Audi A6 C9 zyskało nowy układ napędowy. Teraz świetnie sprawdzi się w mieście

Najnowsza generacja Audi A6 C9 otrzymała zupełnie nową wersję napędową. Niemcy twierdzą, że to najlepszy wariant tego samochodu do… codziennych dojazdów do pracy.
- Audi A6 C9 otrzymało hybrydowe odmiany plug-in.
- Znajdą się one zarówno w ofercie limuzyny, jak kombi.
- Hybrydowy układ napędowy występuje w dwóch odmianach mocy.
Najnowsze Audi A6 C9 najpierw pojawiło się jako kombi, a później – jako limuzyna. Oparto ja na nowo opracowanej platformie PPC (Premium Platform Combustion), z której jako pierwsze skorzystało A5 aktualnej generacji.
Od początku sprzedaży Audi A6 C9 występuje z trzema jednostkami napędowymi do wyboru. W podstawowym wariancie pracuje 204-konny, turbodoładowany silnik 2.0 TFSI, łączony z 7-biegową przekładnią DSG. Identyczną moc ma turbodiesel 2.0 TDI.
Topowa wersja 3.0 TFSI wyciska z siebie 367 KM i dysponuje napędem na obie osie. W odmianie wysokoprężnej należy on do opcji.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Audi A9 C9 Avant.
Audi A6 C9 PHEV: 299 lub 367 KM
Teraz gamę napędów Audi A6 C9 Limousine i Avant uzupełnia układ hybrydowy typu plug-in. Dostępne są dwa warianty mocy – 299 lub 367 KM. Oba korzystają ze zelektryfikowanej przekładni dwusprzęgłowej, z której moment obrotowy standardowo trafia do kół obu osi.
Sercem Audi A6 C9 PHEV jest 2-litrowa, turbodoładowana jednostka 2.0 TFSI o mocy 252 KM, współpracująca z silnikiem elektrycznym, zamontowanym w obudowie automatu. Jak podają Niemcy, wytwarza on do 105 kW, czyli 143 KM.
Mocniejsze A6 plug-in hybrid (367 KM) dysponuje 500 Nm i od 0 do 100 km/h, niezależnie od nadwozia, przyspiesza w 5,3 s. Z kolei słabsze (299 KM; 450 Nm) na to samo potrzebuje 6,0 s. Prędkość maksymalna każdej wersji zawsze wynosi 250 km/h. Średnie zużycie paliwa producent określa na 2,1-2,8 l/100 km.
Co istotne, A6 plug-in hybrid standardowo korzysta z systemu czterech kół skrętnych. „Umożliwia on dynamiczne prowadzenie i wysoki poziom komfortu poprzez skręcanie tylnych kół o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich przy prędkościach do około 60 km/h” – informuje Audi.
„Przy średnich i wyższych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku, co umożliwia stabilne i jeszcze bardziej precyzyjne prowadzenie” – czytamy w informacji prasowej.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ Audi A6 e-tron.
Znacznie większa bateria niż wcześniej
Hybrydowy układ napędowy Audi A6 C9 PHEV czerpie prąd z baterii trakcyjnej o pojemności 25,9 kWh (użytkowo: 20,7 kWh). Na tle tej w poprzedniku, jest ona o 45% większa. Ponadto wyróżnia się o 46% wyższą gęstością swoich ogniw pryzmatycznych.
„Oznacza to, że zarówno Avant, jak i sedan mogą przejechać ponad 100 km wyłącznie na energii elektrycznej. Maksymalna moc ładowania prądem zmiennym wynosi teraz 11 kW. Jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany, naładowanie go do 100% zajmuje tylko 2,5 godziny” – informuje Audi.
Maksymalny elektryczny zasięg wynosi 111 km w przypadku limuzyny. Co ciekawe, na samym prądzie Audi A6 C9 PHEV może poruszać się z prędkością dochodzącą do 140 km/h.
Do wyboru są trzy poziomy rekuperacji, ustawiane za pomocą łopatek przy kierownicy, a także dwa tryby działania napędu – EV (elektryczny) i hybrydowy. W pierwszym z nich Audi A6 C9 PHEV korzysta przede wszystkim z silnika elektrycznego, natomiast w drugim – automatycznie żongluje oboma napędami.
Co istotne, w trybie hybrydowym „A-szóstka” nigdy nie pozwala na całkowite rozładowanie swojego akumulatora trakcyjnego. Ma to na celu zachowanie możliwości skorzystania z silnika elektrycznego czy to podczas ruszania z miejsca, czy też mocnego przyspieszania.
TUTAJ przeczytasz, jak jeździ nowe Audi Q5.
Audi A6 C9 PHEV: cicho i... kosztownie
Audi A6 C9 PHEV na drodze ma być samochodem znacznie cichszym niż jego poprzednik. Ulepszenia dotyczące aerodynamiki, a także zastosowanie akustycznych szyb bocznych oraz nowych uszczelek okien i drzwi pozwoliło na zmniejszenie poziomu hałasu o 30%.
Na wyższy komfort akustyczny w czasie jazdy pracują również nowe tuleje mocowania silnika i skrzyni biegów, zoptymalizowany kształt zębów w przekładni, a nawet specjalne pierścienie piankowe w oponach.
Polskie ceny Audi A6 C9 PHEV nie są jeszcze znane. W Niemczech podstawowy model tego samochodu kosztuje 65 300 euro, co daje kwotę około 282 000 zł.. Mocniejsza odmiana to wydatek 68 300 euro, czyli około 293 000 zł.
Avanta wyceniono, odpowiednio, na 75 050 euro (ok. 321 000 zł) i 77 550 euro (ok. 332 000 zł). Różnica pomiędzy obiema wersjami hybrydy plug-in wynika również z faktu, że 367-konny wariant standardowo jest „ubrany” w wykończenie S Line, ma większe obręcze kół, sportowe zawieszenie czy czerwone zaciski hamulcowe.
Dostawy Audi A6 C9 PHEV-a rozpoczną się latem bieżącego roku.













