Samochód kupiony jako auto zupełnie nowe w salonie MOTORPOL WROCŁAW kwietniu 2021. Od początku jeden właściciel. Samochód miałem cały czas w leasingu i teraz, po zakończeniu umowy wykupiłem i bez przerejestrowywania sprzedaję dalej a w to miejsce kupuję nowy także w leasingu.
Na samochód wystawiam pełną FV 23%
Samcohó w 100% bezwypadkowy.
Kolejny samochód jaki kupuję to oczywiście także elektryk i nie wyobrażam sobie już nigdy używać spalinowego. Będzie to 3 z rzędu elektryk. Niestety w Polsce jest rozpowszechniana i panuje całkowicie wyssana z palca teoria o tym jakie beeee są elektryki. Oczywiście tych teorii nie rozpowszechnia nikt kto zaczął używać auta elektryczne tylko osoby którym się wydaje że coś wiedzą w tym zakresie mimo że wiedzę posiadają z plotek. Kiedyś przejmowałem się tymi opowieściami jakie złe są te elektryki ale teraz nawet się cieszę z tego bo używane są w bardzo niskich cenach a na zupełnie nowe mam dobrą dotację. Myślę że z tymi elektrykami w polsce jest tak samo jak kiedyś było z automatami których wszyscy się bali bo niby takie wadliwe, awuto więcej pali i w ogóle same problemy są z taką skrzynią dlatego lepiej wziąć stary dobry manual - tamte opinie oczywiście rozpowszechniały także osoby które nigdy w życiu nie jechały automatem. Dokładnoe ta sama zasada opierania się na plotkach i ich rozbudowywanie pokutuje na samochodach elektrycznych. No cóż, nie zmienię mentalności malkontentów i plotkarzy ale mogę podzielić się faktami i bazując na własnych wieloletnich i przebogatych doświadczeniach z samochodami elektrycznymi postaram się dać przeciwwagę do powszechnie panujący mitów :
MIT NR 1 - Baterie w samochodach elektrycznych szybko się niszczą - mój ID-4 ma niemal 90tsy km zrobione w 4 lata i zmierzona na serwisie efektywność baterii wynosi 91% czyli należy się spodziewać że jak samochód będzie miał 300tys km to efektywność baterii będzie na poziomie ok 70% czyli na pełnym ładowaniu zamiast do 400km przejadę do 300km. I to jest jedyny wpływ jaki będzie miał spadek efektywności akumulatora. Ale będę miał już 300tys przebiegu - to niech ktoś teraz odważy się wskazać dzisiaj produkowany samochód spalinowy który bez wymiany lub kapitalnego remontu silnika i wszystkich osprzętów jest w stanie przejechać 300tys km. Odpowiadam : ŻADEN a ja w swoim elektryku mama jeszcze jakieś 100-200tys km zapasu zanim zacznę mocniej odczuwać spadek efektywności baterii w moim ID4
MIT NR 2 - Samochody elektryczne się palą - tego to nawet nie che mi się komentować bo to jawnie nakręcona, niczym nie poparta propaganda medialna koncernów naftowych
MIT NR 3 - MAŁO ŁADOWAREK I NIEMA GDZIE NAŁADOWAĆ - zainstaluj aplikację PLUGSHARE i zobacz że w Polsce jest ponad 9300 punktów ładowania samochodów elektrycznych a codziennie przybywa kilka kolejnych. Jak dodamy do tego ładowania domowe z gniazdka 400v to okazuje się że samochody elektryczne mają jakieś 100 razy więcej punktów ładowania niż samochody spalinowe.
MIT NR 4 - SZYBKIE ŁADOWANIE NA TRASIE JEST DROGIE - jest droższe niż domowe (bez fotowoltaiki) a oszczędność tylko 2,5 raza większa niż paliwo ale. Ja np z szybkiej ładowarki na trasie korzystam tylko jadąc na wczasy lub gdzieś dalej do rodziny czyli maks 5-6 razy w roku. 90% moich łdowań zrobiłem wallboxem z gniazdka 400V
MIT NR 5 - ŁADOWANI W DOMU DŁUGO TRWA I WCALE NIE WYCHODZI DUŻO TANIEJ - każdy wallbox podłączony do gniazdka mojego ID4 załaduje w ok 5-7 godzin. Ładowanie robię raz góra 2 razy w tygodniu podłączając zaparkowane w garażu auto do gniazdka wallboxa. Przejechanie 100km na takim systemie ładowania kosztuje mnie 12zł a nie mam fotowoltaiki. Jak bym ją miał to przejechanie 100km będzie mnie kosztować jakieś 3zł przez 5 lat a potem za darmo bo po tym czasie instalacja przy moim użytkowaniu (pompa ciepłą, klima, elektryk) się zwróci w 100%
I jeszcze jedno, najważniejsze - W TYCH AUTACH NIE MA SIĘ CO ZEPSUĆ I NIGDY NIC NIE NAPRAWIAŁEM ANIE NAWET KLOCKÓW NIE WYMIENIAŁEM !!!
Jest jeszcze wiele innych mitów i chętnie się do niech odniosę w rozmowie natomiast dobitnym dla każdego powinien być fakt że podobnie jak ja, każdy kto zaczął używać auto elektryczne nie wyobraża sobie już wrócić całkowicie do spalinowych .
Jestem pracownikiem leasingu i mogę u siebie załatwić leasing bez badania zdolności :) nawet od 1go dnia działalnośći
Przykładowy harmonogram:
1% wpłaty
59 rat po 1911860zł brutto
25% wartość końcowa
Najważniejsze elementy wyposażenia:
- System Area View - system obserwacji otoczenia przez 4 kamery 360
- Klimatyzacja automatyczna Air Care Climatronic, trójstrefowa, zdalnie sterowana
- Wyświetlacz Head-up Display z poszerzona rzeczywistością
- Bezprzewodowy App Connect - widok ekranusmartfona na ekranie nawigacji
- Front Assist - system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów a także rozpoznawania i rozróżniania przeszkód
- Adaptacyjne zawieszenie DCC wraz z wyborem profilu jazdy
- Ładowanie akumulatora prądem DC (prąd stały) Maksymalną mocą w zależności od akumulatora wysokonapięciowego
- Park Pilot
- Aktywny system ochrony pasażerów "PreCrash Basic & Front"
- Proaktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości ACC oraz funkcją "stop & go"
- Reflektory LED Matrix z automatyczną regulacją zasięgu oraz światłami na złą pogodę
- System Easy Open / Easy Close - bezdotykowe otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika
- System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu
- System Lane Assist, System Emergency Assist, System Traffic Jam Assist
- Keyless Access - bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu [dla Autoalarmu]
- Przednia szyba podgrzewana bezprzewodowo i odbijająca promienie podczerwone
- 12-calowy wyświetiacz Discover Max
- System Advanced Dynamic Light Assist automatyczne świata drogowe
- Pneumatycznie regulowane podparcia lędźwi w fotelach przednich, funkcja masażu