Witam,
do zaoferowania mam dziś samochód Suzuki Vitara z silnikiem 1.4 i skrzynią automatyczną.
Jestem na papierze drugim właścicielem ale auto jest od nowości w rodzinie, dlatego je odkupiłem jako sprawdzony egzemplarz, jeżdżę nim już jakieś półtorej roku. Przebieg autostradowy co było dodatkowym plusem. Poniżej zapraszam na krótką lekturę w której postaram się wyszczególnić absolutnie wszytsko co wiem o aucie, aby ewentualny zainteresowany przyjechał na gotowe bez przykrych niespodzianek.
Zacznijmy od silnika, 1.4 kod K14C bardzo udana jednostka na łańcuchu rozrządu. Do końca gwarancji autko serwisowane zgodnie z zaleceniami aso. Po tym jak ja je odkupiłem, zrobiłem kilka szybszych wymian oleju wraz z płukankami, aby doprowadzić silnik do czystości po zaleceniach longlife serwisu. Aktualnie auto jezdzi na oleju ravenol 5w30 dxg i od wymiany do wymiany olej na bagnecie praktycznie się nie rusza. Auto jest bardzo żwawe, pracuje równo i nie ma tam żadnych niepokojących hałasów.
Skrzynia biegów - po zakupie zrobiłem podobnie jak z silnikiem, skrzynia miała 4 wymiany oleju w ciągu kilku tysięcy km aby wypłukać brud z układu. Aktualnie skrzynia pracuje bardzo dobrze, na zimno i ciepło. Po rozgrzaniu bardzo dobrze reaguje na kickdown itd. Jedyny drobny mankament to sporadyczne delikatne szarpnięcie z 4 na 3 bieg podczas redukcji. Choć pewnie wiele osób nie wylapaloby tego :)
Od strony mechanicznej, układ chłodzenia był płukany i zalany nowym płynem, filtry i świece zmieniane, ale są to normalne rzeczy więc tutaj nie będę się rozpisywał.
Jeśli chodzi o zawieszenie, to na ostatni przeglądzie wszytsko było w idealnym porządku. Samochód niedługo czeka kolejny przegląd więc zobaczymy jak będzie tym razem, ewentualne wymiany i naprawy będą zrobione przed sprzedażą o ile coś wyjdzie.
Auto niedawno miało wymieniane klocki hamulcowe, z tego co powiedział mechanik tarcze będą do zmiany za jakieś 10/15 tyś kilometrów.
Z mechanicznych rzeczy to chyba wszystko, jeśli coś mi się przypomni to dopiszę.
Natomiast w najbliższym czasie będę robił wymianę oleju i odgrzybianie klimy, więc nowy właściciel będzie miał to z głowy.
Teraz stan wizualny.
Przejdę od razu do wad bo jak widzicie na zdjęciach auto prezentuje się idealnie :) z rdzą nie ma problemu na karoserii ani podwoziu, żadnych niepokojących ognisk. Jedyne dwa miejsca to podrdzewiałą rura od ukłądu chłodzenia - 30 cm przewód, wada fabryczna tych samochodów, kiedys pewnie będzie trzeba ją wymienić ale póki co jest to zabezpieczone specjalnymi środkami, oraz śruby pokrywy skrzyni automatycznej. Dwie dolne są zardzewiałe, więc kiedyś przy ewentualnym serwisie mechatroniki mozna je można zmienić.
Co do wnętrza, srebrny plastik na drzwiach kierowcy jest trochę porysowany. Przy skrzyni biegów srebrny element również, choć tam dużo mniej, lusterko wsteczne delikatnie zaczyna się rozwarstwiać i to chyba tyle. Wszytskie wady z ogłoszenia to drobiazgi ale postaram się to uchwycić na zdjęciu.
Z rzeczy do przeserwisowania przy okazji z wnętrza, to podregulowanie prowadnic szyby kierowcy, szyba normalnie działa, otwiera się i zamyka ale w końcowej części gdy się domyka pracuje pod lekkim kątem.
Samochód miał też dokupione plastiki na drzwi i spoiler, oraz naklejki ochronne na wnętrza drzwi, wszystko ASO. Na dniach wstawię więcej zdjęć wnętrza, komory silnika i podwozia.
A no i nie wspomniałem o drobnych przygodach auta, przy cofaniu zahaczony słupek na mieście, oraz kamień na autostradzie który uszkodził przednią szybę. Jedno i drugie naprawione w ASO SUZUKI w sposób perfekcyjny :)