Najlepsze samochody dostawcze do 3,5 t. Przegląd
Rynek samochodów dostawczych do 3,5 t rośnie nieprzerwanie od 2015 roku. W samym 2021 roku zarejestrowano w Polsce ponad 72 tys. takich samochodów. Jakie są najlepsze auta dostawcze na polskim rynku?
Artykuł zawiera autopromocję.
Samochody dostawcze do 3,5 t cieszą się dużą popularnością, która wynika przede wszystkim z ich praktyczności, szerokiej funkcjonalności oraz niewielkich gabarytów.
Pojazdy te mogą być parkowane w niemal każdym miejscu – również na parkingach podziemnych – gwarantują ładowność, która w zupełności wystarcza większości firmom działającym w wielu sektorach gospodarki, a także generują niskie koszty eksploatacyjne przy zachowaniu wystarczającej dynamiki jazdy.
Jakie są najlepsze samochody dostawcze na naszym rynku? Poniżej prezentujemy ranking.
Najlepszy dostawczak: Renault Trafic
Pod koniec zeszłego roku do gamy dostawczych Renault trafił zmodernizowany Trafic. Model dostępny jest od 2014 roku i cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów.
Trafic to średnia półka wielkościowa wśród aut dostawczych francuskiego producenta. Pojazd może mieć nadwozie typu blaszak, kombi lub osobowe. Dostępne są dwie długości nadwozia oraz dach standardowy i podwyższony, co daje łącznie cztery kombinacje.
Pojemność przestrzeni ładunkowej Renault Trafica waha się od 5,8 do 8,9 m3. Auto napędzane jest 2-litrowym Dieslem w czterech wariantach mocy do wyboru – od 110 do 170 KM. Wszystkie wersje korzystają z 6-biegowych przekładni manualnych, a opcjonalnie (w wersjach 150- i 170-konnej) dostępny jest także dwusprzęgłowy automat DCT.
Zużycie paliwa według WLTP, w zależności od odmiany, wynosi 6,7-10,4 l/100 km.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Renault Trafica w OTOMOTO Lease.
Ford Transit Van
Ten model reprezentuje segment największych aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3,5 t (chociaż występują też wersję klasyfikowane jako ciężarowe).
Pojemność przestrzeni ładunkowej Forda Transita Furgona może mieć nawet 15,1 m3 (14,1 m3 według VDA). Jej maksymalna długość wynosi 4256 mm, a ładowność sięga 2250 kg. Furgon, określany przez Forda jak Van, może mieć dwie długości zabudowy i trzy wysokości. Najmniejsza wersja dysponuje paką o pojemności 9,5 m3.
Auto napędzane jest dwulitrowym Dieslem o mocach: 105, 130, 170 lub 185 KM. Standardowo Ford Transit ma manualną 6-biegową przekładnię ręczną, ale można też zamówić 6-stopniowy automat (do wersji 130-, 170- oraz 185-konnych). Zużycie paliwa według WLTP, w zależności od wersji, waha się od 7,7 do 9,2 l oleju napędowego na 100 km.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Forda Transita Vana w OTOMOTO Lease.
Najlepszy dostawczak: Peugeot Boxer
Największy z aut dostawczych Peugeota jest dostępne w kilku odmianach nadwozia. Do wyboru są 4 długości i 3 wysokości dachu. Pojemność przestrzeni bagażowej blaszaka, w zależności od wielkości, waha się od 8 do 17 m3. Największe z odmian mogą mieć także powiększona do 4 ton DMC (wtedy oczywiście są już samochodami ciężarowymi, ze wszystkimi tego konsekwencjami).
Peugeot Boxer napędzany jest 2,2-litrowym turbodieslem produkcji francuskiej. Silnik ten dostępny jest w wersjach o mocy: 120, 140 oraz 165 KM. Nowość w gamie stanowi odmiana elektryczna, której silnik ma moc 120 KM i w zależności od zastosowanych akumulatorów może pokonać, według WLTP, od 200 do 340 km.
AUTOPROMOCJA – tutaj sprawdzisz atrakcyjne oferty na Peugeota Boxera w OTOMOTO Lease.