Toyota Highlander model 2008,
Przegląd ważny do 21.10.2025r.
Ubezpieczenie OC ważne do stycznia 2026r.
Silnik 2GR-FE 3,5 V6 słynący z niezawodności, stosowany w wielu modelach Toyoty i Lexusa.
5 biegowy automat z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów.
Napęd stały 4x4,
3 poduszki przednie i 4 kurtyny boczne.
Instalacją gazowa STAG -300, legalizacja zbiornika do 2032 roku (patrz zdjęcie). Zbiornik o pojemności 86l nie zajmuje miejsca w bagażniku, ponieważ zainstalowany jest pod spodem auta, w miejscu koła zapasowego.
Koło zapasowe, oczywiście jest wraz z 4 dodatkowymi kołami na oryginalnych, aluminiowych felgach Toyoty (jedno z tych kół widać na zdjęciu). Aktualnie auto jeździ na kołach z felgami MOMO i wielosezonowymi oponami Vrederstein. Ja jeżdżę z zestawem naprawczym. W ciągu 11 lat użytkowania raz korzystałem z kompresora po złapaniu gwoździa, nie musiałem nawet używać preparatu uszczelniającego.
Spalanie gazu 12 - 15 l/100km, co przekłada się na koszt przejazdu 100km ok. 40 - 45 zł.
Auto stosunkowo lekkie 1815 kg, co przy 270 KM (w dowodzie rejestracyjnym wpisano 164 kW?) pozwala na przyśpieszanie do 100km/h poniżej 8 sek. Parametry te pozwalają na bezpieczną i dynamiczną jazdę.
Prędkość maksymalna ograniczona (jak to w samochodach japońskich) do 180 km/h.
Auto świetnie sprawdza się na autostradzie.
Jego walory dają się poznać również w terenie. Prześwit w połączeniu z dużą mocą i napędem na cztery koła daje duże możliwości wykorzystania na wyprawy turystyczne w trudniejszym terenie (możliwości jazdy w terenie tym modelem można obejrzeć na YouTube). Osobiście nigdy nie miałem problemów w poruszaniu się w trudnych warunkach terenowych. Jego wartość turystyczną zwiększa możliwość wygodnego spania 2 osób po złożeniu 2 i 3 rzędu foteli, dzięki czemu uzyskuje się przestrzeń o długości 2 m, co daje możliwość położenia materaca o wymiarach 187x134x20 cm (co widać na zdjęciu). Korzystałem z tej możliwości w czasie wypraw wędkarskich. Możliwość noclegu bez konieczności rozstawiania i zwijania namiotu (często mokrego!), to duża wygoda. Auto posiada, pod panelem sterującym klimatyzacją, zestaw pomocniczy przy spożywaniu posiłków w drugim rzędzie foteli. Nawiewy klimatyzacji skutecznie schładzają trzy rzędy foteli. Nie jest to auto stricte terenowe ale podróżowanie nim jest dużo bardziej komfortowe.
UWAGA!!! Dla zainteresowanych, w celu zwiększenia możliwości wyprawowych mogę odsprzedać łódź wędkarską z silnikiem spalinowym Yamacha oraz silnikiem elektrycznym Minnkota wraz z przyczepą podłodziową typu SAM, która nie jest zarejstrowana.
Duża przestrzeń ładunkowa pozwala na przewożenie dużych gabarytów. Przewiezienie drzwi, mebli nie stanowi żadnego problemu. Ostatnio wewnątrz wiozłem płyty MDF o wymiarach 250x100 cm. Możliwości transportowe auta zwiększa hak, a właściwie 2 haki różnej długości- dla potrzeb montażu np. bagażnika rowerowego. Dodatkowo zamontowane są relingi dachowe. W aucie zainstalowano stację multimedialną JVC KW-AV70BT z pilotem i systemem 9 głośników JBL w tym subwoofer . Słuchanie muzyki w tym aucie daje dużą przyjemność. Stacja obsługuje zainstalowaną kamerę cofania, która jest przydatna w parkowaniu. W aucie zainstalowano immobiliser DOG-BLOCK z kartą SPiiD.
Nasuwa się pytanie: skoro to auto jest takie wspaniałe, to dlaczego je sprzedaję???
Otóż, okazyjnie kupiłem nowsze auto. Po doświadczeniach ze starym Highlanderem, kupiłem oczywiście HIGHLANDERA!!! z 2021 roku.
A teraz trochę informacji dotyczących stanu mojego, sprawdzonego górala:
Auto sprowadzone z USA jest bezwypadkowe.
W 2009 roku lakierowane były drzwi z prawej strony po nieudanej próbie wjazdu do garażu przez poprzedniego właściciela.
Niedawno lakierowany był przedni zderzak po niegroźnej stłuczce (dysponuje zdjęciami )
Na nadwozia widać ślady użytkowania: rysy na lakierze i ślady po kamieniach na masce, które zostały zaprawione lakierem.
Mimo wieku, rdza trzyma się z daleka od twardego górala (wbrew nieprawdziwym stereotypom, że Toyoty szybko rdzewieją).
W 2020 roku podwozie było zabezpieczane antykorozyjnie. Dysponuje faktura za usługę. W najbliższym czasie warto byłoby sprawdzić stan zabezpieczenia podwozia i poprawić powłokę antykorozyjną tak, aby można byłoby użytkować auto przez kolejne lata.
Kupującemu wraz z autem przekażę kontakt do mojego mechanika, który jest wysokiej klasy specjalistą od Toyot. Mechanik ten serwisuje moje kolejne Toyoty od 26 lat i nigdy się na nim nie zawiodłem!!!. Dysponuje on całą 11 letnią historią napraw Highlandera oraz ma wiedzę co do ewentualnych nadchodzących czynności serwisowych i napraw.
Przez 11 lat użytkowania przejechałem Highlanderem ok. 90 tys.km. Mało, ponieważ było to 3 auto w rodzinie a do kościoła mam 150 metrów ;-)
Mam nadzieję, że auto trafi w dobre ręce i odwdzięczy się nowemu właścicielowi niezawodną i bezpieczną pracą przez wiele kolejnych lat!!!
Jeśli chodzi o cenę, to oczywiście podlega rozsądnym negocjacjom. Ubezpieczyciel wycenił auto w aktualnej polisie AC na kwotę 43 tys. zł.
Poważnie zainteresowanych zapraszam do kontaktu i jazdy próbnej w celu sprawdzenia auta i przekonania się do jego rzeczywistej wartości. Żadne zdjęcia i opisy nie są w stanie zastąpić oceny auta w realu!!! Naprawdę wart obejrzenia i doświadczenia wrażeń z jazdy!!!
Auto do obejrzenia w Warszawie na Bemowie. Udostępniam na miejscu miernik grubości lakieru.