24 września 2025

Nowy Lexus ES wchodzi do Polski. Imponuje wyglądem, zaskakuje napędami… i (niestety) ceną

2026 Lexus ES

Zupełnie nowy Lexus ES względem poprzednika zmienił się nie do poznania. Ma znacznie dłuższe i ostrzej narysowane nadwozie, jeszcze obszerniejszą kabinę oraz wyższą jakość. Ale najwięcej nowego dzieje się pod maską, gdzie pojawił się silnik elektryczny. Na szczęście w odwodzie jest też hybryda. Ile kosztuje to auto?

  • Nowy Lexus ES debiutuje na polskim rynku.
  • W ofercie znalazły się trzy warianty silnikowe.
  • Cena jest wyraźnie wyższa niż w przypadku ustępującego modelu.
Sprawdź finansowanie OTOMOTO Lease

Lexus ES debiutował 1989 roku i mierzył „zaledwie” 465 cm długości. Ostatni, siódme wcielenie tego samochodu pomiędzy zderzakami miało już 498 cm. Dla Japończyków było to wciąż niewystarczająco, czego dali wyraz za pomocą najnowszej generacji ES-a.

Nie dość że zyskała ona oryginalny wygląd, utrzymany w nowo opracowany stylu Clean x Tech, to jeszcze mocno urosła. W porównaniu do poprzednika, nowy ES ma teraz 514 cm długości (+16,5 cm), 192 cm szerokości (+5,5 cm) i 155 cm wysokości (+11 cm). Rozstaw osi wydłużono do 295 cm (+8 cm).

Efekt? Kabina stała się znacznie bardziej przestronna, a bagażnik mieści od 475 l (w hybrydzie) do 494 l (w elektrykach).

Nowy Lexus ES 2026: 224 lub 343 KM i skromny zasięg

Nowy Lexus ES 2026 jako pierwsza limuzyna tej japońskiej marki otrzymał napęd czysto elektryczny. Łącznie dostępne są trzy układy, w tym dwa na prąd. Podstawowy to 350e, w którego skład wchodzą 224-konny silnik, umieszczony z przodu oraz akumulator trakcyjny o pojemności 76,96 kWh (brutto).

Takie auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,2 s i ładuje się z mocą do 150 kW. Zasięg? Około 483 km (choć oficjalny cennik milczy na ten temat). Cena nowego Lexusa ES 350e startuje z pułapu 329 900 zł.

Powyżej w ofercie znajduje się czteronapędowe 500e. Jego dwa silniki generują łącznie 343 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje 5,7 s, a bateria i moc ładowania są identyczne jak w 350e. Zasięg wynosi około 402 km. Cena – od 354 900 zł.

Hybryda kosztuje najmniej

Najtańszym wariantem nowego Lexusa ES jest hybrydowe 300h. Jego napęd 6. generacji składa się z 2,5-litrowej jednostki benzynowej, pracującej w cyklu Atkinsona oraz z dwóch silników elektrycznych, wspieranych przez nowy, bipolarny akumulator litowo-jonowy.

Łączna moc to 201 KM, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 8,2 s (napęd FWD) lub 8,0 s (AWD). Ceny? Od 299 900 zł za wersję przednionapędową i od 314 900 zł za odmianę AWD.

Warto przy tym pamiętać, że w salonach nadal dostępny jest poprzedni ES – i to w promocyjnej wyprzedaży rocznika 2024. Cena podstawowego wariantu tego auta spadła z 251 300 zł do 209 000 zł. Różnica względem następcy jest więc ogromna.

Na szczęście nowy Lexus ES jest dostępny obecnie w przedsprzedaży. „W ramach specjalnej oferty można zamówić samochód z rabatem w cenie od 260 000 zł lub skorzystać z atrakcyjnych warunków Leasingu KINTO One z miesięczną ratą poniżej 2000 zł netto” – informuje japoński producent.

Nowy Lexus ES 2026: tylko w odmianie Prestige

Nowy Lexus ES 2026 zapewnia wybór 1 z 7 kolorów nadwozia oraz 1 z 3 wariantów kabiny (czarny, jasny, brązowy). Co ciekawe w ofercie tego auta jest tylko jedna wersja wyposażenia – Prestige.

Jej specyfikacja okazuje się różna w zależności od napędu. W przypadku hybrydy można liczyć m.in. na:

  • 19-calowe felgi z lekkich stopów
  • automatyczne światła drogowe i przednia szyba akustyczna
  • dach panoramiczny otwierany elektrycznie
  • dwustrefową klimatyzację
  • elektryczną regulację kolumny kierownicy i foteli (z wentylacją i podgrzewaniem)
  • tapicerkę ze skóry ekologicznej
  • dostęp bezkluczykowy i elektryczną pokrywę bagażnika
  • kamerę cofania, cyfrowe zegary (12,3”) i multimedia (14,0)”
  • pakiet asystentów (m.in. wyprzedzania, utrzymywania na pasie ruchu, martwego pola)
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu

Wszystkie modele Lexusa w Polsce są objęte 3-letnią gwarancją mechaniczną z limitem przebiegu wynoszącym 100 000 km. W przypadku komponentów układu hybrydowego i akumulatora ochrona to 5 lat lub 100 000 km.

Nowy Lexus ES 2026: na platformie poprzednika

Nowy Lexus ES 2026 tak jak poprzednik, powstał na platformie Lexus Global Architecturer-K, która została mocno udoskonalona. W rezultacie, względem ustępującego modelu wyróżnia się ona licznymi wzmocnieniami w podłodze oraz w przedniej i tylnej części nadwozia.

Jak informują Japończycy, przyczyniają się one do poprawy właściwości jezdnych oraz zwiększenia komfortu podróży. Nowy Lexus ES 2026 w przednim zawieszeniu nadal wykorzystuje kolumny McPhersona, natomiast z tyłu – po raz pierwszy w swojej historii – układ wielowahaczowy.

W tym japońskim aucie zastosowano ponadto zoptymalizowane tuleje wahaczy, a także układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. To drugie rozwiązanie sprawia, że na drodze 2026 Lexus ES ma być bardziej zwrotny niż poprzednik oraz chętniejszy do dynamicznej jazdy.

Skromny styl kokpitu

O ile nadwozie tego auta zaprojektowano w nowoczesnym, przykuwającym wzrok stylu, o tyle deska rozdzielcza jest już zupełnie inna. Ma proste linie i mocno ograniczoną liczbę przycisków oraz przełączników. Lexus chwali się licznymi miękkimi materiałami oraz klawiszami w technologii Hidden Tech.

Co to oznacza? Że są one niewidoczne, jeśli samochód pozostaje wyłączony i „rozbłyskują” po jego uruchomianiu. Japończycy twierdzą, że zapewniają one… klasyczne odczucia z użytkowania.

Centralne miejsce kokpitu zajmuje 14-calowy ekran, a w miejsce zwyczajnych zegarów, znanych z aktualnego wcielenia ES-a, zastosowano cyfrowe. Nowością są także liczne funkcje, jak kluczyk cyfrowy, aplikacje muzyczne i wideorejstrator.

Japończycy są szczególnie dumni z nowych foteli ES-a. Zapewniają one przede wszystkim optymalne podparcie łopatek i ogólnie wysoki poziom wygody. O to ostatnie dba także dopracowane wyciszenie kabiny.

2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES
2026 Lexus ES