1 / 26
Najważniejsze
Przebieg
309 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna+LPG
Skrzynia biegów
Automatyczna
Typ nadwozia
Kombi
Pojemność skokowa
4 172 cm3
Moc
310 KM
Opis
Volkswagen Touareg 4.2 V8 MPI LPG – luksusowy offroader z duszą. Gotowy na wszystko, doinwestowany, bez kompromisów
Są auta z historią i są auta z misją/duszą. Ten Touareg to jedno i drugie.
Zbudowany, by łączyć komfort prezesa z niezrównanym potencjałem terenowym. To nie jest zwykły SUV – to luksusowy samochód turystyczny z pakietem offroadowym. Są auta, które kupuje się z rozsądku. I są takie, które kupuje się z serca. Ten Touareg 4.2 V8 MPI z LPG to unikatowy egzemplarz z napędem, który zawstydza niejedną G-klasę – wyposażony w blokadę tylnego mostu, reduktor, pneumatykę, skrzynię jak w Audi S8 i silnik MPI – najmniej problematyczny i najbardziej trwały z rodziny V8.
Sprzedaję prawdziwą perłę – Touareg 4.2 V8 z LPG.
Auto, które łączy komfort prezesa z dzielnością terenową rasowego off-roadera. Pneumatyczne zawieszenie, reduktor napędu, blokada centralna i co najważniejsze – blokada tylnego mostu. Ten egzemplarz ma wszystko, czego nie mają inne. I wszystko działa – bo zadbałem o to z sercem i konkretnym budżetem.
Auto, które kupiłem, a potem… zrobiłem na nowo.
Przejąłem ten egzemplarz za blisko 40.000 zł. Ale żeby był naprawdę bezkompromisowy, dołożyłem prawie 28 000 zł w częściach i usprawnieniach – i to nie kosmetyka, a konkretne rzeczy:
Co czyni ten egzemplarz wyjątkowym?
- Silnik benzynowy V8 MPI – najtrwalszy z dostępnych w Touaregach. Bez bezpośredniego wtrysku, znany z niezawodności.
- Instalacja LPG – ekonomia bez rezygnacji z mocy.
- Pneumatyczne zawieszenie – świeżo po wymianie kompresora, działa perfekcyjnie.
- Blokada tylnego mostu + reduktor + blokada centralna – pełna gotowość terenowa. Bardzo duża rzadkość wśród Touaregów, wręcz biały kruk.
- Skrzynia biegów ZF jak w Audi S8 – solidna, dynamiczna, po kapitalnym remoncie (wymiana tarcz, uszczelnień, regeneracja sprzęgła).
- Nowoczesne Android Auto + kamera 360° – funkcjonalność klasy premium.
- Nowy akumulator (600 zł) – gotowy na każdą zimę.
- Nowe opony AT (All Terrain) – 1850 zł – uniwersalność i przyczepność w każdych warunkach.
- Po pełnym przeglądzie w sierpniu 2025, filtry, oleje, maglownica, rozrząd, piasty przód wraz z nowymi tarczami i klockami
- Przebieg obecny auta: ok. 309 tys. km – silnik: tylko ok. 75 tys. km (pochodził z rozbitka z udokumentowanym przebiegiem 15 tys. km, miał ciśnienie oleju i sprężanie jak fabrycznie nowy).
Wszystko mam spisane – łącznie z kosztami.
Chcesz konkrety? Dostajesz konkrety
Lista wykonanych prac i modernizacji:
(pełne wyliczenie do wglądu – tu skrót najważniejszych)
- Kompresor pneumatyki + silniczek blokady – 1700 zł
- Android radio z kamerami + cło – 2500 zł
- Naprawa parownika LPG i pompy – 1700 zł
- Zawieszenie tył + geometria – 1700 zł
- Dystanse (30 i 55 mm) – 944 zł
- Przepustnice + montaż – 1000 zł
- Nowe nadkola – 870 zł
- Opony AT – 1850 zł
- Diagnostyka, przeglądy, tuleje, czujniki, płyny, filtry – ponad 5000 zł
- Pełny przegląd w sierpniu 2025: filtry, oleje, maglownica, pełny rozrząd, piasty przód wraz z tarczami i klockami, łożysko, przegląd instalacji elektrycznej, mechanizm podnoszenia szyby kierowcy za ponad 7.700 zł
- Hak, zagłówki z monitorami, drobne elektryczne elementy – kilkaset złotych
Łączna wartość inwestycji po zakupie: prawie 28.000 zł
Co zyskujesz?
Auto gotowe do jazdy – nie musisz inwestować, tylko wsiadać i jechać.
Napęd jak w G klasie – mało które Touaregi mają blokadę tylnego mostu.
Komfort klasy premium – idealny na wyprawy, wyjazdy rodzinne, działkę czy po prostu codzienne jazdy z klasą.
LPG – przy tej pojemności to jedyne słuszne rozwiązanie.
Co warto jeszcze wiedzieć?
Auto ma pierwszy lakier z wyjątkiem lewych tylnych drzwi i tylnej klapy (podmalowane dolne partie).
Nigdy nie jeżdżone w ciężkim terenie.
Keyless nie działa – nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu (a niektórzy wręcz wolą brak tej funkcji).
Olej: 5W50 ELF / Valvoline, filtry: Knecht/Mann.
Auto ma normalne ślady użytkowania, ale prezentuje się naprawdę dobrze,
Dla kogo to auto?
Dla kogoś, kto:
- szuka komfortu klasy wyższej i jednocześnie chce mieć auto gotowe na wyjazd w Bieszczady, Albanię czy Islandię,
- rozumie różnicę między okazyjnie „dopieszczonym” autem a profesjonalnie przygotowanym pojazdem,
- docenia moc i trwałość silnika MPI,
- szuka rzadkiego egzemplarza z blokadą tylnego mostu, czyli topowej wersji w tym modelu.
- chce SUV-a premium z realnymi możliwościami terenowymi.
- nie boi się 4.2 V8, bo zna różnicę między MPI a FSI.
To auto sprzedaje pasjonat, nie handlarz.
Możemy porozmawiać, mogę pokazać dokumentację, omówić każdy szczegół.
Ale jeśli szukasz „ładnego za 29 999 zł”, to nie ta półka.
Cena do rozmowy przy aucie.
Dlaczego sprzedaję?
Ten Touareg 4.2 V8 MPI z LPG to egzemplarz, jakiego próżno szukać.
Zawieszenie pneumatyczne, pełen pakiet offroadowy z reduktorem i blokadą tylnego mostu, trwała skrzynia jak w Audi S8, a do tego niezawodny silnik MPI i instalacja LPG.
Zrobiłem projekt życia – doprowadziłem to auto do stanu, w którym sam z przyjemnością wsiadam. Teraz czas na kolejny projekt.
Samochód dla kogoś, kto wie, czego szuka – to okazja, a nie tylko samochód.
Rozważę zamiane na coś ciekawego: motocykl, buggy, kabrio.
31 października 2025 20:34
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Volkswagen
Model pojazdu
Touareg
Wersja
4.2 V8 Tiptr
Kolor
Czarny
Liczba drzwi
5
Liczba miejsc
5
Rok produkcji
2005
Generacja
I (2002-2010)
VIN
Oblicz
14/14 zweryfikowanych pól
Szczegółowe dane pojazdu zostały zweryfikowane poprzez porównanie ich z rządową bazą danych
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Wyposażenie
Apple CarPlay
Android Auto
Interfejs Bluetooth
Radio
Zestaw głośnomówiący
Gniazdo USB
System nawigacji satelitarnej
System nagłośnienia
Ekran dotykowy
Dostęp do internetu
Informacje o sprzedającym
Krzysztof
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2015
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie