auto ma ponad 5 lat i służyło do jazdy na co dzień, więc są jakieś miejsca do dopieszczenia, ale w mojej ocenie wygląda i jeździ jak nowe; auto sprzedaję z 2 kompletami opon, które wystarczą na jeszcze 2 sezony więc opony i akumulator można powoli wymienić. Auto obecnie do obejrzenia we Wrocławiu (ul. Legnicka) lub Kiełczowie, cena do negocjacji, nie mam ciśnienia, ale szkoda, żeby auto stało na podjeździe, gdyż mam już nowego SUVa.