Honda XRV - 2
Honda XRV - 3
Honda XRV - 4
Honda XRV - 5
Honda XRV - 6
Honda XRV - 7
Honda XRV - 8
Honda XRV - 9
Honda XRV - 10
Honda XRV - 11
Honda XRV - 12
Honda XRV - 13
Honda XRV - 14

1 / 14

video
Honda XRV - 2
Honda XRV - 3
Honda XRV - 4
Honda XRV - 5
Honda XRV - 6
Honda XRV - 7
Honda XRV - 8
Honda XRV - 9
Honda XRV - 10
Honda XRV - 11
Honda XRV - 12
Honda XRV - 13
Honda XRV - 14

Najważniejsze

Przebieg

129 000 km

Rodzaj paliwa

Benzyna

Skrzynia biegów

Manualna

Typ nadwozia

Turystyczny

Pojemność skokowa

750 cm3

Moc

48 KM

Opis

Afryka przez cały czas użytkowania, przeze mnie, czyli 13 lat, była regularnie serwisowana, czyli: nowy olej, filtr oleju i powietrza, nowe świece, regulacja zaworów i balansowanie podciśnienia w gaźnikach. W miarę potrzeby wymieniane były opony, napęd, olej w lagach, klocki +płyn hamulcowy + czyszczenie zacisków, a co 2 lata smarowane elementy tylnego zawiasa i czyszczony gaźnik. Wszystkie te czynności wykonywałem sam, w myśl zasady: „jeśli chcesz coś zrobić dobrze, to zrób to sam”. Poza tym, zawsze podczas technicznej obsługi motocykla jest okazja do dokładnych oględzin i drobnych reparacji/optymalizacji. Przez cały ten okres motocykl nigdy mnie nie zawiódł i wymagał tylko siedmiu grubszych czynności warsztatowych - sześć „dobrych” i jedną „złą”.


Dobre to:

  • wymiana tarcz hamulcowych (przód, tył; przyczyna: zużycie) 2 lata temu;
  • serwis amortyzatorów przednich i tylnego (sprężyny progresywne do przodu, twardsza sprężyna do tyłu i wymiana/nabicie gazu, serwis wykonany przez PKS-a z Krakowa; przyczyna: zużycie);
  • wymiana wszystkich szprych w kołach (przód i tył) oraz łożysk (wykonane przez polecanego na forum AT specjalistę z Bielska-Białej; przyczyna: zużycie/korozja);
  • wymiana łożysk główki ramy (
  • wymiana regulatora napięcia (jedna z dwóch „afrykańskich furii”) na akcesoryjny/niezawodny regulator Touratech;
  • wymiana pompy paliwowej (druga z dwóch „afrykańskich furii”) na lotniczą/pancerną pompę elektryczną Facet.


Zła to:

  • remont głowicy tylnego cylindra. Przyczyną było zerwanie gwintu świecy. Remont polegał na ściągnięciu głowicy, zalaniu otworu stopem metalowym i wykonanie nowego otworu. Wszystko poszło dobrze, ale niestety zrobiłem błąd – poskładałem głowicę (przebieg +/- 80 000km) na starych uszczelniaczach zaworowych. Niestety nie „ułożyły się” idealnie do nowego układu zaworów. Liczyłem, że uszczelniacze ułożą się, w miarę upływu czasu ale to nie nastąpiło - od tamtej pory Afryka bierze olej (około 250ml na 1000km). Nie zmienia to faktu, że silnik pracuje, w każdej sytuacji, idealnie. Przejechałem od tamtej pory około 50 000km i poza okazjonalnym kopceniem, zwłaszcza po rozruchu na zimnym silniku nie ma żadnych objawów. Moim zdaniem, można dalej tak jeździć, albo wymienić uszczelniacze zaworowe na nowe – to nie jest duża robota, ale ja już nie mam ochoty tego robić.


Przyczyną sprzedaży Afryki jest fakt, że kupiłem na wiosnę tego roku Nową Afrykę (CRF1000). Przyczyną kupna nowej Afryki jest, oczywiście to, że jest młodsza, ale również to, że jest wyższa (choć trzeba przyznać, że Stara Afryka to też motocykl dla dużych chłopców i dziewczynek

 

13 października 2025 20:31

Szczegóły

Podstawowe

Marka pojazdu

Honda

Model pojazdu

XRV

Kolor

Czarny

Rok produkcji

1999

Typ Silnika

Czterosuwowy

VIN

Kup ten pojazd na raty

Oblicz

Finansowanie

reklama

Potrzebujesz finansowania?

Ustaw warunki kredytu jaki Cię interesuje - na tej podstawie wybierzemy ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Kwota finansowania (PLN)

12000

PLN

Min. 1 000 PLN - Maks. 300 000 PLN

Okres (miesiące)

Historia pojazdu

Zanim zdecydujesz się kupić samochód, zapoznaj się z jego historią. Pobierz raport za opłatą.

PartnerPartner logo

Informacje o sprzedającym

Tomasz

  • Osoba prywatna

  • Sprzedający na OTOMOTO od 2025

Prawa konsumentów na OTOMOTO

Kontakt bezpośredni