Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 1
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 2
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 3
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 4
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 5
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 6
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 7
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 8
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 9
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 10
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 11
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 12
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 13
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 14
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 15
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 16
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 17
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 18
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 19
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 20

1 / 21

Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 1
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 2
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 3
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 4
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 5
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 6
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 7
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 8
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 9
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 10
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 11
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 12
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 13
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 14
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 15
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 16
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 17
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 18
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 19
Saab 900 Cabriolet 2.0-16 Turbo S - 20

Najważniejsze

Przebieg

300 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Kabriolet

Pojemność skokowa

1 985 cm3

Moc

175 KM

Opis

Auto, które sprzedaję, to Saab 900 Cabrio – 34 lata na karku, w moich rękach - 14. Sprawne, piękne, dla kogoś kto je dopieści.


Auto trafiło do mnie od Kudłatego – legendarnego guru Saabów z Radunicy. On miał kryzys wieku średniego, ja miałem pożyczkę ze SKOK-u i marzenia studenta grafiki. Bo to auto piękne w chu, nieprawdaż? To był mój trzeci krokodyl: i najpierw służył jako daily na studia, potem jako weekendowy romans. Od 7 lat do teraz garażowany.
- W 2018 przeszedł poważny remont blacharsko-lakierniczy (dyszka poszła, zdjęcia dla zainteresowanych mam na jakimś starym backupie), uszczelnienie silnika (Mariusz z Pruszcza)i remont skrzyni u Kudłatego (działa, choć dwójka czasem zgrzytnie, a potem nie zgrzytanie i nie wiem za cholerę od czego to zalezy).
- 2 lata temu wymienione poszycie dachu, a w tym roku zregenerowane mechanizmy.


Lista poprawek i napraw w ciągu tych 14 lat jest dłuższa niż CV korpoludka na LinkedInie – od detailingów, przez nowe szyby, po renowację mechanizmów dachu.


Co działa? Większość. Dach (nówka sztuka, robi robotę), wszystkie szyby, silnik, skrzynia, elektryka foteli (z małym fochem fotelu pasażera), wnętrze prezentuje się naprawdę ładnie. Da się zrobić trasę Gdańsk–Olsztyn i wrócić bez przygód. Z autopsji wiem.


Co nie działa? Klima – ale serio, w cabrio to jest oksymoron. Radio Becker Mexico – cisza. Deska – lekko popękana, bo 30 lat w słońcu, lampa lewy tył też ma pajęczynkę. Centralny zamek. Kilka rzeczy widocznych na zdjeciach: purchle na masce, przetarcie na kierownicy. No i Saab czasem się obrazi i zapali checka, potem sam się odobrazi, tak jest od zawsze. W tym miesiącu zapalił się raz na kilkanaście jazd.


Co bym zrobił na start? Uszczelki bagażnika, bo po ulewie potrafi złapać wilgoć.


Przez 14 lat wymieniłem większość elementów. Chyba tylko turbina, która pięknie świszczy jak chce, czasem, była przeze mnie nie ruszona.


To nie jest auto dla każdego. W Trójmieście nie wiem czy ostały się więcej niż dwa krokodylowe bezdachy. To auto dla kogoś, kto nie boi się mieć romansu na boku, który czasem doprowadza do szału, ale zwykle daje najlepsze chwile w życiu. Może być daily (w lato), może być auto do kościoła (Varg Vikernes jechałby). To auto to klasa i kawał historii np. Saab występował kiedyś w reklamie. Link wyśle gratis szczęśliwemu nabywcy.


Nie chcę zamiany, nie chcę scamerów z lawetą z UK, nie chcę tracić czasu. Nie chcę też żeby stał na powietrzu, bo w tym wieku zasługuje na garaż, a mi skończyła się umowa i cierpliwość. Dlatego cena jest do małej, jesiennej negocjacji.

Auto do obejrzenia w Gdańsku (Strzyża).
A... formularz OTO moto nie dopuszcza prawidłowej liczby koni - ta wynosi 118kW czyli 160KM.

No i na koniec lista napraw i poprawek. Moja żona mówi, że jestem głupi, że wystraszę tym kupującego, zabije romantyczna wizję tego auta i że wcale nie chce go sprzedawać. A ja myślę, że uczciwie trzeba wiedzieć, że auto w tym wieku po prostu kosztuje i czasem coś się zużywa. Jednocześnie dbałem o nie - to nie jest jakiś noname sprowadzony za stanów.

*2025: 6870 zł Wymiana ucha siłownika lewego, regeneracja siłowników dachu (1150), demontaż transport i montaż (800), mechanizm podnoszenia szyby kierowcy (250), przekładka (250), lewa tylna szyba (450), wymiana (200), naprawa wkładki zamka drzwi kierowcy (250), przegląd i konserwacja wszystkich mechanizmów podnoszenia szyb (500), badanie szczelności układu chłodniczego (50), zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego(380), pompa wody (170), przewody chłodnicze silikonowe komplet (1200), płyn chłodniczy (70), przekaźnik świateł (100), wymiana z naprawdą instalacji wentylatorów silnika (1000), uzupełnieone oświetlenie, przymocowany zawór podciśnieniowy obiegu zewnętrznego (50),

2024: 4000 zł wymiana szyby przedniej (nakładka na uszczelke do poprawki, brzydko zamontowana), lakierowanie drzwi przednich, wymiana maski (nie było żadnej stłuczki, po prostu maska i drzwi były źle polakierowane, klar schodził, a na szybie pojawił się pajączek od kamienia), detailing (np. chłodnica polakierowana na czarno), dużo pierdół związanych z elektryką (auto się rozładowywało po 3 dniach, problem rozwiązany, ale elektryk spędził nad tym kilkanaście godzin).

2023: 6000 zł wymiana poszycia dachu (wewnątrz naprawde przyjemna alcantara), wymiana boczków drzwi, ubytków w siedzeniach przednich, wnętrze jeśli chodzi o skóry jest pięknie odpicowane.

2022: 1090 zł (dobry rok) Przewody hamulcowe sztywne z wymianą i indukcją do odpowietrzników w zaciskach (400), dolna tuleja amortyzatora przedniego lewego z wymianą (100) (500), szkło reflektora lewego z wymianą (100), termołącznik wentylatora silnika (40) robocizna (100)),naprawa podciśnień, akumulator (350)

2021 (dobry rok xD) : 940 zł instalacja świateł z tyłu 150 zł, płyny, przegub zewnętrzny lewy z abs (31), wymiana (150), końcówki drązków 100m wymiana 80, geometria 120 I tak to leciało.

A porządny był: 2018 - remont skrzyni, remont blacharsko-lakierniczy łącznie ze spawaniem podłużnic, wymianą dwóch błotników przednich (kupiłem chyba ostatnie na rynku) i reperaturek tylnych etc.

 

4 listopada 2025 10:39

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Saab

Model pojazdu

900

Wersja

Cabriolet 2.0-16 Turbo S

Kolor

Czarny

Liczba drzwi

2

Liczba miejsc

4

Rok produkcji

1991

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

14/14 zweryfikowanych pól

Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

34900

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Wyposażenie

Tapicerka skórzana

Podgrzewany fotel kierowcy

Podgrzewany fotel pasażera

Kierownica skórzana

Dźwignia zmiany biegów wykończona skórą

Elektryczne szyby przednie

Wycieraczki

Informacje o sprzedającym

Lech

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2019

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni