1 / 17
Najważniejsze
Przebieg
202 500 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Kompakt
Pojemność skokowa
1 984 cm3
Moc
230 KM
Opis
Witam,
Do zaoferowania mam samochód, którego nikomu raczej nie trzeba przedstawiać – Volkswagen Golf 7 GTI w wersji Performance (seryjnie delikatnie większa moc – 230 KM, większe hamulce: 340 mm przód, 312 mm tył, oraz – co najistotniejsze – mechaniczna szpera ze sterownikiem Haldex, dzięki której samochód prowadzi się zupełnie inaczej niż zwykły Golf GTI).
Aktualnie samochód nie ma już wiele wspólnego z seryjnym silnikiem. Wiosną zeszłego roku przeszedł kapitalny remont silnika w znanej wśród posiadaczy silników TSI firmie Szczepan Vag Auto. Sam remont silnika kosztował około 26 tys. zł. W silniku praktycznie wszystkie podzespoły zostały wymienione na nowe, oryginalne części VW OE (na wszystko posiadam faktury i zdjęcia).
Podczas remontu silnika zająłem się także skrzynią biegów oraz sprzęgłem. W skrzyni biegów wymieniono uszczelniacze i założono nowy wysprzęglik – również oryginał VW OE. Sprzęgło zostało wysłane do wzmocnienia – tarcza została obita kevlarem, a docisk sprzęgła został wzmocniony. Dla lepszej zmiany biegów założony został oryginalny short shifter z Audi TT RS – również nowy VW OE.
Następnie zamontowano nową poduszkę skrzyni biegów (VW OE), na którą założona została wkładka blokująca skrzynię – tzw. dogbone (eliminuje efekt podskakiwania przedniej osi podczas zerwania przyczepności).
Podczas montażu silnika założone zostało nowe turbo IHI IS38 (występujące w Golfach R), z racji dalszych planów dotyczących tego auta. Założone zostaly nowe wtryski bosch oraz pompa wody Ina. Zdemontowane zostało również przednie zawieszenie, które odmalowałem na nowo.
Auto przeszło proces docierania – przy pierwszym odpaleniu został zalany olej, który po rozgrzaniu silnika od razu został wymieniony. Następnie, po przejechaniu 1000 km, olej został ponownie wymieniony (od tego momentu olej był wymieniany co 5000 km). Silnik aktualnie ma przejechane Około 20tys km.
W ostatnim miesiącu została założona nowa Vw oe pompa wysokiego cisnienia paliwa oraz sonda lambda 1 bosch.
Dalsze modyfikacje obejmowały:
-Intercooler Do88
-Dolot Do88
-Customowa rura dolotowa z tytanu
-Większe kolanko dolotowe turbo
-Turbo muffler delete
-Cewki APR
-Downpipe RM Motors (bez katalizatora)
Następnie auto trafiło do firmy Coobcio Garage na strojenie Stage 3.
Aktualnie legitymuje się mocą 400 KM oraz momentem obrotowym na poziomie około 500 Nm. Samochód przyspiesza 100-200 w granicach 10s.
Moment obrotowy został ustawiony z głową, aby auto nie miało problemów z trakcją – dodatkowo wgrane zostały również pops & bangs.
Na YouTube dostępny jest film z procesu strojenia – osobom zainteresowanym mogę przesłać link.
Do auta założone zostały felgi Ispiri FFR1 19" oraz nowe opony Kumho PS72 S.
Dla zainteresowanych – jeśli ktoś przyjedzie zdecydowany, mogę na miejscu wymienić olej na nowy, razem z filtrem (mimo że aktualny ma przejechane jedynie 700 km – wiem, jak to jest z wiarą w sprzedających ).
Samochód mogę też sprzedać na felgach zimowych 18" – wówczas cena samochodu znacząco spadnie.
Zapraszam do kontaktu i pozdrawiam!
14 października 2025 9:17
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Volkswagen
Model pojazdu
Golf
Wersja
VII 2.0 TSI BMT GTI Performance
Kolor
Biały
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2014
Generacja
VII (2012-2020)
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Radio
Informacje o sprzedającym
Eryk
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie