Chevrolet Aveo T300 – dobry zamiast Corsy D?
Chevrolet Aveo był pierwszym i ostatnim nowym Chevroletem z segmentu B na polskim rynku. Skoro mały, zgrabny i funkcjonalny samochód nie odniósł u nas sukcesu jako nowy, to może z używanym się uda?
W Polsce Chevrolet Aveo sprzedawany był w latach 2011–2014, choć na świecie po liftingach produkowano go aż do 2020 roku. Auto nadal wygląda nieźle: prosto, amerykańsko i nieco zadziornie. Może pochwalić się wynikiem 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa NCAP, co jest nie lada osiągnięciem dla tak małego auta.
Aveo dostępny był w dwóch wersjach nadwozia: hatchback (z bagażnikiem o pojemności 290 litrów) i sedan (502 litry).
Chevrolet Aveo – jaki silnik wybrać?
Silniki, które trafiały pod maskę Chevroleta Aveo, to doskonały przykład prostoty. Jedyną innowacją jaką można w nich znaleźć jest wielopunktowych wtryski paliwa (MPI). Brakuje za to turbosprężarki czy jakichkolwiek innowacji. I bardzo dobrze, bo dzięki temu silnik jest prosty, trwały i tani w utrzymaniu. Nadal jest spora grupa kierowców, którzy cenią sobie tego rodzaju rozwiązania.
W ofercie znalazły się silniki:
- 2 l. o mocy 70 lub 87 KM – słabszy potrzebuje do setki 14,3 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 162 km/h, ale mocniejszy też nie będzie demonem prędkości. Oszczędności w tym przypadku generuje raczej tani serwis, bo spalanie nie jest zbyt niskie.
- 4 l. o mocy 100 KM – do setki rozpędza się nieco szybciej niż poprzednik, bo w 12,2 sekundy, a przy tym jest równie trwały i niezawodny co 1.2 l.
- 6 l. o mocy 115 KM – w tym wariancie osiąga prędkość 100 km/h w 11,3 sekundy i może rozpędzić się aż do 183 km/h.
Na niektórych rynkach dostępne były wersje silnikowe 1.4 l. turbo czy 1.8 l., ale nie da się ukryć, że nie jest to auto, które sprowadza się z drugiego końca świata, więc trudno je u nas znaleźć.
Do Chevroleta Aveo montowano też silnik Diesla, choć nie jest on często spotykany. Silnik 1.3 l. o mocy 75 lub 95 KM mało pali, ale niekoniecznie gwarantuje oszczędności, bo jednostka z turbiną, DPF-em i wtryskiem common rail może generować spore wydatki serwisowe. Szczególnie przy większych przebiegach.
Sporadycznie można spotkać Aveo z 6-stopniowym automatem, łączonym z silnikami 1.4 l. i 1.6 l. W większości przypadków spotkamy manualną skrzynię biegów o 5 przełożeniach (tylko w mocniejszym dieslu można spotkać 6-biegową wersję).
Ile kosztuje Chevrolet Aveo T300?
Chevrolet Aveo w swoim drugim życiu cieszy się cały czas niesłabnącym zainteresowaniem. Auto jest dość popularne na rynku wtórnym. Nadal na portalach można znaleźć sporo egzemplarzy, choć coraz więcej cierpi na podstawową bolączkę tego modelu, czyli skorodowane nadwozie. Rdza nie daje szans większości Aveo.
Najczęściej można znaleźć Chevroleta Aveo w wersji hatchback, niewiele jest sedanów a jeszcze mniej aut z dieslem pod maską. Najtańsze egzemplarze kosztują ok. 15 tys. złotych, a najdroższe nawet 30 tys.
Czy Chevrolet Aveo pozwoli przyjemnie poruszać się po mieście? Dowiedz się, oglądając nasz test.