Na sprzedaż Saab 9-3 w wersji Aero z silnikiem 2.8 turbo i automatyczną, sześciobiegową skrzynią biegów.
Auto sprowadzone osobiście z Danii w lutym 2024. Zarejestrowane i ubezpieczone.
Od momentu importu autem przejechałem ok. 10 tys. km. Samochód nigdy mnie nie zawiódł, a podróżowanie Saabem z uturbionym V6 pod maską to była czysta przyjemność.
Stan techniczny samochodu oceniam na bardzo dobry. W trakcie ponad rocznej eksploatacji został mocno doinwestowany, zrobione między innymi:
- kompletny rozrząd INA
- wymiana wszystkich płynów (wspomagania FUCHS TITAN 11S, hamulcowego, chłodniczego, olej Valvoline SynPower 5w40)
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- pasek osprzętu
- wymiana pompy ABS + kodowanie
- zawór EVAP (oryginalny BOSCH), o-ringi przewodów podciśnienia za kolektorem dolotowym
- klocki hamulcowe przód (BREMBO), regeneracja zacisków
- świece zapłonowe (Denso IHK22), trzy nowe cewki (oryginalne BOSCH)
- regeneracja rurki między kolektorem wydechowym i turbo
- kompletne tylne zawieszenie (wszystkie tuleje, wahacze poprzeczne dolne i górne, łączniki i gumy stabilizatora, oboje sprężyny, poduszki amortyzatora, nowe śruby)
- komplet amortyzatorów KYB przód i tył
- łożyska i poduszki amortyzatorów przód, łączniki stabilizatora
- poduszka skrzyni biegów
- regulator napięcia alternatora
- przeguby wewnętrzne
- rozpórka kielichów GSP dedykowana do Aero 2.8T
Saab jeździ na wielosezonowych oponach Hankook Kinergy 4S2, DOT4623, kupione w kwietniu 2024.
Ubezpieczenie i przegląd ważne do marca 2026.
W tym egzemplarzu nie występują żadne z typowych przypadłości dolegających elektronice Saabów 9-3 NG. Wszystkie zamki pracują jak należy, wyposażenie sprawne, włącznie z podgrzewanymi fotelami i dwustrefową klimatyzacją. Po podłączeniu Techa nie uświadczymy żadnych błędów i braków komunikacji.
Wizualnie auto prezentuje się dobrze. Za mojej kadencji zostały wstawione reperaturki tylnych błotników i lakierowany zderzak przedni. Większe mankamenty nadwozia to ślady korozji na przednich błotnikach i zarysowany tylny zderzak. Lakier niedawno odświeżony i zabezpieczony woskiem. Wnętrze nie zniszczone, przyciski na kokpicie w super stanie, nie regenerowane. Na fotelu widać przebieg, choć biorąc pod uwagę jakość skór w Saabie nie jest najgorzej. Z minusów zaznaczyć należy odklejającą się podsufitkę i przebarwienie na tylnej kanapie. Wszystkie mocne strony i mankamenty wizualne starałem się pokazać na zdjęciach.
Do auta posiadam dwa kluczyki, oryginalną książkę serwisową (ostatni wpis przy 243 tys. km), instrukcje i dokumenty oraz faktury poprzedniego właściciela. Wspomniane wyżej naprawy również udokumentowane i potwierdzone fakturami. Dodatkowo razem z autem oddam komputer diagnostyczny Tech2 z całym kompletem akcesoriów. Urządzenie umożliwia wykonanie diagnostyki i kodowania każdego modułu w Saabie, włącznie z kluczykami i klonowaniem ECU.