Auto kupiłem 9 lat temu, z przebiegiem około 210-220tys.. Jestem 3-cim właścicielem (pierwszy - Włochy, 4 lata, 2-gi w Polsce 5 lat, od 2016 - w moich rekach).
Auto wciąż używane jako podstawowe w rodzinie (nowe jest właśnie kupowane), na wakacje, wyjazdy weekendowe (ostatnio 2 wyjazdy dłuższe w maju). Na co dzień używam do pracy - 2-3x w tygodniu, po około 20-30 km dziennie. Pozwala na przewóz 7-osób, ma hak i belki na dachu. Ogromny bagażnik ( woziłem nawet szafę i sofę).
Auto wizualnie zaniedbane (nie inwestowałem w blachę), ale technicznie cały czas serwisowane na bieżąco. Nic nie stuka, zapala bez problemów, przeglądy co rok przechodzi bez żadnych zastrzeżeń. Wszystkie naprawy robione na czas, żeby nie ryzykować zdrowia rodziny. Około 5 lat temu konserwacja podwozia (nie widać znaczącej korozji). 3 lata temu wymiana sprzęgła i dwumasy.
OC do 30.10.2025
Przegląd do 18.12.2025
W kwietniu zrobiłem (jak zawsze, co roku) wymianę oleju i filtrów - auto było planowane na ten rok na wyjazd - rodzinny 3-tygodniowy tramping po Europie - ponad 1400 km od domu (stąd m.in. z OC wzięty assistance na bardzo długie holowanie :), bo przy tym wieku auta trzeba brac pod uwagę usterki).
Okazało się, że mogę nabyć przed wakacjami dużo młodszego Touran-a, a przy tym Kraków zamyka się na diesle (SCT), stąd sprzedaż starego.
Wady:
- silnik jest mokry
- klapa zardzewiała
- drzwi od pasażera w dwóch miejscach z rdzą
- tylny prawy błotnik - prawdopodobnie musiał być kiedyś lekko uderzony, jeszcze przed moim zakupem
- lewy przedni błotnik - lekka stłuczka 8 lat temu (reflektor w całości), ale efekt widać na karoserii
- klimatyzacja działa i jest szczelna - prawdopodobnie jednak sprężarka jest już zużyta, bo nie daje niskich temperatur
- świeci lampka kontrolna jednej z poduszek powietrznych
- Webasto wymaga naprawy - teraz jest zrobione obejście płynu chłodzącego, bo przrciekal
Zalety:
- 7 osobowe, fotele składane (po złożeniu pozioma podłoga)
- stoliki dla foteli tylnych, składane fotele do formy stolików
- możliwość złożenia i postawienia "pionowo" foteli II rzędu - w efekcie ogromny bagażnik
- 3 lata temu pełna wymiana sprzęgła i dwumasy na oryginalny Sachs
- 2 lata temu wymiana hamulców tylnych, linki
- filtry (4szt) i olej co roku regularnie wymieniane
- silnik bierze max 1l oleju przy 10-15tys km rocznie
- bez problemu zapala w zimie
- zawieszenie w porządku
- silnik pracuje równo
- garażowany w krytej wiacie, bez ogrzewania
Dodatki w wyposażeniu:
- 4x felgi stalowe z oponami zimowymi (opony 10 lat, ale wysoki bieżnik)
- stopy Thule 755 + relingi dachowe Thule - aluminium, opływowe aero, 140 cm (na 4 rowery lub box + 2 rowery) - uwaga: widoczne na zdjęciu uchwyty na rowery zdemontuję przy sprzedaży
- zdejmowany hak
- gumowe dywaniki, również w 3-cim rzędzie oraz w bagażniku
- system automatycznego włączania świateł dziennych
- czujnik/sygnał dźwiękowy parkowania (tył)
- roleta w bagażniku
- dołożone 4 głośniki z tyłu (razem 8 głośników)
- niemiecki system antykuna: Kemo M180, wmontowany przy silniku
- akumulator o dużej pojemności (maksymalnej, jaka da się tam umieścić)
Po prostu można normalnie wsiadać i jeździć. Prawdopodobnie to, co trzeba na pewno przed zimą naprawić, to Webasto.
Auto tylko odkurzone i umyte - nie 'dopicowywalem' i nie ukrywałem wad pod sprzedaż.
Cena niska, bo zdaje sobie sprawę z wieku auta - i tego, że jeśli ma lepiej wyglądać, to trzeba sporo doinwestować.
Cena do negocjacji.
Oglądnąć można pod Krakowem- okolice Zielonki/Węgrzce, o ile nie jestem nim w pracy.
Jeśli jesteś z Krakowa - masz jeszcze możliwość zarejestrowania i używania tego auta nawet w SCT!
Zainteresowanych proszę o kontakt - powiem, ze szczegółami o aucie.
Uwaga! Od 4 lipca jestem 3 tygodnie poza krajem.