Porsche Taycan z nowymi wersjami. Powraca GTS

Porsche Taycan będzie teraz dostępne w nowych odmianach. Powraca m.in. wersja GTS, która bywa określana przez fanów marki mianem „złotego środka”.
Sprzedaż Porsche Taycan trochę „kuleje”. Jeszcze rok temu donosiliśmy, że elektryczny model z Zuffenhausen sprzedaje się coraz lepiej. Obecnie sytuacja się pogarsza – od stycznia do końca września 2024 roku Porsche na całym świecie znalazło na niego 14 042 klientów.
To o połowę mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Cała marka, również z tego powodu, zanotowała 7-procentową stratę – informuje portal elektromobilni.pl.
2025 Porsche Taycan GTS: więcej mocy
Sprzedaż Taycana może się polepszyć za sprawą nowych wersji, które w nadchodzącym roku modelowym uzupełnią gamę. Fani marki najbardziej czekają na powrót odnowionego GTS-a.
Takie odmiany we wszystkich modelach Porsche są uznawane za „złoty środek”. Dlaczego? Idealnie bowiem łączą osiągi i sportowy charakter z użytecznością na co dzień i ceną, która – choć oczywiście wysoka – nie sięga jeszcze stratosfery, jak przy modelach GT lub Turbo.
2025 Porsche Taycan GTS ma 690 KM, czyli o 100 KM więcej niż przed modernizacją. Dodatkowo, funkcja Push-To-Pass na 10 s dodaje autu jeszcze 95 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 3,3 s, a prędkość maksymalna przekracza 250 km/h. Od 0 do 200 km/h auto rozpędza się w 10,4 s, czyli o 1,6 s krócej niż poprzednio. Wzrósł też zasięg – z nieco ponad 500 km zwiększył się aż do 628 km (zgodnie z cyklem WLTP).
Cena 2025 Porsche Taycana GTS wynosi 683 000 zł. Tyle kosztuje odmiana z „klasycznym” nadwoziem. Praktyczniejsze Sport Turismo to wydatek od 688 000 zł.
TUTAJ poznasz najlepsze elektryki w daleką podróż.
2025 Porsche Taycan w wersji 4
Jeśli dla kogoś cena GTS-a jest za wysoka, w gamie pojawiła się także wersja o nazwie 4. To nowa odmiana bazowa z układem 4x4. Wcześniej kupujący najsłabszego Taycana byli „skazani” na tylny napęd.
Oczywiście, jak przystało na Porsche, „najsłabszy” nie oznacza „słaby”. Taycan 4 ma 402 KM (429 KM z funkcją Overboost), od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,6 s i jest dostępny w dwóch wariantach baterii.
Ta o nazwie Performance (89 kWh) zapewnia zasięg do 559 km, a Performance Plus (105 kWh) pozwala zdaniem producenta na przejechanie aż 643 km na jednym ładowaniu. Jak zwykle w przypadku Taycana (czyli modelu z architekturą 800V), wrażenie robi maksymalna moc ładowania. To 320 kW. Ile kosztuje Porsche Taycan 4? Cena zaczyna się od 513 000 zł.
„Nowe modele mają większą moc, większy zasięg, przyspieszają szybciej i mogą być ładowane w krótszym czasie i z większą stabilnością” – przekazało Porsche w komunikacie prasowym.
TUTAJ poznasz najmocniejszego Taycana GT.
Jednoczesna poprawa wydajności i efektywności wynika z wielu czynników: nowy silnik na tylnej osi jest o 107 KM mocniejszy, a zmodyfikowany falownik impulsowy ze zoptymalizowanym oprogramowaniem poprawia zasięg i obniża zużycie energii. Podobnie jak mocniejsze baterie, zmodernizowane zarządzanie ciepłem, zastosowanie pompy ciepła nowej generacji oraz zwiększona rekuperacja.
Nowe Porsche Taycan na rynku walczy m.in. z Audi e-tronem GT, a także z Teslą Model S oraz Mercedesem EQE AMG czy BMW i5, a nawet i7. Czy pokazane wersje polepszą sprzedaż? Oby.















