Na sprzedaż wystawiam mój prywatny samochód - Skoda Fabia III w gazie, wersja po lifcie - rocznik 2019. Niezawodny i najprostszy 1.0 MPI plus gaz Landi Renzo. Ze względu na nieskomplikowaną budowę jest to prosty i najtańszy w obsłudze silnik montowany w Fabii 3 generacji. Auto pochodzi z polskiego salonu. Wbrew pozorom nie jest zamulony, ma wystarczająco mocy jak na to autko.
Na starcie zaznaczam, żeby nie bać się przebiegu. Silnik nie ma oznak zużycia, zero wycieków, pracuje normalnie. Auto kupiłem od znajomego i przez ostatni rok mocno doinwestowałem. Jeździ perfekcyjnie, nie żałowałem na części gdyż samochód służył mi jako codzienny dojazd do pracy na trasie Olsztyn - Olsztynek. Auto stoi na prawie nowych oponach zimowych kormoran. Dorzucam komplet opon letnich - również użytkowane jeden sezon (firmy Firestone). W związku ze zmianą pracy zmuszony byłem zmienić pojazd na coś wyższego. OC do czerwca, przegląd do lipca.
W ciągu ostatniego roku w aucie zrobione były (zawsze wybierałem markowe części - oryginały lub sachs, bosh, febi itd):
- listwa wtrysków gazu + filtry gazu i regulacja (marzec )
- komplet sprzęgła
- obie sondy lambda
- wymienione świece, olej i komplet filtrów + płukanie silnika (w marcu)
- komplet hamulców tył - nowe bębny i zaciski bosh, cylinderki oraz linki ręcznego (również marzec)
- łączniki i tuleje stabilizatora
- wymiana oleju w skrzyni biegów
- wymieniony pasek klinowy
- wymienione tarcze i klocki z przodu
- rozrząd z pompą wody (przy przebiegu 310 tyś km)
- górne mocowania amortyzatorów
- tuleje tylnego wahacza
- uszczelnienia półosi
- akumulator wymieniony w 2023
- i inne drobnostki.
Na wszystkie naprawy posiadam papier od mechanika, a na większość części również potwierdzenie zakupu np. z allegro (w tym gwarancje).
Auto posiada oczywiście klimatyzację, która bardzo dobrze chłodzi. Do tego dochodzi komputer multimedialny obsługujący android auto i apple car. Ogranicznik prędkości, światła LED do jazdy dziennej. Nagłośnienie auta również jest niczego sobie (co stwierdzam jako meloman). Olej wymieniałem co około 8-10 tyś km. Zużycie oleju jak na ten silnik nie jest duże, od wymiany do wymiany dolewka około 1 litr. Są elektryczne podgrzewane lusterka i dużo poduszek powietrznych, również w fotelach. Jest wspomaganie ruszania ze wzniesienia.
Do wad mogę zaliczyć drobne uszkodzenia lakierniczo blacharskie, jednak nie są one widoczne na pierwszy rzut oka. Początkowy etap korozji - lewy róg progu. Na szczęście jest to świeża sprawa, która wyszła tej wiosny. Blacha zdrowa, podłoga zdrowa. Kierownica i tapicerka fotela kierowcy posiada lekkie ślady zużycia.
Zapraszam do kontaktu. Oględziny auta w Olsztynie. Zgadzam się na przegląd u wskazanego mechanika.