Renault Safrane - 1
Renault Safrane - 2
Renault Safrane - 3
Renault Safrane - 4
Renault Safrane - 5
Renault Safrane - 6
Renault Safrane - 7
Renault Safrane - 8
Renault Safrane - 9
Renault Safrane - 10
Renault Safrane - 11
Renault Safrane - 12
Renault Safrane - 13
Renault Safrane - 14
Renault Safrane - 15

1 / 16

Renault Safrane - 1
Renault Safrane - 2
Renault Safrane - 3
Renault Safrane - 4
Renault Safrane - 5
Renault Safrane - 6
Renault Safrane - 7
Renault Safrane - 8
Renault Safrane - 9
Renault Safrane - 10
Renault Safrane - 11
Renault Safrane - 12
Renault Safrane - 13
Renault Safrane - 14
Renault Safrane - 15

Najważniejsze

Przebieg

342 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna+LPG

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Sedan

Pojemność skokowa

2 946 cm3

Moc

194 KM

Opis

Renault Safrane. Jedna z ostatnich prób zaistnienia Renault w segmencie E. Przynajmniej ostatnia normalna. Mógłbym tu dużo lać wody lub kazać ChatowiGPT napisać krótki opis, ale zacytuje starą Polską encyklopedię "Każdy widzi jaki koń jest". Przejdę więc do mięsa czyli opisu tego konkretnej sztuki.


Jest to Renault Safrane w ostatniej wersji jaka była dostępna czyli silnik 3.0, a właściwie to 2.9 V6 24 zaworowy o mocy katalogowej 190km. Oczywiście jak każda Safrane polift jest to wersja z napędem na przód, wersje Quadra były bardzo dużą rzadkością. Wyposażenie prawie pełne jest to oznaczenie E4. Zwykłe wersje to były E3, a Initiale Paris to było E5. Dlatego auto posiada już inne wygłuszenia i inne detale które odróżniają jej od zwykłej wersji. Oprócz tego samochód ostatnie kilka lat był garażowany.

Sam samochód wystąpił u Youtubera Bassdrivera: https://www.youtube.com/watch?v=ZRVnUc9k9HY


Samochód jest wyposażony w:

  • Skórzaną tapicerkę
  • Elektrycznie regulowane i pompowane fotele
  • Elektrycznie regulowane lusterka
  • Lepszą tapicerkę bagażnika od seryjnej wersji
  • Dwustrefową klimatyzację
  • Tempomat
  • Fabryczne radio Alpine wraz z zmieniarka płyt - tu jest drobna modyfikacja zamiast magnetofonu jest wbudowany moduł Bluetooth audio który łączy się zamiast przedwzmacniacza głowicy odczytu magnetofonu (autorska modyfikacja)
  • Moduł syntezy głosu - Gadaczka która mówi nam o błędach (Skonfigurowany język angielski)
  • Fabryczny GPS z mapami z 2013 roku (Też język angielski)
  • Światła xenonowe (lampy po regeneracji)
  • Wspomaganie kierownicy z zmienną siłą działania
  • Dorzucam CB radio i kamerkę - Kable ładnie schowane
  • Gaz LPG ważny do 2032 lub 33 już nie pamiętam, ale papiery są
  • Opony wielosezonowe 195/65R15 z 2023 roku Hankook Kinergy
  • Układ wydechowy z stali nierdzewnej
  • Silnik V6 :)
  • Manualną skrzynię biegów


No i tu jest główny punkt dlaczego ten egzemplarz jest unikatowy. Poprzedni właściciel w momencie awarii skrzyni automatycznej wymienił skrzynię na manualną skrzynię PK1 z Renault Laguna 1 2.9V6 24V. Taką jaka wychodziła z tym silnikiem, ale w Lagunie. Wiec nie jest to jakiś wynalazek typu skrzynia z Avantime/Clio V6 (PK6) bądź PK1 z 2.2dT. Reszta jak zespół operatorów nożnych (nazywanych też pedałami) pochodzi z Safrane i jest normalnie wymienianą częścią. Tak samo lewarek, wyprzęgnik itp. Wyprzęgnik został względem oryginału przerobiony, aby korzystał z płynu hamulcowego z dodatkowego fabrycznego króćca. Przez to odpowietrzenie układu sprzęgła stało się dużo prostsze względem systemu z zamkniętym zbiorniczkiem który był w Safrane w innych wersjach. i Lagunie 1. Do auta dorzucam nowe fabryczne sprzęgło z dociskiem. Niestety bez łożyska oporowego które jest dostępne. Sprzęgło jest już nie dostępne natomiast. Jest to oryginał Valeo z ASO.

Historię pojazdu za mojej kadencji jak i dwóch poprzednich właścicieli można znaleźć na forum latitudekp.pl oraz forum Renault Klub Polska.

Co było robione za mojej kadencji czyli od marca 2022:

  • Rozrząd + pompa wody + napinacz paska osprzętu + pasek osprzętu (lipiec 2025)
  • Olej co roku bo nie zdarzyło się, abym w rok zrobił więcej niż 10tys. km. zawsze 5W40 ostatnio lipiec 2025
  • Plus filtry itp. - Filtr powietrza jest wielorazowy K&N
  • Regeneracja xenonów + nowe palniki (jesień 2022)
  • Malowanie maski, zderzaka (lato 2023)
  • Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia środkiem Waxoyl (lato 2023) + przeglądy co rok
  • Regeneracja układu hamulcowego
  • Wymiana chłodnicy i skraplacza klimatyzacji


Oprócz tego poprzedni właściciel w ostatnich 5 latach:

  • Wymienił sanki na malowane proszkowo z tulejami poliuretanowymi
  • Zregenerował maglownicę


Dobrze teraz wady:

  • Lekko niestety wyszła rdza w nadkolu mimo zrobienia
  • Po poprzednim właścicielu jest lekka w gniotka pod lampą
  • Szczerze nie używałem LPG od roku ponad; Więc wypadło by przegląd instalacji zrobić z filtrami


Ostatnio bardzo mało jeździłem tym autem. Niestety mechanik je bardzo długo trzymał bo mam jeszcze dwie inne Safranki, a to dla mnie tylko hobby. Więc nie miałem parcia, aby go pośpieszyć. Sprzedaje, aby skupić się na pozostałych autach oraz na innym hobby. Już auta mnie tak nie jarą jak kiedyś.

 

16 września 2025 19:45

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Renault

Model pojazdu

Safrane

Kolor

Granatowy

Liczba drzwi

5

Liczba miejsc

5

Rok produkcji

1999

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

13/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

18000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Ubezpieczenie

financing/insurance

Interesuje Cię możliwość ubezpieczenia samochodu?

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Radio

System nawigacji satelitarnej

System nagłośnienia

Informacje o sprzedającym

Adrian

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2022

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni