Uwaga: na ostatnim zdjęciu to nie rdza tylko kurz z drogi szutrowej, który przykleil się do niewyschnietej powłoki bezbarwnego APP W200. Szczegoly w dalszej części opisu.
Z powodów rodzinno-życiowych, z żalem wystawiam na sprzedaż swój wymarzony samochód. Jest to egzemplarz dla kogoś, kto szuka klasycznej setki w świetnym stanie mechanicznym. Co ciekawe, mój egzemplarz w cyklu 30% miasto 70% trasa pali 10.5L ON. Zmierzyłem to wielokrotnie kalkulatorem przy dystrybutorze - i również jestem zdziwiony. To świadczy o bardzo dobrym stanie układu wtryskowego, silnika w ogóle. Oto historia tej toyoty: bezwypadkowy, pochodzi z Holandii, gdzie był serwisowany do 459.000km przez ASO (mam faktury). Potem w moich rękach. kupiłem go w ciemno, po tym jak położyłem się pod nim i zobaczyłem niemal idealny stan blacharski. Rama jest perfekcyjna, podłoga tylko w okolicy koła zapasowego miała powierzchniowy nalot rdzy. Po zakupie zająłem się podwoziem najpierw: mycie na podnośniku, suszenie, neutralizator rdzy, podkład antykorozyjny i dopiero APP W200. Również w profile. Następnie silnik i reszta mechaniki: w auto od marca do maja 2025 włożyłem prawie 50.000pln. Mam faktury. Zrobione:
- rozrząd
- paski, rolki
- demontaż kolektora ssacego i dolotu. Czyszczenie.
- uszczelnienie kolek wydechowego
- mycie intercoolera
- nowy płyn chłodniczy
- nowa turbina (nie regenerowana tylko nowa!)
- nowa spływka olejowa
- nowe łożyska kół przednich OEM
- nowe zabieraki OEM
- nowe półosie Terrain Tamer
- konwersja zawieszenia z AHC na Pedders (amortyzatory, sprężyny, drążki skrętne)
- kompletna wymiana WSZYSTKICH tulei zawieszenia - wymiana starych gum na poliuretan dobrej marki
- wały zregenerowane, pachnące nowością
- nowe krzyżaki wałów OEM Toyota
- demontaż reduktora, wymiana wszelkich jego uszczelek, montaż od zera.
- wymiana uszczelnienia tylnego mostu
- wymiana odpowietrznika mostu tył
- wymiana odpowietrznika mostu przód
- gumy drążka stabilizatora
- oczywiście wszystkie oleje i wszystkie filtry. Również w skrzyni.
- nowe radio Sony
Auto jest 500km od tego wielkiego serwisu. Niestety życie zmusza mnie do sprzedaży. Samochód ma 24 lata i ma kilka spraw kosmetycznych jeszcze do zrobienia:
- progi (to jedyne miejsce z problemem rdzy)
- montaż anteny radia (jest w bagażniku)
- strzelający zawias drzwi kierowcy
- wykładzina tylnej burty
Na jazdę próbną zapraszam tylko po okazaniu gotówki. To zmniejszy liczbę zawracaczy głowy. Sprzedaż na umowę kupna-sprzedaży.