Przegląd do 18.06.2025, OC do 13.06.2025.
Jestem właścicielem auta od końcówki roku 2020.
Renault Megane 1.6 benzyna. Stan określam jako dobry, samochód odpala, jeździ. Posiada opony wielosezonowe zakupione w listopadzie 2024.
Po sprawdzeniu auta w Carvertical okazało się, że auto było puknięte w tył o czym przed zakupem nie wiedziałem (dostałem informację, ze to było zwykłe parkingowe otarcie). Widać to na zdjęciach. Przednia szyba była wymieniona jeszcze przed moim zakupem. (październik 2020)
Rozrząd wymieniony przy 128 tys km w sierpniu 2017.
Od zakupu w aucie wymienione:
- regeneracja głowicy (po zapieczonych pierścieniach prawdopodobnie spowodowanych nieprawidłowym działaniem fazatora, został wymieniony) (luty/ marzec 2021)
- świece, cewki (luty/marzec 2022)
- pompa paliwa (listopad 2023)
- wszystkie czujniki i sondy (2023)
- komputer (2023 maj)
- układ hamulcowy i płyn (przód i tył) (listopad 2023)
- wydech (styczeń 2022)
- katalizator (grudzień 2020)
- trzeci stop (maj 2024)
- w zeszłym roku przed latem napełniona klimatyzacja, chłodzi.
- olej i filtry wymieniane co rok, ostatnio koniec listopada.
- w marcu 2024 wymienione: Sworzeń, guma przód i tył końcówki (prawa strona) i łączniki (P+L)
Auto służyło mi głównie na dojazdy do pracy i na treningi. Auto technicznie w stanie dobrym. Ze względu na wiek auta, posiada kilka wad i rys na lakierze. Wnętrze auta trochę zniszczone (widoczne na zdjęciach), fotele ok.
Z największych problemów:
- Sterowanie zamkiem centralnym działa, ale po otwarciu auta z pilota i otworzeniu drzwi pasażera po jakimś czasie auto się zamyka. Przy otwarciu drzwi kierowcy czy bagażnika działa normalnie. Nie wpływa to na otwieranie/ zamykanie auta.
- Do auta są dwa piloty, niestety bez możliwości otwarcia manualnego (wyjmowane kluczyki z karty są płaskie)
- Przy dłuższej jeździe autostradą wyskakuje check, błąd katalizatora. Wygląda na to, że wymaga wymiany lub unikania autostrad :D (ewentualnie reset błędu po przejażdżce) Sondy były wymienione.
- Plastik na drzwiach kierowcy przy sterowaniu lusterkami wziął i odpadł, bo czemu by nie. Materiał przy klamkach też nie trzyma się już najlepiej.
- Przetarcie na słupku przednim od strony kierowcy.
- Przy zakupie auta było jakieś randomowe radio, które zostało zastąpione przez radio z renault scenica, które po lekkich docinkach pasowało i jest kompatybilne z wyświetlaczem, niestety jakiś czas temu któryś gamoń je źle wyciągnął i pourywał plastiki trzymające więc jest wsadzone tak żeby nie wyleciało, działa, ale wypadałoby je wymienić.
- Ręczny działa tylko na jedną stronę.
- Przez jakiś czas wskazówka stanu paliwa działała jak jej się podoba, okazało się, że uszczelka na pompie paliwa była źle założona i układ był nieszczelny przez co źle wskazywał, teraz niby jest ok, ale jakoś nie miałem odwagi żeby jeździć do np. zapalenia rezerwy i profilaktycznie jeździłem systemem tankowania 24 l paliwa na 300 km. (spalanie wychodzi +- 8 l). Można zweryfikować sprawność układu tankując do pełna i przejechaniu 100km i ponownym tankowaniu, ale po przygodzie z nieszczelnym układem i zalaniu stacji paliw wolałem nie sprawdzać drugi raz.
- Uszczelka drzwi kierowcy po zimie świszczy.
Wszystkie usterki były naprawiane na bieżąco u dobrego mechanika, niektóre nie wpływają na jazdę, a ich naprawa się nie opłaca.
Auto samo w sobie przyjemne do jazdy, raczej bezproblemowe, tanie w naprawie. Może nie jest w idealnym stanie, ale na pewno jeszcze parę lat przy niskich kosztach eksploatacji pojeździ.
- ABS, ASR, ESP.
- Elektrycznie sterowane szyby*2 i lusterka.
- Czujnik deszczu i zmierzchu.
- Isofix.
- Oryginalny lakier.
- Lusterko fotochrom.