3 grudnia 2024

Ford właśnie „dostał bęcki” od Chińczyków. Ogromny wzrost sprzedaży BYD-a

BYD Sealion 7

Sprzedaż samochodów BYD-a rośnie w imponującym tempie. W trzecim kwartale 2024 roku ten chiński koncern technologiczny wyprzedził nawet Forda i na koniec roku ma szanse zdetronizować go z szóstej pozycji światowego rankingu.

Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

W listopadzie bieżącego roku BYD dostarczył 504 003 auta osobowe z kategorii NEV (New Energy Vehicle). Czyli hybrydy plug-in i modele w pełni elektryczne. Stanowi to imponujący wzrost rok do roku, wynoszący 67,2% oraz niewielki przyrost miesiąc do miesiąca (o 0,7% w stosunku do października 2024 roku).

Nabywców znalazło 198 065 elektryków, co oznacza wzrost o 4,46% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Z kolei sprzedaż hybryd typu plug-in (PHEV) wyniosła 305 938 sztuk. Zmalała więc o 1,6% w porównaniu z październikiem tego roku.

BYD odnotował także doskonałe wyniki sprzedaży w segmencie pojazdów komercyjnych typu NEV. Dostarczył 2 801 aut, co oznacza wzrost o imponujące 433,52% rok do roku oraz 31,44% miesiąc do miesiąca.

Sprzedaż poza Chinami osiągnęła poziom 30 977 pojazdów. To o 1,14% więcej w ujęciu rocznym, ale niewielki spadek (o 0,69%) w porównaniu z październikiem 2024 roku – informuje portal elektromobilni.pl.

BYD numerem 6 na świecie

Od początku 2024 roku BYD sprzedał łącznie 3 740 930 pojazdów osobowych typu NEV (innych już nie wytwarza). Stanowi to wzrost o 40% w stosunku do analogicznego okresu 2023 roku. Już w listopadzie firma przekroczyła swój roczny cel, wynoszący 3,6 miliona aut. A to potwierdza niezwykle dynamiczny rozwój tego chińskiego producenta.

W trzecim kwartale 2024 roku BYD został szóstym co do wielkości producentem samochodów na świecie (1,13 mln nabywców, +38%). Po raz pierwszy w swojej historii sprzedał więcej (o 40 tys.) samochodów niż Ford, zmagający się z rosnącymi problemami w Europie.

Jeśli Chińczycy utrzymają swoją dynamikę na rynku, cały 2024 rok mogą zakończyć nawet z wyższym wynikiem niż ten amerykański koncern. Wystarczy, że na swoje auta znajdą ponad 4 mln nabywców.

TUTAJ dowiesz się, jak jeździ BYD Sealion 7.

BYD w Europie

W Europie BYD oferuje szeroką gamę, w tym w pełni elektryczne modele Dolphin, Seal oraz Seal U. Niedawno na nasz rynek zawitała także hybrydę plug-in w postaci modelu Seal U DM-i (TUTAJ przeczytasz o niej więcej).

Od kwietnia 2022 roku ta chińska firma całkowicie zrezygnowała z produkcji samochodów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi (ICE). Obecnie koncentruje się wyłącznie na technologii elektrycznej i hybrydowej.

Listopad 2024 roku był kolejnym przełomowym miesiącem dla BYD-a. Dzięki imponującym wynikom sprzedaży, umocnił on swoją pozycję lidera w branży pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych. Przekraczając wyznaczone cele roczne, firma udowodniła, że jest jednym z kluczowych graczy na rynku globalnym, rzucając wyzwanie największym koncernom motoryzacyjnym na świecie.