Miało być tanio i jest. Chińska odpowiedź na Dacię Spring w cenie nawet 44 900 zł w programie NaszEauto

Po długich zapowiedziach Leapmotor niedawno ogłosił początek sprzedaży w Polsce. Teraz w końcu poznaliśmy oficjalne ceny aut tej chińskiej marki, wspieranej przez Stellantisa. Początkowo w jej ofercie będą dwa modele, w tym jeden z Polski.
Spółka Leapmotor International, należąca w większości do Stellantisa (51 wobec 49% udziałów Leapmotora), do Europy weszła jeszcze we wrześniu 2024 roku. Początkowo nasz rynek nie był brany pod uwagę, ale jeszcze w październiku pojawiła się informacja o tym, że wraz z nadejściem 1 stycznia 2025 roku Chińczycy wchodzą do Polski.
Tyle że to nie nastąpiło, co zapewne wynikało z zawirowań w polskim oddziale Leapmotora i m.in. zmianie dyrektora marki. W miejsce Magdaleny Redestowicz pojawił się Adam Męciński, którego nominację ogłoszono 21 stycznia tego roku.
W naszym kraju Leapmotor początkowo ma mieć sieć składającą się z 6 salonów sprzedaży. Zaoferują one dwa modele – tyskie T03 oraz C10 EV. W połowie roku ma do nich dołączyć hybrydowe C10 REEV, wyróżniające się zasięgiem ponad 950 km.
TUTAJ przeczytasz o nim więcej.
Ceny Leapmotora w Polsce: T03
Jeszcze w listopadzie 2024 roku przedstawiciele tej marki informowali, że T03 ma kosztować poniżej 80 tys. zł, a C10 EV – około 160 tys. zł. Teraz Chińczycy ogłosili ceny Leapmotora w Polsce. Okazuje się, że są jednak one nieco wyższe. O ile?
Za Leapmotora T03 zapłacimy 84 900 zł. W cenniku widnieją również kwoty dotyczące bonusów płynących z programu NaszEauto. Każda osoba fizyczna może liczyć na zniżkę w wysokości 18 750 zł, co oznacza 66 150 zł.
Rodziny z Kartą Dużej Rodziny za T03 zapłacą 54 900 zł. Z kolei przy maksymalnej zniżce 40 tys. zł to miejskie auto będzie kosztować 44 900 zł. Co ciekawe, „w abonamencie SimplyDrive za T03 zapłacimy od 99 zł netto miesięcznie dla jednoosobowych działalności gospodarczych oraz od 189 zł brutto miesięcznie dla klientów indywidualnych" – informuje Leapmotor.
TUTAJ przeczytasz jak jeżdżą Leapmotory T03 i C10 EV.
Wyposażenie, wymiary, dane
Leapmotor T03 występuje wyłącznie w jednej, świetnie wyposażonej wersji. Zawiera ona m.in.:
- 42-calowy dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą
- światła LED z przodu i z tyłu
- kamerę cofania
- czujniki parkowania
- cyfrowe zegary (ekran 8”)
- system multimedialny z nawigacją (ekran 10,1")
- Bluetooth
- asystenta głosowego
- elektrycznie sterowane szyby i lusterka
- asystenta pasa ruchu
- adaptacyjny tempomat
- ostrzeganie o nadjeżdżających autach z tyłu przy otwieraniu drzwi
Leapmotor T03 mierzy 362 cm długości, zaledwie 165,2 cm szerokości oraz 157,7 cm wysokości. Bagażnik ma pojemność 210 l, a bateria trakcyjna – 37,3 kWh. W efekcie zapewnia 265 km średniego zasięgu i 395 km w cyklu miejskim. Przyjmuje prąd z mocą do 48 kW.
Do napędu tego niewielkiego auta miejskiego służy 95-konny silnik elektryczny, kierujący moment obrotowy (158 Nm) na przednie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 12,7 s, czyli jest wystarczające nie tylko do miasta.
TUTAJ poznasz przeceny na elektryki, łapiące się w program NaszEauto.
Ceny Leapmotora w Polsce: C10 EV
Leapmotor C10 EV Style kosztuje od 163 200 zł. To mierzący 473,9 cm długości, 199,0 cm szerokości oraz 169,0 cm wysokości elektryczny SUV klasy średniej o zaskakująco przestronnej i jakościowej kabinie.
W cenniku tego auta, podobnie jak w T03, występują również dwie kolejne kwoty. Czyli 144 450 zł w przypadku osoby fizycznej i dopłaty z programu NaszEauto oraz 133 200 zł dla osób z Kartą Dużej Rodziny. Z maksymalną zniżką za C10 EV zapłacimy 123 200 zł.
W ofercie dla jednoosobowych działalności gospodarczych miesięczna rata za ten samochód to 890 zł netto.
Wyposażenie, wymiary, dane
Również Leapmotor C10 EV Style zapewnia praktycznie pełne wyposażenie seryjne. Zawiera ono m.in.:
- cały pakiet systemów wsparcia
- 18-calowe obręcze z lekkich stopów
- pompę ciepła
- 2-strefową klimatyzację automatyczną
- automatyczne reflektory LED
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- zestaw kamer 360
- panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą
- system audio z 12 głośnikami
- cyfrowe zegary (10,25”)
- system multimedialny (14,6”)
W odwodzie jest również C10 EV w odmianie Design. Wyróżnia się ona m.in. elektrycznie sterowaną pokrywą bagażnika, podgrzewanymi kierownicą i fotelami (z wentylacją), tapicerką ze sztucznej skóry czy 20-calowymi obręczami aluminiowymi.
Do napędu Leapmotora C10 EV służy 218-konny silnik elektryczny, umieszczony przy tylnej osi. Osiągi? 0-100 km/h w 7,5 s i 170 km/h. Akumulator trakcyjny o pojemności 69,9 kWh wystarcza na pokonanie 420 km.
Uzupełnienie baterii w zakresie 30-80% odbywa się w czasie 30 minut. Maksymalnie przyjmuje ona prąd z mocą 84 kW.





