Tak wygląda najbardziej przełomowe BMW w historii w… podstawowej wersji. Ile kosztuje w Polsce?

BMW iX3 jest uznawane za najbardziej przełomowy model w historii tego producenta. To właśnie wraz z nim debiutuje cały ekosystem Neue Klasse, mający się rozlać aż na 40 przyszłych modeli tej marki. I to nie tylko elektrycznych. Oto, jak wygląda i ile kosztuje nad Wisłą najnowsze dziecko BMW w podstawowej wersji.
- BMW iX3 to długo wyczekiwany nowy początek tej niemieckiej marki.
- Opracowano je w oparciu o całkowicie nowy ekosystem, zwany Neue Klasse.
- Już można zamawiać to auto.
Ekosystem BMW Klasse ma być odpowiedzią tej marki na poczynania chińskich wytwórców. Ma wyznaczać jej przyszłość i stanowić podstawę dla wszystkich nowych modeli tego wytwórcy.
Czerpać z niego mają nie tylko elektryki, ale i samochody spalinowe. Pierwsze skorzystają z technologii dotyczącej przede wszystkim baterii, napędu i ładowania, a drugie – z architektury kabiny czy ze stylistyki.
Co istotne, zupełnie nowe BMW iX3 Neue Klasse już można zamawiać. W Polsce kosztuje 310 000 zł w odmianie 50 xDrive i w tzw. linii podstawowej. Dla porównania, najtańsze Audi Q6 e-tron stanowi wydatek 306 000 zł (252 KM, 460-531 km, RWD), a Porsche Macan EV – 370 000 zł (360 KM, 644 km, RWD).
BMW iX3 Neue Klasse: SUV klasy średniej
BMW iX3 Neue Klasse mierzy 478 cm długości, 189 cm szerokości i 163 cm wysokości. Jego bagażnik oferuje 520-1750 l, ale to nie wszystko. Również w odmianie czteronapędowej można liczyć na przedni frunk o pojemności 58 l.
Na razie do sprzedaży trafił wariant 50 xDrive, a więc z dwoma silnikami (napęd 4x4) – zmodernizowanej jednostce synchronicznej z tyłu i zupełnie nowej, asynchronicznej z przodu. Łącznie wytwarzają one 469 KM, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,9 s.
Prędkość maksymalna BMW iX3 Neue Klasse wynosi 210 km/h, a zasięg sięga aż 805 km. „Technologia napędu opracowana dla Neue Klasse pozwoliła na redukcję strat energii o 40% względem piątej generacji BMW eDrive, masy o 10% oraz kosztów produkcji o 20%” – informuje BMW.
BMW iX3 Neue Klasse: co na pokładzie?
Podstawowa wersja BMW iX3 Neue Klasse porusza się na 20-calowych kołach, jest pomalowana na biało i ma kabinę utrzymaną w jasnych barwach. Standardowo w tym aucie znajdziemy:
- reflektory LED z asystentem świateł drogowych
- elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika
- cyfrowy klucz
- lusterka boczne elektrycznie składane i z oświetleniem podłoża
- BMW Panoramic iDrive (ekran pod szybą czołową)
- ekran systemu multimedialnego
- nawigację online
- automatyczną klimatyzację dwustrefową
- elektrycznie ustawiane fotele
- asystenta pasa ruchu
- ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu
- regulator prędkości
- kamerę cofania
- asystenta parkowania
Na razie klienci mogą wybierać spośród 1 z 6 kolorów nadwozia BMW iX3 Neue Klasse. W podstawowej linii w ofercie są 4 wzory felg aluminiowych o rozmiarze 20-21” (3000-14 400 zł). Trzeba przyznać, że standardowe koła nie… powalają wyglądem.
Niemcy oferują również pakiety sportowy M (wówczas cena auta rośnie do min. 329 500 zł) oraz sportowy M Pro (342 100 zł). W przypadku obu można liczyć na poprawiony wygląd – zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz – oraz dodatkowe elementy standardowego wyposażenia.
BMW iX3 Neue Klasse: z 800-woltową instalacją
BMW iX3 Neue Klasse korzysta z 800-woltowej instalacji elektrycznej, dzięki której przyjmuje prąd z maksymalną mocą 400 kW. Oznacza to, że wystarcza 10 minut na zwiększenie zasięgu o 372 km. To świetny wynik, choć chińskie firmy potrafią już być lepsze. Przykład to konkurencyjny Xpeng G6 dysponujący maksymalną mocą 451 kW.
Najnowsze dziecko BMW w odmianie 50 xDrive korzysta z akumulatora trakcyjnego typu NMC o pojemności 108,7 kWh. Zaopatrzono go w ogniwa cylindryczne, które m.in. mają o 20% większą gęstość energetyczną niż standardowe.
Niemcy chwalą się, że BMW iX3 Neue Klasse dysponuje czterema superkomputerami, odpowiedzialnymi za najważniejsze funkcje tego samochodu. Kontrolują one praktycznie każdy jego aspekt, w tym również napęd, hamowanie, rekuperację, czy sterowanie.
Ładowarka pokładowa ma moc 11 kW. A to oznacza, że „nabicie” baterii w zakresie 0-100% odbywa się w czasie 11 godzin.
Nowy projekt kokpitu
We wnętrzu postawiono na przestrzeń dla pięciu dorosłych i całkowicie nowy interfejs użytkownika. BMW Panoramic iDrive, oparty na oprogramowaniu BMW X, wyświetla informacje pod przednią szybą na całej szerokości, z możliwością konfiguracji strefy centralnej i pasażera.
Ekran centralny otrzymał nową formę, a listę dodatków domyka opcjonalny head-up BMW 3D. Całości dopełniają rozbudowane oświetlenie nastrojowe oraz materiałowe wykończenie elementów kokpitu, który sprawia wrażenie, jakby unosił się w powietrzu.
BMW iX3 Neue Klasse będzie wytwarzane w nowo wybudowanej fabryce w węgierskim Debreczynie. Pierwsze samochody powinny trafić do klientów wiosną 2026 roku.
Przełomowy SUV tej niemieckiej marki ma być oferowany również w USA i w Państwie Środka, gdzie sprzedaż rozpocznie się w połowie przyszłego roku. Chiński wariant BMW iX3 Neue Klasse będzie montowany w Shenyang.



















