8 września 2025

Tak wygląda najbardziej przełomowe BMW w historii w… podstawowej wersji. Ile kosztuje w Polsce?

BMW iX3 Neue Klasse

BMW iX3 jest uznawane za najbardziej przełomowy model w historii tego producenta. To właśnie wraz z nim debiutuje cały ekosystem Neue Klasse, mający się rozlać aż na 40 przyszłych modeli tej marki. I to nie tylko elektrycznych. Oto, jak wygląda i ile kosztuje nad Wisłą najnowsze dziecko BMW w podstawowej wersji.

  • BMW iX3 to długo wyczekiwany nowy początek tej niemieckiej marki.
  • Opracowano je w oparciu o całkowicie nowy ekosystem, zwany Neue Klasse.
  • Już można zamawiać to auto.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Ekosystem BMW Klasse ma być odpowiedzią tej marki na poczynania chińskich wytwórców. Ma wyznaczać jej przyszłość i stanowić podstawę dla wszystkich nowych modeli tego wytwórcy.

Czerpać z niego mają nie tylko elektryki, ale i samochody spalinowe. Pierwsze skorzystają z technologii dotyczącej przede wszystkim baterii, napędu i ładowania, a drugie – z architektury kabiny czy ze stylistyki.

Co istotne, zupełnie nowe BMW iX3 Neue Klasse już można zamawiać. W Polsce kosztuje 310 000 zł w odmianie 50 xDrive i w tzw. linii podstawowej. Dla porównania, najtańsze Audi Q6 e-tron stanowi wydatek 306 000 zł (252 KM, 460-531 km, RWD), a Porsche Macan EV – 370 000 zł (360 KM, 644 km, RWD).

BMW iX3 Neue Klasse: SUV klasy średniej

BMW iX3 Neue Klasse mierzy 478 cm długości, 189 cm szerokości i 163 cm wysokości. Jego bagażnik oferuje 520-1750 l, ale to nie wszystko. Również w odmianie czteronapędowej można liczyć na przedni frunk o pojemności 58 l.

Na razie do sprzedaży trafił wariant 50 xDrive, a więc z dwoma silnikami (napęd 4x4) – zmodernizowanej jednostce synchronicznej z tyłu i zupełnie nowej, asynchronicznej z przodu. Łącznie wytwarzają one 469 KM, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s.

Prędkość maksymalna BMW iX3 Neue Klasse wynosi 210 km/h, a zasięg sięga aż 805 km. „Technologia napędu opracowana dla Neue Klasse pozwoliła na redukcję strat energii o 40% względem piątej generacji BMW eDrive, masy o 10% oraz kosztów produkcji o 20%” – informuje BMW.

BMW iX3 Neue Klasse: co na pokładzie?

Podstawowa wersja BMW iX3 Neue Klasse porusza się na 20-calowych kołach, jest pomalowana na biało i ma kabinę utrzymaną w jasnych barwach. Standardowo w tym aucie znajdziemy:

  • reflektory LED z asystentem świateł drogowych
  • elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
  • cyfrowy klucz
  • lusterka boczne elektrycznie składane i z oświetleniem podłoża
  • BMW Panoramic iDrive (ekran pod szybą czołową)
  • ekran systemu multimedialnego
  • nawigację online
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową
  • elektrycznie ustawiane fotele
  • asystenta pasa ruchu
  • ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu
  • regulator prędkości
  • kamerę cofania
  • asystenta parkowania

Na razie klienci mogą wybierać spośród 1 z 6 kolorów nadwozia BMW iX3 Neue Klasse. W podstawowej linii w ofercie są 4 wzory felg aluminiowych o rozmiarze 20-21” (3000-14 400 zł). Trzeba przyznać, że standardowe koła nie… powalają wyglądem.

Niemcy oferują również pakiety sportowy M (wówczas cena auta rośnie do min. 329 500 zł) oraz sportowy M Pro (342 100 zł). W przypadku obu można liczyć na poprawiony wygląd – zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz – oraz dodatkowe elementy standardowego wyposażenia.

BMW iX3 Neue Klasse: z 800-woltową instalacją

BMW iX3 Neue Klasse korzysta z 800-woltowej instalacji elektrycznej, dzięki której przyjmuje prąd z maksymalną mocą 400 kW. Oznacza to, że wystarcza 10 minut na zwiększenie zasięgu o 372 km. To świetny wynik, choć chińskie firmy potrafią już być lepsze. Przykład to konkurencyjny Xpeng G6 dysponujący maksymalną mocą 451 kW.

Najnowsze dziecko BMW w odmianie 50 xDrive korzysta z akumulatora trakcyjnego typu NMC o pojemności 108,7 kWh. Zaopatrzono go w ogniwa cylindryczne, które m.in. mają o 20% większą gęstość energetyczną niż standardowe.

Niemcy chwalą się, że BMW iX3 Neue Klasse dysponuje czterema superkomputerami, odpowiedzialnymi za najważniejsze funkcje tego samochodu. Kontrolują one praktycznie każdy jego aspekt, w tym również napęd, hamowanie, rekuperację, czy sterowanie.

Ładowarka pokładowa ma moc 11 kW. A to oznacza, że „nabicie” baterii w zakresie 0-100% odbywa się w czasie 11 godzin.

Nowy projekt kokpitu

We wnętrzu postawiono na przestrzeń dla pięciu dorosłych i całkowicie nowy interfejs użytkownika. BMW Panoramic iDrive, oparty na oprogramowaniu BMW X, wyświetla informacje pod przednią szybą na całej szerokości, z możliwością konfiguracji strefy centralnej i pasażera.

Ekran centralny otrzymał nową formę, a listę dodatków domyka opcjonalny head-up BMW 3D. Całości dopełniają rozbudowane oświetlenie nastrojowe oraz materiałowe wykończenie elementów kokpitu, który sprawia wrażenie, jakby unosił się w powietrzu.

BMW iX3 Neue Klasse będzie wytwarzane w nowo wybudowanej fabryce w węgierskim Debreczynie. Pierwsze samochody powinny trafić do klientów wiosną 2026 roku.

Przełomowy SUV tej niemieckiej marki ma być oferowany również w USA i w Państwie Środka, gdzie sprzedaż rozpocznie się w połowie przyszłego roku. Chiński wariant BMW iX3 Neue Klasse będzie montowany w Shenyang.

BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse
BMW iX3 Neue Klasse