Po trzech latach eksploatacji sprzedam niezwykle komfortowy i wspaniały w prowadzeniu Subaru Legacy kombi. Auto jest eleganckie, w ciemno grafitowym kolorze. Mocny silnik benzynowy ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 165 KM ma bardzo dobre osiągi. Do 100 km/h rozpędza się katalogowo w 8,5 sek. Bardzo dobrze się nim wyprzedza. Zawieszenie z jednej strony jest komfortowe, z drugiej strony doskonale radzi sobie w zakrętach.
Samochód został wyposażony w wolnossący silnik 2.0 l o symbolu EJ204, który w zestawieniach najbardziej udanych konstrukcji tego wieku zawsze jest w czołówce. Model znany z możliwości osiągania bardzo dużych przebiegów i bezawaryjności. Faktycznie, ten silnik nigdy mnie nie zawiódł. Nie bierze oleju, dolewka po wymianie potrzebna dopiero po przebiegu ok. 10 tys. km.
Subaru słynie z napędu 4x4. Także w moim aucie jest napęd AWD, który w wielu testach okazywał swoją przewagę nad konkurencją.
W tym egzemplarzu silnik ma utwardzone gniazda zaworowe. Dzięki czemu nie trzeba tak często dokonywać regulacji zaworów, by silnik utrzymać w dobrej kondycji. W samochodzie zainstalowana jest sekwencyjna instalacja gazowa STAG. Spalanie przy 80% na trasie i 20% w mieście to 9,5 l gazu na 100 km. Z racji mojego wieku jeżdżę raczej spokojnie.
Samochód jest zadbany mechanicznie. Co ważne ma do końca udokumentowane serwisy i naprawy fakturami, w tym: wymiana paska rozrządu, regulacja zaworów, regeneracja sprzęgła wiskotycznego, remont zawieszenia, wymiana tylnych sprężyn na wyższe itd. W połowie kwietnia 2025 roku bez problemu przeszedł przegląd techniczny (ważny do 15.04.2026 roku). Auto serwisowane było w specjalistycznym warsztacie Subaru - Yaco Serwis we Wrocławiu. Poprzedni właściciel serwisował w wyspecjalizowanym warsztacie w Katowicach.
Niestety nie jest to nowy pojazd i jego wiek widać szczególnie na karoserii. Na zderzakach widoczne są odpryski lakieru. W wielu miejscach widać drobne ryski na lakierze. Mój mechanik twierdzi, że korozja podwozia jest niewielka jak na ten model i wiek. Diagnosta na przeglądzie technicznym stwierdził, że ślady korozji widać głównie na elementach zawieszenia. Jest jednak jedno miejsce na tylnym błotniku, gdzie pojawiła się korozja. Ta zadomowiła się też na spodnich krawędziach przednich drzwi. Dlatego samochód wystawiam taniej niż średnia rynkowa.
Pojazd pochodzi z polskiego salonu. Dysponuję oryginalną fakturą zakupu. W 2007 roku za auto trzeba było zapłacić ponad 107 000 zł.
W samochodzie zamontowałem odpinany hak, na którym woziłem rowery. Wraz z samochodem przekażę nabywcy trzecią tablicę rejestracyjną. Jestem w posiadaniu drugiego kompletu kół (zimowych) na aluminiowych felgach z oponami Continental TS850 rok produkcji 2019-2020 z bieżnikiem o głębokości 4,5-5,5 mm. Sprzedam z autem w cenie 800 zł. Posiadam też bagażnik dachowy Thule do tego modelu - sprzedam za 200 zł.
Nabywcy przekażę oryginalną polską instrukcję obsługi, książkę gwarancyjną i dwa oryginale kluczyki.
Uważam, że pojazd sprawi jeszcze wiele przyjemności nabywcy, który ze zrozumieniem podejdzie do widocznych śladów wieku auta, za to doceni dobry stan techniczny i udokumentowaną fakturami historię serwisową.
Wyposażenie:
- halogeny przednie
- spryskiwacze reflektorów przednich
- reflektory przednie Xenon
- elektryczne szyby przednie i tylne
- centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku
- aluminiowe felgi 17"
- tempomat
- fotel kierowcy regulowany elektrycznie
- podgrzewane fotele przednie
- regulacja odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
- podgrzewane lusterka regulowane elektrycznie i składane elektrycznie
- podgrzewane przednie wycieraczki
- komputer pokładowy
- sterowanie radiem i tempomatem w kierownicy
- klimatyzacja dwustrefowa automatyczna
- radio z CD i zmieniarką na 6 x CD z gniazdem AUX USB
- instalacja gazowa STAG
- odpinany hak holowniczy
Na samochód wystawiam fakturę VAT 23%, kupujący zwolniony jest z zapłaty podatku 2% od czynności cywilno-prawnych.