1 / 41
Najważniejsze
Przebieg
154 585 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Sedan
Pojemność skokowa
1 994 cm3
Moc
265 KM
Opis
Na sprzedaż Subaru Impreza GC z końcówki produkcji tego modelu w jednej z najbardziej poszukiwanej wersji WRX type RA STI versja 6 - totalny biały kruk. Wyprodukowano jedynie 146 szt na rynek Japoński, z czego 115 w kolorze białym, 30 żółtych i 1 niebieska!!! Egzemplarz kolekcjonerski i tak też go traktowałem :)
https://www.type-ra.com/impreza-model-code/search.php?query=gc8g4dd
Była to najlżejsza i najbardziej zaawansowana wersja drogowa tamtych czasów z homologacją rajdową, która służyła do budowy bezwzględnie szybkiej rajdowej broni na odcinkach specjalnych. Model Type RA oznacza „Rally/Race altered”, który skupia się na byciu pełnoprawnym modelem rajdowym. Obejmuje środki zmniejszające masę oraz szereg specjalnych ulepszeń zapewniających niesamowite wrażenia z jazdy. Będąc wersją STI, obejmuje również dodanie różnych drobnych tuningów dedykowanych modelom STI. Wreszcie, jako model z edycji limitowanej, zawiera dodatkowe unikalne udoskonalenia:
- Klapa wlotu dachowego typu WRC
- Regulowany DCCD umożliwia dostosowanie stopnia blokady mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu w razie potrzeby. Regulowany moment obrotowy na tylne koła w stosunku 70:30 z przodu lub blokada do podziału 50:50
- Przedni dyferencjał helical i tylny dyferencjał R180 ze szperą
- Krótka przekładnia kierownicza
- Lekka aluminiowa maska i cieńsze szyby
- Brak ABS, brak nakładek progów bocznych, brak świateł przeciwmgielnych, brak tylnej wycieraczki
- Ręczny/automatyczny natrysk wodny intercoolera
- Emblemat na grillu różowy
- Aluminiowe pedały sportowe
- Klimatyzacja
- Manualne szyby i lusterka boczne
- Brak centralnego zamka
- Super lekki 1240kg
- 2-litrowy silnik EJ207 STI, moc oficjalna 280 KM i moment obrotowy 260 ft/lb
- Odcinka 7900 obr./min, mocniejszy silnik/fabrycznie kute tłoki i bardziej agresywna konfiguracja
- Sterownik ECU J2 o dużych możliwościach (Launch Control) (ALS), dwie mapy.
- Turbosprężarka IHI VF28 na łożyskach kulkowych
- 4-tłoczkowe przednie zaciski, 2-tłoczkowe tylne zaciski
- 5-biegowa skrzynia biegów o krótkim przełożeniu 4:44
- Zawieszenie STI gruba laga
- Rozpórka carbonowa STI
- Chłodnica powietrza doładowującego STI
- Większy tylny spojler
Sprowadzony z Japonii w 2018r i od tego momentu jestem jego właścicielem. Pełna dokumentacja papierowa i zdjęciowa oczywiście zachowana (karta oceny z aukcji w JP, certyfikat eksportowy, cła opłaty itd - przebieg udokumentowany 153 278 km. Auto było totalną serią, ktoś po prostu używał go jako daily w JP stąd przebieg. W 2022r auto dostało konwersje na LHD w znanej i cenionej stajni rajdowej, lubującej się w Subaru CONRADO RALLY&RACING w Polanicy Zdrój :D Przy okazji z rozpędu został zakuty motor na topowych częściach bez jakiegokolwiek oszczędzania, oraz zrobiona rewizja skrzyni biegów + tylnego dyferencjału (faktury oczywiście do wglądu)
- Nowy azotowany wał korbowy Spec C OEM
- Nowe korbowody STI OEM
- Nowe kute tłoki Mahle Performance, pokryte opatentowana powłoką MAHLE`s GRAFAL zmniejszającą tarcie
- Nowa pompa oleju STI Spec C 12mm OEM
- Nowe panewki ACL
- Nowe szpilki ARP
- Nowa chłodnica oleju( wymiennik ciepła) OEM
- Nowe koło zębate wału korbowego
- Nowy kompletny rozrząd z pompą wody i wszystkimi paskami OEM
- Nowa chłodnica klimy
- Nowe kable i świece, oraz komplet uszczelek OEM
- Nowe wężyki podciśnienia OEM
- Nowa krótka przekładnia 2.1 obr
- Nowe sprzęgło OEM
- Nabita i odgrzybiona klimatyzacja
- Nowe łożyska, uszczelniacze i olej w skrzyni
- Nowe łożyska, uszczelniacze i olej w dyfrze
- Nowy wydech od turbo do końca z kwasu aby wydobyć dźwięk silnika :) (oryginalny w stanie bardzo dobrym ze wszystkimi katalizatorami oraz osłonami posiadam i dodaje do auta)
- Po czym auto trafiło do studia detailingowego na korektę lakieru oraz nałożenie wosku i powłoki ochronnej
Auto posiada sporo nietuzinkowych i wartych fortunę dodatków: kute i bardzo lekkie oryginalne koła Rays 17', zestaw wskaźników Lamco w pełni sprawnych wraz z dodatkowym zegarem doładowania na obudowie stacyjki, aluminiowe nakładki na pedały STI, radio Kenwood + zmieniarka w bagażniku, oryginalny schowek LHD, czarny dywan LHD, kompletny zestaw koła zapasowego nigdy nie używany.
Subaru utrzymane w stanie pedantycznym, ciągle przechowywane w ogrzewanym garażu wraz z innymi samochodami z kolekcji. Używany jedynie w ładną pogodę i myte ręcznie odpowiednimi środkami do pielęgnacji aut. Aktualny przebieg 154 585km, auto posiada wciąż oryginalny Japoński akumulator :) Od spodu nigdy nic nie było czyszczone, malowane czy odnawiane! Auto wygląda od spodu jak nowe i jest w pełni oryginalne. Każdy plastik i kołek jest na swoim miejscu!
Oczywiście zarejestrowane na krótkim VIN wraz z odstępstwem od Ministerstwa, indywidualna rejestracja D8 STI przechodzi na nowego właściciela :) Dwa komplety kluczyków.
Ponad 150 dokładnych zdjęć oddających stan auta można zobaczyć pod tym linkiem: imageshack.com/a/fXt17/1
I speak English and Deutsch
19 listopada 2025 22:35
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Subaru
Model pojazdu
Impreza
Wersja
2.0 WRX STI
Kolor
Biały
Liczba drzwi
4
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2000
Generacja
GC (1992-2001)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
System nagłośnienia
Informacje o sprzedającym
Bartek
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2016
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie