Leapmotor B10 jednak nie z Polski. Winna decyzja naszego rządu?

W ciągu pierwszej godziny od otwarcia zamówień znalazł ponad 15 000 nabywców. Do jego europejskiej produkcji była przymierzana Polska, ale teraz okazuje się, że Leapmotor B10, który w tym roku trafi na nasz rynek, będzie wytwarzany na południu Europy.
- Leapmotor B10 to spory kompaktowy SUV, który debiutował w październiku 2024 roku.
- Początkowo przymierzano go do wytwarzania w Polsce, m.in. ze względu na niewygórowane koszty pracy.
- Ostatecznie B10 będzie powstawał w hiszpańskiej Saragossie.
Leapmotor B10 zaliczył znakomity start na chińskim rynku. W ciągu pierwszej godziny od otwarcia zamówień, na tego wyrośniętego kompaktowego crossovera skusiło się 15 010 osób. Jego cena w Państwie Środka startuje z pułapu 109 800 juanów, co stanowi równowartość około 59 000 zł.
To chińskie auto, które debiutowało na targach motoryzacyjnych w Paryżu, odbywających się w październiku 2024 roku, miało powstawać w Polsce. Początkowo planowano montować go w tyskich zakładach Stellantisa. Ostatecznie jednak Chińczycy się z tego wycofali.
Powód? Głosowanie przedstawicieli Polski z europarlamencie za nałożeniem karnych ceł na elektryki z Państwa Środka. W związku z tym chińskie władze rzekomo zakazały Leapmotorowi produkcji B10 w Tychach.
TUTAJ dowiesz się, jak jeżdżą Leapmotory T03 i C10.
Leapmotor B10 nie z Polski, tylko z Hiszpanii
Jak donosi portal Automotive News, ambasada Chin w Hiszpanii właśnie poinformowała, że Leapmotor zainwestuje 200 mln dolarów w hiszpańską fabryką Stellantisa, znajdującą się w Saragossie. Obecnie powstają w niej Lancia Ypsilon, Opel Corsa oraz Peugeot 2008.
Co ciekawe, pod koniec zeszłego roku amerykańsko-francusko-włoski gigant wraz z chińskim CATL-em ogłosił inwestycję w wysokości 4,1 mld euro w budowę zakładu baterii LFP przy fabryce w Saragossie. Produkcja ma wystartować w 2026 roku.
Według nieoficjalnych doniesień B10 zacznie z kolei opuszczać bramy fabryki w Saragossie w pierwszym kwartale 2026 roku. Wielkość produkcji nie jest na razie znana. Rząd hiszpański razem z koncernem Stellantis obecnie zwiększają wysiłki mające na celu zakupy podzespołów od hiszpańskich dostawców. W ten sposób amerykańsko-francusko-włoski koncern będzie mógł ubiegać się o jak najwyższe dopłaty rządowe.
Wcześniej jako miejsce montażu Leapmotora B10 rozpatrywano również Niemcy i Słowację.
TUTAJ poznasz rywali Leapmotora T03.
Leapmotor B10: nowoczesny design
Nadwozie Leapmotora B10 mierzy 451,5 cm długości, 188,5 cm szerokości oraz 165,5 cm wysokości. Rozstaw osi wynosi z kolei 273,5 cm. Stylistycznie to chińskie auto czerpie garściami z większego C10.
Ma nowoczesną sylwetkę z licznymi gładkimi powierzchniami oraz wąskimi lampami z przodu i z tyłu. Klamki drzwi są chowane, a na dachu wylądował LiDAR. Wzmacnia on działanie asystentów wsparcia kierowcy, obejmujących 26 funkcji. Wśród nich znalazły się inteligentne parkowanie lub omijanie przeszkód na drodze.
Do wyboru jest 6 kolorów nadwozia. To fioletowy, jasnoszary, biały, srebrny, czarny oraz ciemnoszary. Wnętrze jest z kolei dostępne w dwóch wariantach kolorystycznych – szarym lub fioletowym.
Do napędu Leapmotora B10 służy silnik elektryczny o mocy 177 lub 214 KM. Życiodajne elektrony pobiera on z baterii LFP o pojemności 56,2 kWh lub 67,1 kWh. W pierwszym przypadku zasięg bez ładowania to 510 km. W drugim – 600 km.
TUTAJ poznasz polskie ceny modeli Leapmotora.
Sprzedaż wystartowała w lutym 2025 r.
Leapmotor sprzedaż w Polsce rozpoczął w lutym 2025 roku. Obecnie w ofercie tego wytwórcy znajdują się dwa modele. To elektryczne T03 i C10 EV. Wkrótce gama tego drugiego wzbogaci się o wariant hybrydowy z tzw. spalinowym range extenderem.
Do jego napędu posłuży silnik o mocy 215 KM, umieszczony przy tylnej osi. Życiodajne elektrony czerpie on z akumulatora trakcyjnego o pojemności 28,4 kWh, doładowywanego przez 1,5-litrową jednostką benzynową. Zasięg na prądzie wynosi 145 km, a łączny – 950 km.
Leapmotor C10 EV ostatnio został poddany testowi łosia, z którego wyszedł obronną ręką. Wprawdzie nie spisał się równie dobrze, co Jaecoo 7, ale jego zachowanie okazało się znacznie bezpieczniejsze niż w przypadku BYD-a Sealu U.
Obecnie samochody Leapmotora można kupić w 7 salonach na terenie naszego kraju.








