Witam przyszłego właściciela lub właścicielkę tego wspaniałego wozu!
Jest nim Volvo XC90 2.4 D5 AWD w bogato wyposażonej i doposażonej wersji Summum | 163 KM | Diesel + LPG | Automat.
Zadbany i wyjątkowy egzemplarz pojazdu dual-fuel (ON+LPG), choć z historią.
Czarny perłowy lakier, chromowane orurowanie progów oraz takiż wysoki "kangur" na grubych rurach sugerują, że wóz znajdzie uznanie w oczach kogoś, kto ceni charakter i siłę.
Demontowalne orurowanie jest przytwierdzone do fabrycznych mocowań.
W dzisiejszych czasach, gdy "dziczyzna" pojawia się nawet w środku miasta (vide: ostatnie dwa karambole na Trasie Siekierkowskiej), solidny "kangur" to nie tylko ozdoba - to zdrowy rozsądek.
Auto zakupione wiosną 2021 roku w salonie samochodów używanych z gwarancją rozszerzoną z 6 miesięcy do roku.
Wóz wcześniej miał stłuczkę (bez uszkodzeń strukturalnych), przeszedł profesjonalną naprawę powypadkową, wykonaną przez serwis salonu i został w nim zakupiony.
Miał wykonany pełny serwis klimatyzacji, wymianę rozrządu, oleju i filtrów.
Kupiony został po tych naprawach i serwisach.
Klimatyzacja działa perfekcyjnie, zarówno na przód, jak i tył — nie jest to "klima do nabicia".
Od zakupu wszystkie serwisy były wykonywane na bieżąco, dokumentowane w książce wozu i rachunkami.
Poza typową eksploatacją (tarcze, klocki, jakieś sworznie, silentblocki itp.) i zachciankami typu dynamiczna wymiana oleju w skrzyni biegów wiele naprawiania nie było.
Wóz służył do przyjemności z jazdy, nie do pracy — stąd niewielki przyrost przebiegu.
Krótko po zakupie założono nową instalację STAG w autoryzowanym serwisie z homologacją.
System dual-fuel Diesel + LPG zwiększył zasięg z 900 do ponad 1200 km i obniżył koszty.
Wyposażenie m.in.:
Skórzana tapicerka ze wstawkami z "drewna"
Elektryczne, podgrzewane fotele przednie z pamięcią
3 rzędy składanych foteli (7 miejsc)
Klimatyzacja czterostrefowa (przód + tył)
Elektryczne: szyby przód/tył, szyberdach i składane lusterka
Oryginalne felgi Volvo 18" + opony całoroczne
Reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami
Regulowana kierownica (dwie płaszczyzny)
Tempomat, sterowanie audio i nawigacją z kierownicy
Konsola środkowa wyposażona w telefon samochodowy ze slotem na SIM, fizyczną słuchawką i klawiaturą numeryczną (z opcją głośnomówiącą)
Czujnik deszczu
Czujniki cofania /fabryczne/
Przyciemniane szyby
System iluminacji nadwozia i lusterek ("a pokaż no mi się") do odnajdywania wozu na parkingu i podświetlenia podłoża. (Ostatnie zdjęcia nocą - lekko nieostre, ale dobrze ilustrują działanie).
Silnik pracuje równo, nie bierze oleju.
Skrzynia zmienia biegi płynnie.
Auto prowadzi się prosto, zawieszenie w super stanie, wykonana geometria.
Rozrząd wymieniany w sierpniu 2022 oraz w czerwcu 2024 (przy okazji usuwania wycieku oleju).
Wtedy też zregenerowano wtryski, wymieniono chłodnicę oleju itd. — dokumentacja w książce.
Od czasu otrzymania auta służbowego (prawie rok) Volvo przejechało tylko kilka tysięcy kilometrów. Szkoda, żeby dalej stało - stąd decyzja o sprzedaży.
Uwagi:
Przegląd techniczny ważny do końca maja 2025 roku.
Aktualne OC (05.05.2026)
Na życzenie umożliwiam sprawdzenie auta na SKP lub w warsztacie w rozsądnej odległości.
Jeden kluczyk.
Od zakupu świeci się kontrolka poduszki powietrznej (nie ingerowaliśmy).
Lewe lusterko składa się według własnego humoru. ;)
Minimalna "gwiazdka" na pasku przeciwsłonecznym przedniej szyby (zabezpieczona w salonie przed zakupem, nie widoczna z zewnątrz i nie postępuje).
Gniazdo LPG pod klapką wlewu paliwa - bez kucania przy zderzaku i bez "korka wstydu" jak zwykł mawiać mój syn. ;)
Amatorskie filmy z oględzin samochodu:
https://youtube.com/shorts/41fw2Dxnz9E
https://youtube.com/shorts/Gt0ZxipzhIw
https://youtube.com/shorts/mkY-cl7RFBY
https://youtube.com/shorts/zGvO8JUDY-4
Auto gotowe do jazdy — bez konieczności inwestowania.