Porsche Macan EV doczekało się nowych odmian. Zrobiło się taniej

Zupełnie nowe Porsche Macan EV dotychczas było dostępne tylko w odmianach 4 i Turbo. Teraz gamę uzupełniają wersje bazowa i wariant 4S.
Porsche Macan EV to pierwszy model marki z Zuffenhausen, zbudowany na nowej platformie PPE (Premium Platform Electric). Jego zadaniem jest przede wszystkim przekonanie dotychczasowych właścicieli spalinowych SUV-ów tej marki do elektryków. Poza tym za pomocą tego modelu Niemcy chcą podgryźć sprzedaż m.in. Tesli.
Czy to się uda? Na pewno pomogą w tym pokazane właśnie nowe warianty Porsche Macana EV, czyli podstawowy i 4S – informuje portal elektromobilni.pl.
Bazowe Porsche Macan EV rozwija 340 KM
Jego nazwa to po prostu Macan. W trybie overboost przez pewien czas to niemieckie auto osiąga 360 KM i 563 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h z użyciem funkcji Launch Control zajmuje mu 5,7 s. Prędkość maksymalna to 220 km/h.
Przypomnijmy, że mowa o wersji podstawowej. Zasięg w cyklu mieszanym według WLTP to 644 km – najwięcej z całej gamy tego modelu. Pojemność akumulatora wynosi 100 kWh brutto – tak jak w pozostałych Macanach EV (TUTAJ dowiesz się więcej o elektrycznym Macanie).
Auto ma napęd na tył. Waży o 110 kg mniej niż następny w gamie Macan 4. Model – tak jak reszta wersji – obsługuje ładowanie DC z mocą sięgającą 270 kW, umożliwiając nabijanie akumulatora od 10 do 80% w 21 minut.
Macan 4S ma już znacznie więcej mocy
Porsche Macan EV 4S ze swoich silników wyciska maksymalnie 516 KM (z funkcją overboost). Standardowa moc to 449 KM. Moment obrotowy sięga 784 Nm (i 820 Nm w trybie overboost).
Macan 4S od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,1 s, a jego prędkość maksymalna to 240 km/h. Zasięg w cyklu mieszanym WLTP sięga 609 km.
Ile kosztują nowe wersje?
Dzięki pojawieniu się Macana „bez S” cena bazowa modelu spadła. Teraz można wejść w posiadanie tego elektrycznego SUV-a wykładając na stół 370 000 zł – choć jak na Porsche przystało, lista opcji jest bardzo długa i droga. Samochód można konfigurować i dopasowywać do swojego gustu, ale… nie będzie tanio.
Podstawowy Macan kosztuje o 16 000 zł mniej od wersji 4S. Droższy wariant ma napęd AWD, osiąga maksymalnie 408 KM i rozpędza się do 100 km/h w 5,2 s, czyli o 0,5 s szybciej. Dysponuje za to mniejszym zasięgiem (614 zamiast 644 km).
Z kolei Macan 4S został wyceniony na 416 000 zł. To mniej od modelu Turbo, pełniącego obecnie rolę auta flagowego w gamie (639 KM, 3,3 s od 0 do 100 km/h, zasięg 593 km, cena od 526 000 zł).
Porsche Macan EV: konkurencja
Ile kosztują rywale? „Spokrewnione” z Macanem Audi Q6 e-tron można mieć już za 337 200 zł, ale taki samochód osiąga 306 KM i rozpędza się do 100 km/h w 6,7 s. Wersja o mocy 387 KM (0-100 km/h w 5,9 s) to wydatek od 355 500 zł.
Porsche powinno być jednak bardziej sportowe i bezpośrednie w prowadzeniu. Z kolei podobna pod względem wymiarów Tesla Model Y została bazowo wyceniona na 204 990 zł (0-100 km/h w 6,9 s), a za 257 990 zł można mieć wersję Performance, niemal tak szybką, jak Macan Turbo (100 km/h w 3,7 s).
Porsche jest jednak „bardziej premium”, co dla wielu klientów może mieć duże znaczenie.







