Sprzedam VW GOLF V 1.6 Benzyna BGU 2005r.
W aucie nigdy nie było palone, pojazd prowadzone przez kobietę, a każda rzecz wymienia na czas lub przed czasem zużycia (ponieważ właścicielka była czuła na każde, nawet małe trzeszczenie i inne niepożądane dźwięki). Zawieszenie jest w stanie idealnym wygodne ale jednocześnie wystarczająco sztywne. Olej silnikowy wymieniany razem z kompletem filtrów co 10 tyś km. W zeszłym roku była całkowicie wyprana tapicerka za 500 zł. Wnętrze bardzo czyste.
W aucie jest silnik BGU czyli jeden z najbardziej poszukiwanych w tym modelu.
Tuż przed wystawieniem ogłoszenia wymieniono mocowania amortyzatorów przednich oraz kompletne obie tylne piasty (zamiast samych łożysk). Zawieszenie i komfort jazdy zawsze był priorytetem w tym aucie - dla tego nic nie skrzypi, nie buczy, nie trzeszczy itp.
Niedługo po odebraniu auta od mechanika pojawiła się kolejna „nowość”, ale właścicielka zdecydowała się już pozostawić to kupującemu: na zimnym silniku niekiedy pojawia się nierówna praca, praca ta potrafi się unormować po przejechani kilkunastu kilometrów i silnik z powrotem chodzi równo i idealnie. Diagnostyka komputerowa wskazała tzw. misfire na 2 cylindrze ( czyli pewnie wtrysk się czasami zawiesza – bo tylko to jeszcze nie było wymieniane ;) , koszt takiego wtrysku zaczyna od ok. 50zł za używany lub od ok. 100zł za nowe – wystarczy wyszukać wtryski silnika BGU, BSE).
W ciągu ostatnich dwóch lat ( i to profilaktycznie z racji przebiegu ) remont silnika: wymiana pierścieni tłokowych, uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, wymiana kompletu sprężyn w głowicy itd. - faktury oczywiście do wglądu.
Przebieg auta to 315 300 km co odzwierciedla stan karoserii ale stan zawieszenia jak w aucie poniżej 100 tyś km
OC ważne do: 22.12.2025
Przegląd ważny do: 16.07.2025
Najważniejsze wyposażenie:
- Klimatyzacja (sprawna, ostatnio wymieniana + sprawdzona szczelność, napełniona)
- Webasto ( używane było bardzo sporadycznie, pilot do Webasto jest jak nowy )
- Dodatkowy komplet opon 15”
- Elektryczne szyby, lusterka
- Podgrzewane fotele
- Alufelgi ( na nich założone są obecnie zimówki )
W ciągu ostatnich lat wymieniono:
- Komplet przednich i tylnych wahaczy
- Tarcze na wentylowane nawiercane (co znacznie skróciło drogę hamowania)
- Wszystkie tarcze i klocki zawsze na bieżąco
- Prowadnice zacisków
- Oba zaciski bębnów tył
- Linkę ręcznego
- Obie zwrotnice przednie
- Oba przednie amortyzatory
- Oba przednie mocowania amortyzatora
- Obie przednie sprężyny
- Oba przednie łożyska (całe piasty)
- Oba tylne łożyska (całe piasty)
- Sterownik wentylacji
- Dmuchawę
- Pompę klimatyzacji
- Alternator
- Cewkę zapłonowa
- Świece
- Kable wysokiego napięcia (świec)
- Pierścienie cylindrów
- Uszczelka głowicy + planowanie głowicy
- Uszczelka pokrywy zaworów
- Uszczelniacz wałka rozrządu
- Uszczelka kolektora ssącego
- Wszystkie sprężyny głowicy + wszystkie śruby głowicy
- Błotnik lewy przedni
- Błotnik prawy przedni
- Podnośnik szyby LP
- Zamek drzwi kierowcy
- Zamek drzwi pasażera
- Zamek drzwi pasażera za kierowcą
- Zamek drzwi pasażera za pasażerem ( tuż przed wystawieniem ogłoszenia )
- Zamek klapy bagażnika
- i pewnie jeszcze coś czego nie pamiętam..
Starano się wymieniać części na OE, lub o jakości OE lub o podwyższonej wytrzymałości w stosunku do OE.
Wady pojazdu:
- Na ekranie radia jest widoczna mała plamka, która powstała na skutek wypadnięcia telefonu z uchwytu...
- Na zimnym silniku niekiedy pojawia się nierówna praca, praca ta potrafi się unormować po przejechani kilkunastu kilometrów i silnik z powrotem chodzi równo i idealnie. Diagnostyka komputerowa wskazała tzw. misfire na 2 cylindrze ( czyli pewnie wtrysk się czasami zawiesza – bo tylko to jeszcze nie było wymieniane ;) Podczas tej nierównej pracy silnika potrafi się pojawić ikonka ESP i z naszej obserwacji wynika że ona pojawia się tylko w momencie kiedy silnik zaczyna chodzić nierówno, a ikonka świeci się do ponownego uruchomienia silnika (na komputerze brak błędów z związanych z ESP, zatem musi to być kwestia wtryskiwacza na cylindrze nr 2).
Do poprawek lakierniczych/blacharskich
- Nie posiadam talentu do malowania/napraw lakierniczych więc na środku maski mamy matową powierzchnię o średnicy ok 20 cm – gotową maskę pod kolor widziałem niedawno na znanym portalu aukcyjnym za rozsądne pieniądze.
- Klapa tylna posiada zamalowane ognisko rdzy i na szybko naprawioną korozję domową metodą – nie straszy to bardzo, klapę można wymienić na gotową pod kolor, która także widziałem na znanym portalu aukcyjnym.
- Progi obustronnie, rdzewieją tylko z góry (a nie z dołu) - do naprawy minimum masami epoksydowymi – gotowe zestawy naprawcze w marketach dostępne od 25 zł.
Podsumowując doskonałe auto do rozpoczęcia przygody z prawem jazdy (warto by było zająć się tylko wtryskiwaczem cylindra nr 2).
Auto w tej konfiguracji wyposażenia to górny przedział cenowy w tym roczniku i tej pojemności silnika – jednakże z powodu braku własnego garażu i czasu na zabawę z lakierem/blacharką - decydujemy się na preferencyjną cene dla kupującego.
Powodem sprzedaży auta jest to, że zakupiono młodsze i większe, także z grupy VAG.