1 / 21
Najważniejsze
Przebieg
300 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Kabriolet
Pojemność skokowa
1 985 cm3
Moc
175 KM
Opis
Auto, które sprzedaję, to Saab 900 Cabrio – 34 lata na karku, w moich rękach - 14. Sprawne, piękne, dla kogoś kto je dopieści.
Auto trafiło do mnie od Kudłatego – legendarnego guru Saabów z Radunicy. On miał kryzys wieku średniego, ja miałem pożyczkę ze SKOK-u i marzenia studenta grafiki. Bo to auto piękne w chu, nieprawdaż? To był mój trzeci krokodyl: i najpierw służył jako daily na studia, potem jako weekendowy romans. Od 7 lat do teraz garażowany.
- W 2018 przeszedł poważny remont blacharsko-lakierniczy (dyszka poszła, zdjęcia dla zainteresowanych mam na jakimś starym backupie), uszczelnienie silnika (Mariusz z Pruszcza)i remont skrzyni u Kudłatego (działa, choć dwójka czasem zgrzytnie, a potem nie zgrzytanie i nie wiem za cholerę od czego to zalezy).
- 2 lata temu wymienione poszycie dachu, a w tym roku zregenerowane mechanizmy.
Lista poprawek i napraw w ciągu tych 14 lat jest dłuższa niż CV korpoludka na LinkedInie – od detailingów, przez nowe szyby, po renowację mechanizmów dachu.
Co działa? Większość. Dach (nówka sztuka, robi robotę), wszystkie szyby, silnik, skrzynia, elektryka foteli (z małym fochem fotelu pasażera), wnętrze prezentuje się naprawdę ładnie. Da się zrobić trasę Gdańsk–Olsztyn i wrócić bez przygód. Z autopsji wiem.
Co nie działa? Klima – ale serio, w cabrio to jest oksymoron. Radio Becker Mexico – cisza. Deska – lekko popękana, bo 30 lat w słońcu, lampa lewy tył też ma pajęczynkę. Centralny zamek. Kilka rzeczy widocznych na zdjeciach: purchle na masce, przetarcie na kierownicy. No i Saab czasem się obrazi i zapali checka, potem sam się odobrazi, tak jest od zawsze. W tym miesiącu zapalił się raz na kilkanaście jazd.
Co bym zrobił na start? Uszczelki bagażnika, bo po ulewie potrafi złapać wilgoć.
Przez 14 lat wymieniłem większość elementów. Chyba tylko turbina, która pięknie świszczy jak chce, czasem, była przeze mnie nie ruszona.
To nie jest auto dla każdego. W Trójmieście nie wiem czy ostały się więcej niż dwa krokodylowe bezdachy. To auto dla kogoś, kto nie boi się mieć romansu na boku, który czasem doprowadza do szału, ale zwykle daje najlepsze chwile w życiu. Może być daily (w lato), może być auto do kościoła (Varg Vikernes jechałby). To auto to klasa i kawał historii np. Saab występował kiedyś w reklamie. Link wyśle gratis szczęśliwemu nabywcy.
Nie chcę zamiany, nie chcę scamerów z lawetą z UK, nie chcę tracić czasu. Nie chcę też żeby stał na powietrzu, bo w tym wieku zasługuje na garaż, a mi skończyła się umowa i cierpliwość. Dlatego cena jest do małej, jesiennej negocjacji.
Auto do obejrzenia w Gdańsku (Strzyża).
A... formularz OTO moto nie dopuszcza prawidłowej liczby koni - ta wynosi 118kW czyli 160KM.
No i na koniec lista napraw i poprawek. Moja żona mówi, że jestem głupi, że wystraszę tym kupującego, zabije romantyczna wizję tego auta i że wcale nie chce go sprzedawać. A ja myślę, że uczciwie trzeba wiedzieć, że auto w tym wieku po prostu kosztuje i czasem coś się zużywa. Jednocześnie dbałem o nie - to nie jest jakiś noname sprowadzony za stanów.
*2025: 6870 zł Wymiana ucha siłownika lewego, regeneracja siłowników dachu (1150), demontaż transport i montaż (800), mechanizm podnoszenia szyby kierowcy (250), przekładka (250), lewa tylna szyba (450), wymiana (200), naprawa wkładki zamka drzwi kierowcy (250), przegląd i konserwacja wszystkich mechanizmów podnoszenia szyb (500), badanie szczelności układu chłodniczego (50), zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego(380), pompa wody (170), przewody chłodnicze silikonowe komplet (1200), płyn chłodniczy (70), przekaźnik świateł (100), wymiana z naprawdą instalacji wentylatorów silnika (1000), uzupełnieone oświetlenie, przymocowany zawór podciśnieniowy obiegu zewnętrznego (50),
2024: 4000 zł wymiana szyby przedniej (nakładka na uszczelke do poprawki, brzydko zamontowana), lakierowanie drzwi przednich, wymiana maski (nie było żadnej stłuczki, po prostu maska i drzwi były źle polakierowane, klar schodził, a na szybie pojawił się pajączek od kamienia), detailing (np. chłodnica polakierowana na czarno), dużo pierdół związanych z elektryką (auto się rozładowywało po 3 dniach, problem rozwiązany, ale elektryk spędził nad tym kilkanaście godzin).
2023: 6000 zł wymiana poszycia dachu (wewnątrz naprawde przyjemna alcantara), wymiana boczków drzwi, ubytków w siedzeniach przednich, wnętrze jeśli chodzi o skóry jest pięknie odpicowane.
2022: 1090 zł (dobry rok) Przewody hamulcowe sztywne z wymianą i indukcją do odpowietrzników w zaciskach (400), dolna tuleja amortyzatora przedniego lewego z wymianą (100) (500), szkło reflektora lewego z wymianą (100), termołącznik wentylatora silnika (40) robocizna (100)),naprawa podciśnień, akumulator (350)
2021 (dobry rok xD) : 940 zł instalacja świateł z tyłu 150 zł, płyny, przegub zewnętrzny lewy z abs (31), wymiana (150), końcówki drązków 100m wymiana 80, geometria 120 I tak to leciało.
A porządny był: 2018 - remont skrzyni, remont blacharsko-lakierniczy łącznie ze spawaniem podłużnic, wymianą dwóch błotników przednich (kupiłem chyba ostatnie na rynku) i reperaturek tylnych etc.
4 listopada 2025 10:39
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Saab
Model pojazdu
900
Wersja
Cabriolet 2.0-16 Turbo S
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
2
Liczba miejsc
4
Rok produkcji
1991
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Tapicerka skórzana
Podgrzewany fotel kierowcy
Podgrzewany fotel pasażera
Kierownica skórzana
Dźwignia zmiany biegów wykończona skórą
Elektryczne szyby przednie
Wycieraczki
Informacje o sprzedającym
Lech
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2019
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie