1 / 14
Najważniejsze
Przebieg
129 000 km
Rodzaj paliwa
Benzyna
Skrzynia biegów
Manualna
Typ nadwozia
Turystyczny
Pojemność skokowa
750 cm3
Moc
48 KM
Opis
Afryka przez cały czas użytkowania, przeze mnie, czyli 13 lat, była regularnie serwisowana, czyli: nowy olej, filtr oleju i powietrza, nowe świece, regulacja zaworów i balansowanie podciśnienia w gaźnikach. W miarę potrzeby wymieniane były opony, napęd, olej w lagach, klocki +płyn hamulcowy + czyszczenie zacisków, a co 2 lata smarowane elementy tylnego zawiasa i czyszczony gaźnik. Wszystkie te czynności wykonywałem sam, w myśl zasady: „jeśli chcesz coś zrobić dobrze, to zrób to sam”. Poza tym, zawsze podczas technicznej obsługi motocykla jest okazja do dokładnych oględzin i drobnych reparacji/optymalizacji. Przez cały ten okres motocykl nigdy mnie nie zawiódł i wymagał tylko siedmiu grubszych czynności warsztatowych - sześć „dobrych” i jedną „złą”.
Dobre to:
- wymiana tarcz hamulcowych (przód, tył; przyczyna: zużycie) 2 lata temu;
- serwis amortyzatorów przednich i tylnego (sprężyny progresywne do przodu, twardsza sprężyna do tyłu i wymiana/nabicie gazu, serwis wykonany przez PKS-a z Krakowa; przyczyna: zużycie);
- wymiana wszystkich szprych w kołach (przód i tył) oraz łożysk (wykonane przez polecanego na forum AT specjalistę z Bielska-Białej; przyczyna: zużycie/korozja);
- wymiana łożysk główki ramy (
- wymiana regulatora napięcia (jedna z dwóch „afrykańskich furii”) na akcesoryjny/niezawodny regulator Touratech;
- wymiana pompy paliwowej (druga z dwóch „afrykańskich furii”) na lotniczą/pancerną pompę elektryczną Facet.
Zła to:
- remont głowicy tylnego cylindra. Przyczyną było zerwanie gwintu świecy. Remont polegał na ściągnięciu głowicy, zalaniu otworu stopem metalowym i wykonanie nowego otworu. Wszystko poszło dobrze, ale niestety zrobiłem błąd – poskładałem głowicę (przebieg +/- 80 000km) na starych uszczelniaczach zaworowych. Niestety nie „ułożyły się” idealnie do nowego układu zaworów. Liczyłem, że uszczelniacze ułożą się, w miarę upływu czasu ale to nie nastąpiło - od tamtej pory Afryka bierze olej (około 250ml na 1000km). Nie zmienia to faktu, że silnik pracuje, w każdej sytuacji, idealnie. Przejechałem od tamtej pory około 50 000km i poza okazjonalnym kopceniem, zwłaszcza po rozruchu na zimnym silniku nie ma żadnych objawów. Moim zdaniem, można dalej tak jeździć, albo wymienić uszczelniacze zaworowe na nowe – to nie jest duża robota, ale ja już nie mam ochoty tego robić.
Przyczyną sprzedaży Afryki jest fakt, że kupiłem na wiosnę tego roku Nową Afrykę (CRF1000). Przyczyną kupna nowej Afryki jest, oczywiście to, że jest młodsza, ale również to, że jest wyższa (choć trzeba przyznać, że Stara Afryka to też motocykl dla dużych chłopców i dziewczynek
13 października 2025 20:31
Szczegóły
Podstawowe
Marka pojazdu
Honda
Model pojazdu
XRV
Kolor
Czarny
Rok produkcji
1999
Typ Silnika
Czterosuwowy
VIN
Oblicz
Historia pojazdu
Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.
Informacje o sprzedającym
Tomasz
Osoba prywatna
Sprzedający na OTOMOTO od 2025
Prawa konsumentów na OTOMOTO
Kontakt bezpośredni
Znajdź na mapie